Gå til innhold

Hvor går grensen? Presser seg til sex...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en mann som er over middels opptatt av sex... Har mine perioder jeg også hvor jeg gjerne kan ta en gang om dagen. Men som sikkert fler her inne opplever så er det ikke alle dager man har lyst...  

Men det er noe mannen min ikke respekterer. Jeg kan si nei hundre ganger allikevel så gir han seg ikke... Kan fortsetter å klasse selv om jeg sier jeg ikke har lyst. Når jeg spør han om han virkelig vil ha sex med en som ikke har lyst så sier han bare at jeg kommer til å ha lyst etterhvert. Han blir også veldig fornærmet å spør om jeg ikke tenner på han lenger osv.

Kjenner at jeg er så sliten og lei av at han ikke respekterer meg :( 

Anonymkode: 595c1...ac7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forferdelig respektløst! Jeg hadde ikke greid å være sammen med, eller rundt en sånn mann!
Det er en fryktelig uting det at mange menn tror at nei betyr ja bare de maser nok! Det er faktisk voldtektsmentalitet!
Og at du kommer til å ha lyst etterhvert skal ikke han uttale seg om, det er din kropp, dine grenser, og sånne menn må skjønne at sex er noe man skal ha sammen, og ikke noe han har med deg når det passer han!

Dette her er ganske alvorlig og du er nødt til å stå stødig og standhaftig her å ta det opp med han. Sannsynligvis flere ganger, på en ordentlig måte. Forklare at nei er nei og at han har en overgrepsmentalitet som både opprører og skremmer deg, at det er ikke akseptabelt at han er sånn mot deg, og om han begynner å gå i offerposisjonen og si at du kjefter, overreagerer, at han jo trenger sex osv så rop tilbake at du trenger å bli respektert og det er faktisk punkt 1 for et forhold!

Sett av tid til å snakke om det, og ikke bare si "huff slutt!", noen menn må ha det inn med teskje og en pedagogisk forklaring på hvorfor det er et problem og alle sider av dette problemet for å forstå at det faktisk er et problem de er skyld i.

Det er overhodet ikke greit sånn han holder på!

Anonymkode: 545b7...e7d

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg hadde satt meg ned med ham en gang han ikke spør om sex og tatt en prat. Jeg hadde forklart hvordan dette fikk meg til å føle det, hvor uendelig ugreit dette var og at hans handlinger gjorde det helt tydelig at han ikke respekterte mine grenser. Jeg ville sagt at det var langt over grensen for hva jeg ville og kunne tolerere i et forhold. Jeg ville så sagt at jeg ikke kunne ha det sånn lenger og hvis vi ikke fant en løsning på det, at han stoppet, måtte jeg avslutte forholdet. Jeg ville også sagt noe om at hvis han føler at jeg ikke tenner på ham så kan vi snakke om det og jeg kan bli flinkere på å bekrefte ham, men at det er ikke greit å bruke det som et argument for å presse meg til sex. Pressing gjør at jeg nettopp mister tenningen. 

Deretter ville jeg nettopp slått opp om han ikke tok mine følelser, min helse og mine grenser på alvor. 

Helt tydelig: det han gjør er ikke greit en plass. 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to ❤️ veldig enig i det dere skriver! Å jeg har prøvd å snakke med han om det... En gang var vi på hotell, jeg hadde tatt celleprøver tidligere den dagen så hadde litt vondt. 

Han er av den oppfatning at om man er på hotell så må man ha sex.. Jeg hadde ikke lyst å sa nei flere ganger. Endte med at han holdt meg fast og jeg ga opp å bare lot han bli ferdig.. Selv om jeg sa at det var vondt... 

Vet jo så godt at det ikke er greit men så er det så vanskelig å si at det er voldtekt i og med at vi tross alt er gift... :( Når han drikker blir han også veldig hardhendt og pågående... 

Anonymkode: 595c1...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar begge to ❤️ veldig enig i det dere skriver! Å jeg har prøvd å snakke med han om det... En gang var vi på hotell, jeg hadde tatt celleprøver tidligere den dagen så hadde litt vondt. 

Han er av den oppfatning at om man er på hotell så må man ha sex.. Jeg hadde ikke lyst å sa nei flere ganger. Endte med at han holdt meg fast og jeg ga opp å bare lot han bli ferdig.. Selv om jeg sa at det var vondt... 

Vet jo så godt at det ikke er greit men så er det så vanskelig å si at det er voldtekt i og med at vi tross alt er gift... :( Når han drikker blir han også veldig hardhendt og pågående... 

Anonymkode: 595c1...ac7

Han holdt deg fast??? Han VOLDTOK deg!! Du er sammen med en vokdtektsmann! Han har faktisk ikke noen rett i å ha sex med deg selv om dere er gift. Det er voldtekt okke som! 

