Gå til innhold

Advarselen fra venstre-debattanten: – Deres egne døtre vil merke konsekvensene


Opplyst

Anbefalte innlegg

– Hurra for kjønnssegregeringen da, dere! skriver Espen Goffeng i hva han kaller en «rant med innestemme» utløst av VGs halal-hotell-reportasje.

Espen Goffeng er universitetslektor, forfatter og samfunnsdebattant. Han hører ikke til på høyresiden.

Han er en av ytterst få kritiske stemmer på venstresiden som snakker hørbart om innvandringsproblemene. Ved valget i fjor stemte han på venstresiden «med en klype over nesa«.

Nå er Goffeng forbannet, og han har pauli ord til sine egne:

«Og om dere tror at deres egne døtre ikke kommer til å merke dette om noen år, så tar dere like feil som når dere underslo veksten av dette fenomenet.»

Jeg håper det er flere på venstresiden som våkner. Jeg er selv en av dem. Likevel stemmer jeg ikke lenger på venstresiden av samme grunn som Goffeng stemmer på venstresiden med en klype over nesa. Dog sympatiserer jeg fortsatt med venstresiden hva angår omfordeling av inntekt på nasjonalt nivå. Så jeg tilpasser mine valg dette. Jeg må bare utenfor Stortinget for å finne alternativer som ikke skader mine økonomiske interesser altfor mye. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt usikker på hva du avslutter innlegget med. Mener du at du stemmer på partier som er for små til å komme på Stortinget?

Hvilket parti er det da som har en sosialistisk innstilling til fordeling av godene, som ønsker kontroll på innvandring, og som mener at en religion ikke skal presse seg på og endre samfunnet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, ops2 skrev:

Jeg er litt usikker på hva du avslutter innlegget med. Mener du at du stemmer på partier som er for små til å komme på Stortinget?

Ja.

Sitat

Hvilket parti er det da som har en sosialistisk innstilling til fordeling av godene, som ønsker kontroll på innvandring, og som mener at en religion ikke skal presse seg på og endre samfunnet?

Det er ingen av de partiene som har en sosialistisk innstilling, dessverre, men de står betydelig lenger til venstre i forhold til omfordeling av inntekt på nasjonalt nivå enn det Fremskrittspartiet gjør, slik de fleste suksessfulle partier av deres type gjør ute i Europa. Hvilket er viktig for meg, og er en av de viktigste årsakene til at jeg aldri har stemt på Fremskrittspartiet.

De partiene jeg snuser på er Demokratene og Alliansen. Det er mulig det finnes flere, men de er de største og beste i forhold til mitt formål, og ingen av dem er så fiendtlig innstilt til omfordeling av inntekt på nasjonalt nivå som det Fremskrittspartiet er.

De er etter alle praktiske formål å regne som sosialdemokrater, med en nasjonalistisk vri.

 

Endret av Opplyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av problemet er også vegringen de som ellers roper høyt om kvinners rettigheter, "voldtektskultur", osv. har mot å konfrontere reell voldtektskultur og kvinnefiendtlige kulturer. Det er nok ikke så lett når en har to fanesaker som i en del tilfeller går mot hverandre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er ikke så overrasket over svaret, jeg gjettet vel på Demokratene i det minste.

Etter min mening, står toget på stasjonen, konduktøren har blåst i fløyta og dørene lukkes. Jeg mener at et parti har ikke 8-12 år på å bygge seg opp til å komme i Stortinget, enda mindre å bli store nok til å endre politikken.

Selv om jeg er - mildt sagt - misfornøyd med Siv, opprørt over Erna, og forakter Trine, så kan jeg ikke si at jeg angrer på å ha stemt FrP.

Fordelingen av godene er nå en ting, men blir det noen goder å fordele, når vårt metaforiske tog ruser mot avgrunnen som Sverige tipper over?

Jeg stemte ikke på FrP, jeg stemte på Sylvi Listhaug. Jeg håper at når Sandbergsaken har blåst over på den ene eller andre måten, at Regjeringen viser seg å ha guts nok til å ikke ødelegge for seg selv. Hvis det går som jeg håper, at SD gjør et godt valg, så ser muligens Regjeringen skriften på veggen. Vil de regjere, eller ikke?

73% av Svenskene mener at landet er på feil vei. Men ærlig talt, jeg stoler ikke på meningsmålinger, spesielt ikke i Sverige. Mange vil nok holde seg for nesa og stemme på Löfven uansett hvor misfornøyde de er. https://www.ipsos.com/en/what-worries-world-july-2018

https://samnytt.se/matning-73-av-svenska-folket-anser-att-landet-ar-pa-vag-i-fel-riktning/

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2018 den 12.17, Opplyst skrev:

– Hurra for kjønnssegregeringen da, dere! skriver Espen Goffeng i hva han kaller en «rant med innestemme» utløst av VGs halal-hotell-reportasje.

