Gå til innhold

Den forrige daten har ødelagt for meg


frubaluba

Anbefalte innlegg

Jeg datet en fyr i ca tre måneder. Og jeg falt i alle varseltegn fallgruvene. 

Han smoothtalket meg rundt, lovet at vi skulle det ene eller det andre, men så skjedde det aldri

Han avtalte å møte meg, så avlyste han i siste liten

Han kunne aldri planlegge noe, bortsett fra samme dag eller kvelden før

Han sa at ting ble bedre hele tiden

Han kunne komme innom og dra en halv time senere

Han skyldte alltid på ungene sine om det var noe

Han svarte sjelden på meldinger

Og hvordan jeg kunne holde ut med alt dette i tre måneder, vites ikke i etterpåtidens klokskap. Men han snakket meg vel rundt, kunne være søt og vi hadde grei kjemi. 

Men han har ødelagt mye for meg nå. Jeg dater en kjempesøt fyr, men jeg tviler på alt han sier. Er livredd for å gå i samme felle en gang til. Og virker sikkert litt hysterisk innimellom. Han sier bare at jeg skal slappe av. Det er ikke så lett. Jeg er redd for å ødelegge denne nye relasjonen fordi jeg overtenker og overtolker.

Hvordan glemme han første her. Hvordan stole på ny fyr nå. Og hvordan kan jeg vite at han ikke spiller meg rundt også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med akkurat det samme! Datet han nye i snart 3 mnd, og begynner endelig å klare å senke skuldrene. Han er dønn pålitelig, og beviser det gang etter gang. Håper du klarer det samme. Er slitsomt å ha det sånn 😩

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trengs ofte en lengre følelsesmessig helbredningsprosess mellom dates. Kanskje du har begynt å date en ny for tidlig, før du greide å slippe de følelesmesssige påkjenningene og effektene av forrigemann? Før man går inn for å date en ny bør man virkelig ha tilbakelagt forrige kapittel og det inkluderer også effektene forrige kapitell medførte av indre konflikt om mistillitt osv.  For det er veldig viktig å skille den indre konflikten fra det som faktisk foregår på utsiden. Best å starte på helt blanke ark.
Kanskje litt naivt men for meg har det hjulpet å overgi alt til universet. "Jeg skal åpne meg og stole på han, og blir det ikke oss så var det ikke meningen"

Anonymkode: e101e...950

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brent meg på sånne type menn, TS. Huff, det er skikkelig vondt. Menn kan være så fæle:( Ønsker deg lykke til! ❤️

Anonymkode: 7f613...a32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har også brent meg på sånne type menn, TS. Huff, det er skikkelig vondt. Menn kan være så fæle:( Ønsker deg lykke til! ❤️

Anonymkode: 7f613...a32

Jeg skjønner ikke at menn ikke kan være ærlige med sine intensjoner. Det hadde vært så mye enklere. 

Jeg falt for de trygge før, men de var det ingen lidenskap med, så endrer jeg meg og fått mer selvtillit og møter kjekke spennende menn med mye lidenskap, men da får man også all dritten i tillegg... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det trengs ofte en lengre følelsesmessig helbredningsprosess mellom dates. Kanskje du har begynt å date en ny for tidlig, før du greide å slippe de følelesmesssige påkjenningene og effektene av forrigemann? Før man går inn for å date en ny bør man virkelig ha tilbakelagt forrige kapittel og det inkluderer også effektene forrige kapitell medførte av indre konflikt om mistillitt osv.  For det er veldig viktig å skille den indre konflikten fra det som faktisk foregår på utsiden. Best å starte på helt blanke ark.
Kanskje litt naivt men for meg har det hjulpet å overgi alt til universet. "Jeg skal åpne meg og stole på han, og blir det ikke oss så var det ikke meningen"

Anonymkode: e101e...950

Skulle gjerne ønske å gjøre det samme, men er redd for å bli brent, såret og forlatt og aldri bli den samme igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, frubaluba said:

Jeg skjønner ikke at menn ikke kan være ærlige med sine intensjoner. Det hadde vært så mye enklere. 

Jeg falt for de trygge før, men de var det ingen lidenskap med, så endrer jeg meg og fått mer selvtillit og møter kjekke spennende menn med mye lidenskap, men da får man også all dritten i tillegg... 