Anonymkode: 95a30...889

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han holdt deg fast??? Han VOLDTOK deg!! Du er sammen med en vokdtektsmann! Han har faktisk ikke noen rett i å ha sex med deg selv om dere er gift. Det er voldtekt okke som! 

Anonymkode: 95a30...889

Uff... det høres så ille ut :( Men jeg vet... Det er ikke litt greit en gang... Ser jo det når jeg skriver det ned... 

Anonymkode: 595c1...ac7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uff... det høres så ille ut :( Men jeg vet... Det er ikke litt greit en gang... Ser jo det når jeg skriver det ned... 

Anonymkode: 595c1...ac7

Hva ville du rådet venninnen din til å gjøre i din situasjon? 

Anonymkode: 95a30...889

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville du rådet venninnen din til å gjøre i din situasjon? 

Anonymkode: 95a30...889

Vet hva jeg ville rådet henne til ja... Mine venniner ville fått sjokk om de visste hva jeg finner meg i.... Jeg har alltid tenkt at jeg ikke ville funnet meg i å bli behandlet dårlig... Ser jo at jeg ikke er så tøff som jeg trodde.... :( 

Anonymkode: 595c1...ac7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar begge to ❤️ veldig enig i det dere skriver! Å jeg har prøvd å snakke med han om det... En gang var vi på hotell, jeg hadde tatt celleprøver tidligere den dagen så hadde litt vondt. 

Han er av den oppfatning at om man er på hotell så må man ha sex.. Jeg hadde ikke lyst å sa nei flere ganger. Endte med at han holdt meg fast og jeg ga opp å bare lot han bli ferdig.. Selv om jeg sa at det var vondt... 

Vet jo så godt at det ikke er greit men så er det så vanskelig å si at det er voldtekt i og med at vi tross alt er gift... :( Når han drikker blir han også veldig hardhendt og pågående... 

Anonymkode: 595c1...ac7

Uff, så vondt dette var å lese. 

En til grunn for at det er vanskelig å si selv at man har blitt voldtatt er nettopp fordi det er vanskelig å erkjenne og ta innover seg. På en måte er det som at det først blir sant når man innser og anerkjenner det. Det er vanskelig. Derfor fortsetter man å si at "men det er jo ikke så ille". Fordi vissheten om at man har blitt voldtatt er for mye å ta inn. Jeg har selv opplevd det sånn. Fortalt meg selv en helt annen historie om det som skjedde. Fortsatt sier jeg "men det var jo ikke så ille", men dette er en forsvarsmekanisme. Disengasjement. Og i tillegg til å ikke synes at det som skjedde var så ille eller viktig mister jeg også interessen for andre aktiviteter og mennesker. Jeg blir likegyldig. Det hele handler om å forsvare meg selv mot vissheten om at noen gikk over grensene mine. At noen stjal kroppen min fra meg. 

Men selv om du ikke klarer å tenke om deg selv at du har blitt voldtatt, selv om du bagatelliserer det som skjer med deg, selv om du prøver å tåle og gjøre det mindre ille enn det er så er sannheten likevel at det er skadelig. Å nekte for at det har skjedd tar ikke bort traumet. Det skjer en splittelse mellom historien man forteller om seg selv og livet sitt, og historien som kroppen har følelsesmessige og kroppslige reaksjoner på. Det er der enten vi vil eller ikke. 

At du ikke klarer å ta innover deg følelsesmessig hvor ille dette er men ser det tydeligere når du skriver det og når du tenker at det handler om en annen, det er helt naturlig. Man kan trenge stabile omgivelser og trygghet f.eks i en terapeutisk relasjon før man klarer å ta inn hva som har skjedd. Men bruk denne oppdagelsen du får av å skrive her til å komme deg ut av dette forholdet. Du fortjener mer enn en ektemann som gjentatte ganger voldtar deg. Spør deg selv om du er tilfreds slik du har det nå? Og er du ikke det så er det god nok grunn til å dra. Man skal ikke trenge å jobbe for å reparere et forhold der ødeleggelsen kommer av at den ene totalt overkjører den andres grenser. DU kan ikke reparere det. Søk hjelp til komme deg ut av det. Og oppsøk en samtalepartner for å få bearbeidet det du har vært utsatt for. 

Du er verdifull. Du er din. Kroppen din er din. Du er nok. :klem:

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts jeg får så utrolig vondt av deg.... Og vet at for deg som står i det er forsvarsmekanismen å bagatellisere og fortrenge det..
Men han voldtar deg, og respekterer deg ikke.
Jeg tror at du vet at du aldri vil kunne ha det helt bra med han , og at du fortrenger det fordi det å være alene føles så skremmende. Jeg tror at du vil få det mye bedre i eget liv og med deg selv uten å være sammen med en mann som utsetter deg for dette!