Espen Goffeng er universitetslektor, forfatter og samfunnsdebattant. Han hører ikke til på høyresiden.

Han er en av ytterst få kritiske stemmer på venstresiden som snakker hørbart om innvandringsproblemene. Ved valget i fjor stemte han på venstresiden «med en klype over nesa«.

Nå er Goffeng forbannet, og han har pauli ord til sine egne:

«Og om dere tror at deres egne døtre ikke kommer til å merke dette om noen år, så tar dere like feil som når dere underslo veksten av dette fenomenet.»

Jeg håper det er flere på venstresiden som våkner. Jeg er selv en av dem. Likevel stemmer jeg ikke lenger på venstresiden av samme grunn som Goffeng stemmer på venstresiden med en klype over nesa. Dog sympatiserer jeg fortsatt med venstresiden hva angår omfordeling av inntekt på nasjonalt nivå. Så jeg tilpasser mine valg dette. Jeg må bare utenfor Stortinget for å finne alternativer som ikke skader mine økonomiske interesser altfor mye. 

 

 

Nå er ikke document. no spesielt troverdig:

 

http://www.verdidebatt.no/innlegg/116011

 

Men så faller endel lett god for at det er kritikk av islam som er budskapet og ikke mer bak dette igjen 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, herzeleid skrev:

Litt av problemet er også vegringen de som ellers roper høyt om kvinners rettigheter, "voldtektskultur", osv. har mot å konfrontere reell voldtektskultur og kvinnefiendtlige kulturer. Det er nok ikke så lett når en har to fanesaker som i en del tilfeller går mot hverandre. 

Godt mulig man kan si at voldtektskultur egentlig ikke finnes, men man boer ikke undervurdere at en del påstander kan vaere overdrevet, bl a på hoyresiden:

 

https://www.snopes.com/fact-check/crime-sweden-rape-capital-europe/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mari Y skrev:

Nå er ikke document. no spesielt troverdig:

http://www.verdidebatt.no/innlegg/116011

Det er en mann, og jeg gjentar en mann. 

34 minutter siden, Mari Y skrev:

Men så faller endel lett god for at det er kritikk av islam som er budskapet og ikke mer bak dette igjen 

Jeg forstår ikke hva du mener her?

Mener du at en stor andel av velgerne er det hva Hillary Clinton kalte for "deplorables"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mari Y skrev:

Godt mulig man kan si at voldtektskultur egentlig ikke finnes, men man boer ikke undervurdere at en del påstander kan vaere overdrevet, bl a på hoyresiden:

 

https://www.snopes.com/fact-check/crime-sweden-rape-capital-europe/

 

 

Jeg vet ikke helt hvordan det er et svar på det jeg skriver?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/12/2018 at 3:29 PM, Mari Y said:

Nå er ikke document. no spesielt troverdig:

http://www.verdidebatt.no/innlegg/116011

Men så faller endel lett god for at det er kritikk av islam som er budskapet og ikke mer bak dette igjen 

Så det at denne personen for 8 år siden var kritisk til at et leserinnlegg ble publisert på document.no skal være et slags bevis på at document.no ikke er spesielt troverdig? God dag mann økseskaft.

Endret av Anonymbruker3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2018 den 21.03, herzeleid skrev:

Jeg vet ikke helt hvordan det er et svar på det jeg skriver

På 12.8.2018 den 21.03, herzeleid skrev:

Jeg vet ikke helt hvordan det er et svar på det jeg skriver?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2018 den 21.03, herzeleid skrev:

Jeg vet ikke helt hvordan det er et svar på det jeg skriver?

Om du leser lenger ned, så går de mer i dybden på voldtektstall, osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.8.2018 den 19.59, Anonymbruker3 skrev:

Så det at denne personen for 8 år siden var kritisk til at et leserinnlegg ble publisert på document.no skal være et slags bevis på at document.no ikke er spesielt troverdig? God dag mann økseskaft.

Det er det, og det er ikke det eneste eksempelet:

https://www.faktisk.no/?claimant=Document.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2018 den 9.51, Mari Y skrev:

Om du leser lenger ned, så går de mer i dybden på voldtektstall, osv

Det er jeg klar over, men jeg kan ikke se hva du mener besvarer det jeg skriver i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariY, vet du forskjellen på "Document skriver" og "Document siterer hva Espen Goffeng skriver"?

Et spørsmål til, som du kan svare ja eller nei på: Tror du Espen Goffeng er en virkelig person, og at det Document siterer, er det han har skrevet på Facebook?

