Gå til innhold

Partikollega av Geert Wilders begikk selvmord etter påstått gruppevoldtekt


Opplyst

Anbefalte innlegg

Et prominent medlem av Geert Wilders paritti, PPV, Willie Dille (53), begikk selvmord kort etter at hun la ut en video der hun hevdet å ha blitt gruppevoldtatt av muslimer på ordre av en partikollega.

Willie Dille satt i nasjonalforsamlingen for PPV fra 2010-2012, og var nå byrådsmedlem for PPV i Haag. Hun begikk selvmord onsdag, fordi hun ikke lenger klarte å leve med det hun hadde gjennomgått, sa kollega Karen Gerbrands.

Hun sier i videoen at Arnoud van Doorn ga ordre om voldtekten. Han er en partikollega som ikke kunne utstå henne.

Er det nok et utslag av "Metoo" vi er vitne til her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du bruker ord som påstått og hevdet, betyr det at du tror at hun lyvde eller hva?

Hva mener du med "nok et utslag av Metoo"?

Dette er et utfall av den alvorlige etterfølgen voldtekt og seksuell trakassering og maktmisbruk kan føre til. Å bli voldtatt er ikke noe man spøker med eller kvinner har for vane å "hevde". Og å ta livet sitt gjør man ikke for å få oppmerksomhet, men fordi man har det grusomt pga det man har oppelvd.
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et skrekkelig tema, og å sammenligne det med #metoo er som å sammenligne å bli skutt på med sprettert, med å bli skutt på av en bazooka.

Først og fremst.... hun tok sitt eget liv. Skulle hun virkelig gjøre det "for å skade han"?

Hvis man tror på hennes fortelling, at voldtekten skjedde, og at den var bestilt, så mener jeg:

Hvis man skal trekke en kvinne ned i søla på en dehumaniserende måte, og bestiller en voldtekt, så må man gå til kriminelle som ikke har noen som helst skrupler med å gjøre det. Hva nå enn deres opphav er.

Hater man kvinnen, ville det gitt en ekstra sadistisk glede å vite at hun ble mishandlet av slike man ser på som "undermennesker". Ikke at jeg ser på noen som undermennesker. Jeg prøver bare å sette meg inn i tankene til en som eventuelt var forstyrret nok til å bestille en voldtekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, ops2 skrev:

Dette er et skrekkelig tema, og å sammenligne det med #metoo er som å sammenligne å bli skutt på med sprettert, med å bli skutt på av en bazooka.

Hvorfor det? "Metoo" er en heslig politisk kampanje orkestrert av feminister av begge kjønn, og brukes åpenbart som et politisk våpen mot nettopp menn i det politiske spillet. Trond Giske, noen?

Sitat

Først og fremst.... hun tok sitt eget liv. Skulle hun virkelig gjøre det "for å skade han"?

Nei, selvsagt ikke, men hun ønsket kanskje å rettferdiggjøre sin handling, og på samme tid skade mannen som foraktet henne? 

Sitat

Hvis man tror på hennes fortelling, at voldtekten skjedde, og at den var bestilt, så mener jeg:

Hvis man skal trekke en kvinne ned i søla på en dehumaniserende måte, og bestiller en voldtekt, så må man gå til kriminelle som ikke har noen som helst skrupler med å gjøre det. Hva nå enn deres opphav er.

Hater man kvinnen, ville det gitt en ekstra sadistisk glede å vite at hun ble mishandlet av slike man ser på som "undermennesker". Ikke at jeg ser på noen som undermennesker. Jeg prøver bare å sette meg inn i tankene til en som eventuelt var forstyrret nok til å bestille en voldtekt.

Hvorfor skal du i det hele tatt sette deg inn i tankene til en som "bestiller en voldtekt"? Det er en absurd ide som er skapt av nettopp "Metoo". 

Hvis jeg skulle dehumanisere et annet menneske gjennom å "bestille en voldtekt", hadde jeg mye heller gjort det mot en mann enn en kvinne. Voldtekt er mye mer dehumaniserende for menn enn det er for kvinner. Ikke minst fordi menn ikke har "Metoo", til tross for at det er flere menn enn kvinner som blir voldtatt i henhold til amerikanske politimyndigheter.

Nei, jeg motsetter meg på sterkeste den politiske ideen at kvinner skal tros bare fordi de er kvinner. Den ideen er direkte mannsfiendtlig og sexistisk, men på den annen side vet vi jo allerede at feminismen er nettopp det.

 

Endret av Opplyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Opplyst said:

Hvorfor det? "Metoo" er en heslig politisk kampanje orkestrert av feminister av begge kjønn, og brukes åpenbart som et politisk våpen mot nettopp menn i det politiske spillet. Trond Giske, noen?

Nei, selvsagt ikke, men hun ønsket kanskje å rettferdiggjøre sin handling, og på samme tid skade mannen som foraktet henne? 

Hvorfor skal du i det hele tatt sette deg inn i tankene til en som "bestiller en voldtekt"? Det er en absurd ide som er skapt av nettopp "Metoo". 

Hvis jeg skulle dehumanisere et annet menneske gjennom å "bestille en voldtekt", hadde jeg mye heller gjort det mot en mann enn en kvinne. Voldtekt er mye mer dehumaniserende for menn enn det er for kvinner. Ikke minst fordi menn ikke har "Metoo", til tross for at det er flere menn enn kvinner som blir voldtatt i henhold til amerikanske politimyndigheter.

Nei, jeg motsetter meg på sterkeste den politiske ideen at kvinner skal tros bare fordi de er kvinner. Den ideen er direkte mannsfiendtlig og sexistisk, men på den annen side vet vi jo allerede at feminismen er nettopp det.

 

#Metoo er i stor grad seksuelle trakasseringer av typen grovt prat, klyp i runpa og tilnærmelser som ikke endte med voldtekt. Og frivillige samleier som kvinnen har angret på i ettertid. Det er det som er minimal belastning, og de mennene som har blitt presset ut av stillinger, sluttet i politikken og til og med begått selvmord, har fått en straff som ikke står i forhold til det de har gjort. Til og med hendelser ti-tjue år tilbake i tid.

Du har rett i at voldtekt har en ekstra dimensjon for en mann, siden samfunnet forakter svake menn og latterliggjør voldtatte menn. (Generaliserende sagt, ikke alle gjør det. Ikke meg.) Men menn har nok en ekstra sperre mot å stå fram. Det viser forholden mellom anonyme undersøkelser og menn som står fram.

Likevel kan du gjerne komme med noe som er verre enn gruppevoldtekt for en kvinne. Da må man vel legge på lemlesting som gjør offeret handicappet for resten av livet.

Jeg kan spekulere i tankegangen til en hypotetisk psykopat som bestiller en voldtekt, på lik linje med din spekulering om hypotetiske psykopater som dikter opp voldtekter. What's good for the goose is good for the gander.

Jeg vet ikke om dette blir oppklart, og om mannen blir renvasket eller dømt. Det er uansett en stygg sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Kragebein skrev:

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Kragebein, adm

Spekulasjonene er jo nettopp det som er tråden her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...