Anonymkode: 545b7...e7d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en mann som er over middels opptatt av sex... Har mine perioder jeg også hvor jeg gjerne kan ta en gang om dagen. Men som sikkert fler her inne opplever så er det ikke alle dager man har lyst...  

Men det er noe mannen min ikke respekterer. Jeg kan si nei hundre ganger allikevel så gir han seg ikke... Kan fortsetter å klasse selv om jeg sier jeg ikke har lyst. Når jeg spør han om han virkelig vil ha sex med en som ikke har lyst så sier han bare at jeg kommer til å ha lyst etterhvert. Han blir også veldig fornærmet å spør om jeg ikke tenner på han lenger osv.

Kjenner at jeg er så sliten og lei av at han ikke respekterer meg :( 

Anonymkode: 595c1...ac7

Sånn oppførsel er ekstremt turnoff.

Anonymkode: 0d52f...7c1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rainstorm skrev:

Uff, så vondt dette var å lese. 

En til grunn for at det er vanskelig å si selv at man har blitt voldtatt er nettopp fordi det er vanskelig å erkjenne og ta innover seg. På en måte er det som at det først blir sant når man innser og anerkjenner det. Det er vanskelig. Derfor fortsetter man å si at "men det er jo ikke så ille". Fordi vissheten om at man har blitt voldtatt er for mye å ta inn. Jeg har selv opplevd det sånn. Fortalt meg selv en helt annen historie om det som skjedde. Fortsatt sier jeg "men det var jo ikke så ille", men dette er en forsvarsmekanisme. Disengasjement. Og i tillegg til å ikke synes at det som skjedde var så ille eller viktig mister jeg også interessen for andre aktiviteter og mennesker. Jeg blir likegyldig. Det hele handler om å forsvare meg selv mot vissheten om at noen gikk over grensene mine. At noen stjal kroppen min fra meg. 

Men selv om du ikke klarer å tenke om deg selv at du har blitt voldtatt, selv om du bagatelliserer det som skjer med deg, selv om du prøver å tåle og gjøre det mindre ille enn det er så er sannheten likevel at det er skadelig. Å nekte for at det har skjedd tar ikke bort traumet. Det skjer en splittelse mellom historien man forteller om seg selv og livet sitt, og historien som kroppen har følelsesmessige og kroppslige reaksjoner på. Det er der enten vi vil eller ikke. 

At du ikke klarer å ta innover deg følelsesmessig hvor ille dette er men ser det tydeligere når du skriver det og når du tenker at det handler om en annen, det er helt naturlig. Man kan trenge stabile omgivelser og trygghet f.eks i en terapeutisk relasjon før man klarer å ta inn hva som har skjedd. Men bruk denne oppdagelsen du får av å skrive her til å komme deg ut av dette forholdet. Du fortjener mer enn en ektemann som gjentatte ganger voldtar deg. Spør deg selv om du er tilfreds slik du har det nå? Og er du ikke det så er det god nok grunn til å dra. Man skal ikke trenge å jobbe for å reparere et forhold der ødeleggelsen kommer av at den ene totalt overkjører den andres grenser. DU kan ikke reparere det. Søk hjelp til komme deg ut av det. Og oppsøk en samtalepartner for å få bearbeidet det du har vært utsatt for. 

Du er verdifull. Du er din. Kroppen din er din. Du er nok. :klem:

Åh... Takk ❤️ denne traff meg midt i hjertet.... Jeg kjenner det så inderlig når jeg leser hva du skriver... Siste hendelsen var i natt... Da kom han full hjem... I dag sitter jeg med en følelse som ikke er god.. Derfor jeg skrev dette innlegget... 

skjønner selv at dette ikke kan fortsette... :( 

 

ts

Anonymkode: 595c1...ac7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts jeg får så utrolig vondt av deg.... Og vet at for deg som står i det er forsvarsmekanismen å bagatellisere og fortrenge det..
Men han voldtar deg, og respekterer deg ikke.
Jeg tror at du vet at du aldri vil kunne ha det helt bra med han , og at du fortrenger det fordi det å være alene føles så skremmende. Jeg tror at du vil få det mye bedre i eget liv og med deg selv uten å være sammen med en mann som utsetter deg for dette!

