Gå til innhold

Helt elendig kosthold. Vanskelig å endre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

...helt til de får diabetes type 2 og tarmkreft. 

Anonymkode: b0d00...35c

Trenger ikke få tarmkreft , kreft er mye gener.  Vet om sunnhetsfreakere som har fått kreft. Ei som skrev bøker om sunn mat som døde av magekreft.

Anonymkode: 3549c...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.8.2018 den 11.41, AnonymBruker skrev:

men jeg kjenner flere idrettsutøvere som lever på pizza og sukker, hvor kostholdet ikke har noen som helst påvirkning på prestasjonene.

Tilsynelatende ja. Kan nærmest garantere at de ville hatt ennå bedre fremgang og resultater av treningen sin med et bedre/optimalt kosthold. Det er ikke uten grunn at flere av de beste idrettsutøverne i verden har egne kostholdsrådgivere. 

Anonymkode: bc246...c12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎08‎.‎2018 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke få tarmkreft , kreft er mye gener.  Vet om sunnhetsfreakere som har fått kreft. Ei som skrev bøker om sunn mat som døde av magekreft.

Anonymkode: 3549c...c35

Bare å spise chips, cola og sjokolade. Øl og røyk trenger vel heller ikke føre til kreft så bare å kjøre på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2018 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Det trenger faktisk ikke ha noen som helst konsekvenser så lenge du får i deg skikkelig mat i tillegg. Sikkert ikke populært å nevne i dagens sunnhetsfreaka samfunn, men jeg kjenner flere idrettsutøvere som lever på pizza og sukker, hvor kostholdet ikke har noen som helst påvirkning på prestasjonene. 

Det er nok ikke så ille som du tror, men det er selvfølgelig ikke sunt på lang sikt.

Anonymkode: 643a1...b93

Hvordan vet du det? Har du sett resultatene deres når de ikke lever på pizza og sukker? Om du er god på et slikt kosthold, tenk hvor god du hadde vært om du hadde passet på hva du spiste! 

På 11.8.2018 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke få tarmkreft , kreft er mye gener.  Vet om sunnhetsfreakere som har fått kreft. Ei som skrev bøker om sunn mat som døde av magekreft.

Anonymkode: 3549c...c35

Joa, alle kan få kreft. Det betyr ikke at det er lurt å spise sunt. De fleste av oss vil nemlig minske sjansen for kreft, og det kan du gjøre gjennom kosten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt på samme måte. Å lage mat er en uoverkommelig oppgave, og har aldri likt å lage mat. Jeg er alene og da blir det enda verre å finne på noe å spise. I dag har jeg - faktisk - spist middag! To fiskeburgere fra Coop. 

Jeg er altfor glad i sjokolade og godteri og har en svak vilje. Faller derfor veldig lett for fristelsen. 

Mine grunner er:

- Liker ikke lage mat

- Klarer ikke lage mat

- Synes ikke maten jeg lager smaker godt

- Kjedelig å vaske opp

- Ferdigmat som Fjordland er dyrt

- Er småspist

- Anstrengt forhold til mat

- Orker ikke bruke mye tid på å lage mat

- Typisk pålegg blir skjemt fort + liker ikke gjærbakst

En dag for meg ser slik ut:

Ingen frokost

Banan og yogurt til lunsj på jobb

Til middag: yogurt, godteri eller salat. 

Til kvelds: kanskje yogurt eller godteri

Ellers blir det en del melk, gjennom cappuccino/frappé-pulver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/11/2018 at 11:52 AM, AnonymBruker said:

Ta her. Jeg klarer dessverre ikke få i meg noe annet. Jeg spiser kun godteri . Ca. 1000-1500 kcal om dagen. 😔 Vet ikke hvordan jeg skal begynne. 

Anonymkode: 014d4...152

Er i samme båt TS. Tidligere spiste jeg gjerne en pose potetgull til middag, men de siste månedene har jeg spist bare pizza. Både frossenpizza, lagd selv og Peppes. Kan spise pizza hver dag i ukesvis i strekk.. det er ofte også mitt eneste måltid, og jeg er slank. Aner ikke hvor jeg skulle begynt en gang, det eneste jeg vil ha er pizza.

Anonymkode: 0d206...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...