Ja, ikke sant! Man må ofte velge mellom lidenskap og respekt/trygghet. Skulle bare ønske jeg kunne finne alt i samme mann!

Anonymkode: 7f613...a32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, ikke sant! Man må ofte velge mellom lidenskap og respekt/trygghet. Skulle bare ønske jeg kunne finne alt i samme mann!

Anonymkode: 7f613...a32

Samme her! Finnes de tro😂🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, TS. Jeg har to lange forhold bak meg, begge med feil mann, ser jeg jo i ettertid. Kjekke, spennende og mye lidenskap. Men upålitelige. Nå dater jeg en ny av samme ulla. Det ødelegger meg. Slike som ikke kan la være å flørte med andre, som man aldri kan stole 100% på. Men som smooth- talker så bra, at man ikke klarer å komme seg ut.

Lurer på om jeg bare skal kutte ut menn, egentlig. 

Anonymkode: 9f7bb...985

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg skjønner hva du mener, TS. Jeg har to lange forhold bak meg, begge med feil mann, ser jeg jo i ettertid. Kjekke, spennende og mye lidenskap. Men upålitelige. Nå dater jeg en ny av samme ulla. Det ødelegger meg. Slike som ikke kan la være å flørte med andre, som man aldri kan stole 100% på. Men som smooth- talker så bra, at man ikke klarer å komme seg ut.

Lurer på om jeg bare skal kutte ut menn, egentlig. 

Anonymkode: 9f7bb...985

Ja, av og til har jeg bare lyst til å gi opp menn, gå i kloster, men så vil jeg finne ekte kjærlighet om det finnes, siden jeg har datet/vært sammen med feil menn før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frubaluba skrev:

Ja, av og til har jeg bare lyst til å gi opp menn, gå i kloster, men så vil jeg finne ekte kjærlighet om det finnes, siden jeg har datet/vært sammen med feil menn før. 

Enig. Tror jeg bare må begynne å tenke annerledes, eller se etter andre ting i menn.. Men begynner virkelig å lure på hvor de gode kandidatene er? 

Anonymkode: 9f7bb...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Tror jeg bare må begynne å tenke annerledes, eller se etter andre ting i menn.. Men begynner virkelig å lure på hvor de gode kandidatene er? 

Anonymkode: 9f7bb...985

De er nok opptatte😂. Men de fleste blir skilt, så det er bare å smøre seg med tålmodighet 😂🤣

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok truffet kvinner som er akkurat likedan. Er mer personlighet enn kjønn dessverre. Egoisme kanskje... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, M1966 said:

Har nok truffet kvinner som er akkurat likedan. Er mer personlighet enn kjønn dessverre. Egoisme kanskje... 

Da har du møtt feil kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, M1966 skrev:

Har nok truffet kvinner som er akkurat likedan. Er mer personlighet enn kjønn dessverre. Egoisme kanskje... 

Helt enig med deg, tror det finnes like mange dritt kvinner, som dritt menn der ute, og de fleste er egoister, som kun tenker på hva de får ut av det, og overhodet ikke på at de sårer, og bruker ett annet menneske.

Det er jo heller ikke sånn, at alle kjekke, lidenskapelige menn er drittsekker, kan like godt være han ordinære kjedelige, som er en drittsekk og.

Jeg har selv hatt så mange dårlige opplevelser de siste årene, med en jeg var sammen med i 1 år, og de jeg datet. Så nå tar jeg meg en pause, hvor jeg skal dyrke meg selv. Har hatt denne pausen siden påske, og det er faktisk bare deilig, og kun tenke på meg, og gjøre nøyaktig hva jeg vil. Ikke det stresset med flørting med menn, meldinger man må svare på, og den usikkerheten ved dating. 

Anonymkode: fb414...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Er i en dumpeprosess selv, dvs. han har gått fra å legge planer for oss med stor entusiasme, til å ikke svare på melding. Når jeg når nå 24 timer-merket så kaller jeg "time of death".

Spørsmålet er om jeg skal slette hele tinder og bare omfavne ensomheten en periode eller om jeg skal forsøke meg på en date med en annen i forsøk på å legge dette bak meg.

Usikker. Som deg, er jeg nå enda mer angstfylt enn jeg allerede var. Har uvanen å stresse for mye og lese mellom linjene, og her viste det seg altså at mine frykter var begrunnede. Hvordan skal jeg klare meg bedre neste gang da?