Anonymkode: 545b7...e7d

😔❤️ Jeg vet det så godt.... Disse tingene har i det siste overskygget alt det bra... Føler meg ikke vel sammen med han lenger.... :( 

 

ts

Anonymkode: 595c1...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åh... Takk ❤️ denne traff meg midt i hjertet.... Jeg kjenner det så inderlig når jeg leser hva du skriver... Siste hendelsen var i natt... Da kom han full hjem... I dag sitter jeg med en følelse som ikke er god.. Derfor jeg skrev dette innlegget... 

skjønner selv at dette ikke kan fortsette... :( 

ts

Anonymkode: 595c1...ac7

Jeg så filmen The tale forrige helg, kombinert med en tråd her inne og jeg gikk i stykker jeg. Den kan anbefales, en sterk historie om historiene vi forteller oss selv for å overleve. Men den kan også tvinge frem en konfrontasjon med det vonde, så kanskje vent med den til du har kommet deg trygt i land på andre siden av dette destruktive forholdet. Konfrontasjonen med at man er en kvinne som har opplevd noe sånt det kan være vanskelig å leve med. Jeg føler på det, jeg føler at jeg ikke kan leve med det her, at det er for mye. Derfor har jeg gått så mange år uten å virkelig ta innover meg hva som skjedde. Det er forståelig at det er for vondt. Men jeg tror også på at for at vi skal bli sterke, levende, frie kvinner må vi gjennom smerten. Litt etter litt. 

Den følelsen du sitter med nå som ikke er god, det er en følelse som prøver å fortelle deg noe. Lytt til den. 

Hva kan du gjøre i dag for å ta skritt for å komme deg ut av dette forholdet? Hvem kan du henvende deg til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjolleri
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar begge to ❤️ veldig enig i det dere skriver! Å jeg har prøvd å snakke med han om det... En gang var vi på hotell, jeg hadde tatt celleprøver tidligere den dagen så hadde litt vondt. 

Han er av den oppfatning at om man er på hotell så må man ha sex.. Jeg hadde ikke lyst å sa nei flere ganger. Endte med at han holdt meg fast og jeg ga opp å bare lot han bli ferdig.. Selv om jeg sa at det var vondt... 

Vet jo så godt at det ikke er greit men så er det så vanskelig å si at det er voldtekt i og med at vi tross alt er gift... :( Når han drikker blir han også veldig hardhendt og pågående... 

Anonymkode: 595c1...ac7

Men kjære deg, dette er jo voldtekt.

Det er forskjell på litt mas (irriterende), og å fysisk holde fast og ignorere smerter. Det er per definisjon voldtekt.

De fleste voldtekter skjer jo i nære relasjoner.

Løsningen her er skilsmisse. Du kan ikke endre denne mannen.

Han voldtar, det er ikke til å forveksles med å ha lyst på sex og vise begjær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg så filmen The tale forrige helg, kombinert med en tråd her inne og jeg gikk i stykker jeg. Den kan anbefales, en sterk historie om historiene vi forteller oss selv for å overleve. Men den kan også tvinge frem en konfrontasjon med det vonde, så kanskje vent med den til du har kommet deg trygt i land på andre siden av dette destruktive forholdet. Konfrontasjonen med at man er en kvinne som har opplevd noe sånt det kan være vanskelig å leve med. Jeg føler på det, jeg føler at jeg ikke kan leve med det her, at det er for mye. Derfor har jeg gått så mange år uten å virkelig ta innover meg hva som skjedde. Det er forståelig at det er for vondt. Men jeg tror også på at for at vi skal bli sterke, levende, frie kvinner må vi gjennom smerten. Litt etter litt. 

Den følelsen du sitter med nå som ikke er god, det er en følelse som prøver å fortelle deg noe. Lytt til den. 

Hva kan du gjøre i dag for å ta skritt for å komme deg ut av dette forholdet? Hvem kan du henvende deg til? 

Skal se den når jeg føler jeg er klar. Takk for tips ❤️

Jeg ringte akkurat mammaen min og spurte om jeg kunne komme en tur til henne... Sa jeg trengte noen å snakke med... 

 

Anonymkode: 595c1...ac7

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal se den når jeg føler jeg er klar. Takk for tips ❤️

Jeg ringte akkurat mammaen min og spurte om jeg kunne komme en tur til henne... Sa jeg trengte noen å snakke med... 

 

Anonymkode: 595c1...ac7

Veldig bra. Det er første steget.

Ta vare på deg selv ❤

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lycka skrev:

Veldig bra. Det er første steget.

Ta vare på deg selv ❤

Takk ❤️

Anonymkode: 595c1...ac7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han blir også veldig fornærmet å spør om jeg ikke tenner på han lenger

Dette er jo en klassiker fra kvinner på KG. Og da får de en haug med sympatiske innlegg. Men når det er en mann som sier det...

Anonymkode: f5be6...7b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også voldtatt i flere år av samboeren min. Var først etter jeg brøt at jeg skjønte at det var voldtekt. Tok laaang tid før jeg klarte å nyte sex igjen og selv nå som jeg er gift med verdens beste mann kan jeg få flashbacks om han puster på en spesiell måte og er for pågående. Han må forstå at han faktisk voldtar og gjør noe skadelig mot deg, skjønner han det ikke eller ikke forandrer seg(min gjorde det ikke) så må du gå med en gang!

Sender deg mange klemmer. :hug:

Anonymkode: 5ffb5...52d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...