Gå til innhold

Sosial demokratene skulle lage valgfilm, det var bare et lite problem.


kat-e

Anbefalte innlegg

Det er snart valg i Sverige, og nylig skulle sosialdemokratene lage en valgfilm. I det ene klippet står partileder og statsminister Stefan Löfven inne i en skolegård med lekende barn, det var bare et lite problem, skolen har ikke etniske svenske elever. I stedet måtte man hente barn med etnisk svensk utseende fra et annet sted.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/forortsskolans-elever-fick-inte-vara-med-i-s-filmen/

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må se an sitt publikum, og i dette tilfellet var det S som fridde til sitt kjernepublikum, svenske sosialister og arbeidere.

Filmen måtte derfor vise at Sverige er som før, for å berolige disse som har blitt urolige av all skytingen, og den stadige økningen av unge menn med fremmedartet utseende og kvinner i svarte, heldekkende klær som blir mer og mer synlige.

Fra å framheve multikultur og "vi gillar olika", så snur man nå tvert om og går til "sverigebildet" som i Astrid Lindgrens bøker. large_a7e51928e26f9c54d3d435fae110665d-u

Kilde: https://www.moviezine.se/nyheter/10-basta-filmerna-baserade-pa-astrid-lindgrens-bocker

Det er ganske trist, og viser hvordan vi blir manipulert.

Selvsagt hevder man at "vi måtte ha med barn som vi hadde tillatelse til å filme". Ja. Men reklamebyrået klarte ikke å finne 10 foreldre med barn som gjenspiller mangfoldet på den skolen?? Den skolen har knapt et eneste blondt barn. Sitat fra Expressens artikkel (https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/forortsskolans-elever-fick-inte-vara-med-i-s-filmen/)

"Mamman upplever att Socialdemokraterna inte ville ha med skolans barn i filmen. – Det finns nästan inga svenska barn på skolan. Rågsvedsskolan är känd för att vara väldigt invandrartät. Det var en av fröknarna som blev upprörd också. Vi pratade om att de bara plockade svenska barn till filmen, säger hon."

Hadde reklamebyrået ønsket å presentere hvor bra det er med multikultur, så hadde de selvsagt skaffet barn til filmen med multikultur-utseende, og av disse minst to-tre jenter i hijab. Jeg ser da det i alle andre sammenhenger, i reklamen. Det er ikke vanskelig å finne statister som passer til det imaget man vil vise.

Men her var det gamle S-velgere man skulle sanke røster fra, så da ville det ikke passe å filme en skole som kunne vært i Mogadishu eller Bagdad.

Skjønte ingen hvordan det hadde vært bedre å filme i en skole i Småland, som faktisk har lav andel med innvandrerbakgrunn? Nei, man måtte filme i en skole i et segregert område, og bringe inn statister med annen etnisk bakgrunn.

 

Endret av ops2
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idealisme møter virkeligheten, reklamefilmen er refleksjon for hele partiet. S tar generelt å fornekter virkeligheten og preker idealisme, 3 etniske afghanere voldtar 11 åring får politiet til å si svenske borgere om ikke det fungerer så dyss ned hele saken fra politisk hold. Nei S er ferdig, tro meg at svensker ute på møteplasser som puber eller lignede sier rett ut hva de mener om S. 

SD kommer til ha 28-35% i september, 21% er ikke riktig. Da renger jeg med at 7 kløveren kommer til å få panikk og gjøre desperate dumme ting. Om SD får under 20% så er jeg rimelig sikker på valg fusk og man kan avskrive Sverige som nord korea og forvente en massiv immigrasjon ifra Etniske svensker til Norge. Tror Sverige kommer til å se ut som Irak til slutt om ikke SD vinner og ikke blir utestengt ifra politikken. 

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så denne reklamefilmen da jeg ville se litt nyhetssending på en svensk kanal. Jeg visste ikke at de hvite barna var statister, men syntes det var veldig rart at det var en altfor hvit sammensetning i denne skolegården. Hvis dette er S sin forståelse av ''ulik bakgrunn'', så er det ikke rart at partiet sliter. Det de sier er det motsatte av det de gjør.

Bortsett fra hun jenta som meklet på en bil, var omtrent alle andre kritthvite. Det er så langt fra partiets syn på Sverige som man kan komme. Hele reklamefilmen var så arrangert og falsk at jeg hadde lyst til å spy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...