Hvis svaret på det over er nei, meld ifra til Faktisk.no. De elsker å finne feil i Document.

Hvis svaret på det over er ja, er det troverdig?

Ikke begynn å ro deg bort i tidligere saker. Her er det en konkret sak, sakset fra Facebook, som Document skriver om. Hva er det upålitelige her?

Endret av ops2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 8/20/2018 at 10:05 AM, Mari Y said:

Det er det, og det er ikke det eneste eksempelet:

https://www.faktisk.no/?claimant=Document.no

 

Det dreier seg ikke om han var forbannet for avslag på asylsøknad, eller om han var forbannet på Migrasjonsverket av andre årsaker. (I tillegg til-, eller i stedet for avslaget)

Det dreier seg om at det kommer en mann fra andre siden av kloden, skriker og bærer seg, truer med drap av tilfeldige om han ikke får hjelp på sine premisser, før han sparker et vilkårlig barn midt i ansiktet. Han sier han søker hjelp for fysisk trygghet og personlig frihet for seg selv. Samtidig som han bærer seg, som han gjør. 

Det dreier seg om at det er uforholdsmessig mange slike kriminelle avvikere, blandt de som kommer til for å få hjelp. 

Det å ha en diskusjon om noen medier «overdriver» i rapporteringen  av overrepresentasjon på voldtektsstatistikker, er en bissar greie. De burde ikke vært representert på voldsstatistikken i det hele tatt. 

Diskusjonen må være på hvordan kan vi unngå at volden øker i vårt samfunn. Det bør vi ha 0 toleranse mot. Ikke gå inn i et ordkløyveri om uvesentligheter. Han burde skamme seg, og det burde faktisk de som sporer av og slik bagatelliserer også gjøre.

For 9 åringen er det sentrale at han ble sparket i hodet av en voksen på åpen gate. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2018 den 8.45, ops2 skrev:

MariY, vet du forskjellen på "Document skriver" og "Document siterer hva Espen Goffeng skriver"?

Et spørsmål til, som du kan svare ja eller nei på: Tror du Espen Goffeng er en virkelig person, og at det Document siterer, er det han har skrevet på Facebook?

Hvis svaret på det over er nei, meld ifra til Faktisk.no. De elsker å finne feil i Document.

Hvis svaret på det over er ja, er det troverdig?

Ikke begynn å ro deg bort i tidligere saker. Her er det en konkret sak, sakset fra Facebook, som Document skriver om. Hva er det upålitelige her?

Hvorfor skulle jeg ikke vite forskjellen på det? 

Ja, Espen Goeffeng er en virkelig person, og ja, det kan også hende at de siterer andre. Men det betyr ikke at dem de siterer er troverdige, heller. 

 

'Faktisk. no elsker å finne feil i Document. no'. Faktisk. no er en faktasjekker hvis jobb er å bakgrunnssjekke påstander og informasjon, uansett hvor det kommer fra. 

Nei, jeg tror ikke de elsker å finne feil hos Document. no, som du sier, derfor har det heller ingen relevans for om hvorvidt det Document. no her henviser til er riktig eller ikke. 

 

Det vet jeg egentlig ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2018 den 19.38, Madame Butterfly skrev:

Det dreier seg ikke om han var forbannet for avslag på asylsøknad, eller om han var forbannet på Migrasjonsverket av andre årsaker. (I tillegg til-, eller i stedet for avslaget)

Det dreier seg om at det kommer en mann fra andre siden av kloden, skriker og bærer seg, truer med drap av tilfeldige om han ikke får hjelp på sine premisser, før han sparker et vilkårlig barn midt i ansiktet. Han sier han søker hjelp for fysisk trygghet og personlig frihet for seg selv. Samtidig som han bærer seg, som han gjør. 

Det dreier seg om at det er uforholdsmessig mange slike kriminelle avvikere, blandt de som kommer til for å få hjelp. 

Det å ha en diskusjon om noen medier «overdriver» i rapporteringen  av overrepresentasjon på voldtektsstatistikker, er en bissar greie. De burde ikke vært representert på voldsstatistikken i det hele tatt. 

Diskusjonen må være på hvordan kan vi unngå at volden øker i vårt samfunn. Det bør vi ha 0 toleranse mot. Ikke gå inn i et ordkløyveri om uvesentligheter. Han burde skamme seg, og det burde faktisk de som sporer av og slik bagatelliserer også gjøre.

For 9 åringen er det sentrale at han ble sparket i hodet av en voksen på åpen gate. 

Hva er det du drar inn nå? Dette var for å vise til at Document.no ikke alltid kommer med troverdige påstander. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...