Anonymkode: c591f...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, frubaluba skrev:

Skulle gjerne ønske å gjøre det samme, men er redd for å bli brent, såret og forlatt og aldri bli den samme igjen. 

Kjære deg ❤️ Da trenger du mye mye mye mer tid på å helbrede deg selv følelsesmessig og lukke disse sårene og la arrene fra sist du brant deg gro helt - før du er ute på datern igjen. Det er en prosess som kan ta 1 år eller 10 år. Kun du vet når du er tilbake på blanke ark igjen og klar.
Det er naturlig å sky ilden når man er brent, men det som former deg til å aldri være den samme du egentlig er, er å la frykten for å bli brent dominere dine følelser.

Anonymkode: e101e...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjære deg ❤️ Da trenger du mye mye mye mer tid på å helbrede deg selv følelsesmessig og lukke disse sårene og la arrene fra sist du brant deg gro helt - før du er ute på datern igjen. Det er en prosess som kan ta 1 år eller 10 år. Kun du vet når du er tilbake på blanke ark igjen og klar.
Det er naturlig å sky ilden når man er brent, men det som former deg til å aldri være den samme du egentlig er, er å la frykten for å bli brent dominere dine følelser.

Anonymkode: e101e...950

Jeg har alltid hatt den frykten. Det er derfor jeg aldri har gått all inn og blitt ordentlig forelsket. 

Jeg tror ikke jeg falt for han siste, men følte meg bare lurt og behandlet med null respekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg. Er i en dumpeprosess selv, dvs. han har gått fra å legge planer for oss med stor entusiasme, til å ikke svare på melding. Når jeg når nå 24 timer-merket så kaller jeg "time of death".

Spørsmålet er om jeg skal slette hele tinder og bare omfavne ensomheten en periode eller om jeg skal forsøke meg på en date med en annen i forsøk på å legge dette bak meg.

Usikker. Som deg, er jeg nå enda mer angstfylt enn jeg allerede var. Har uvanen å stresse for mye og lese mellom linjene, og her viste det seg altså at mine frykter var begrunnede. Hvordan skal jeg klare meg bedre neste gang da?

Anonymkode: c591f...42c

Akkurat der er jeg med han jeg har datet en stund nå. Han var vært veldig keen, og ivrig på å opprettholde kontakt, selv om han ikke er i byen akkurat nå. Han har drevet mye med hot/ cold i løpet av de mnd vi har holdt på. Men den siste tiden åpnet seg mer og vært «på». Men nå har han ikke åpnet siste melding fra meg (der jeg svarte på noe han spurte om), og hvis det går et døgn uten at han åpner/ svarer, lukker jeg døra. Uten å gidde å forklare ham noe som helst. 

Svarer han før det, og forklarer hvorfor han bare forsvant fra samtalen, kan jeg heller ta meg tid til å forklare at jeg ikke har tid til å holde på med en fyr som bare gjør meg usikker. Uansett er relasjonen til ham nå brutt. 

Anonymkode: 9f7bb...985

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i akkurat samme situasjon nå. Bare at dette har pågått i rundt 7 måneder nå. Han er i perioder ekstremt pågående, sender meg tett med meldinger hver eneste dag, gir meg masse komplimenter, får meg til å føle meg veldig bra. Også helt plutselig så blir han "kald". Tar plutselig ikke kontakt lenger, er så vidt han gidder å svare på mine meldinger.. Det kan pågå i et par uker. Hvis jeg prøver å ringe han for å høre hva som skjer, så tar han ikke telefonen. Han skylder på barnet (jeg har også barn i samme alder), men barnet legger seg jo klokken 19.00 og likevel har han ikke tid til å ringe opp igjen. Når han har en "varm" periode, ringer han meg selv når ungen er våken, bare for å si hei... Sånn kan han holde på i et par uker, før han plutselig blir varm igjen. Men blir det noe krøll på tråden, at vi er uenig i noe, trekker han seg helt tilbake og blir superopptatt igjen. Prøver jeg å avtale et møte, sier han at han "kanskje" kan. Spør jeg om han kan ringe ved anledning, sier han at han "kanskje" kan ringe. En dag ble jeg så irritert at jeg spurte om jeg ikke like så greit skulle se meg om etter en annen, da svarte han at "han eier meg jo ikke, så er bare å date i vei".... 

Jeg vil jo ut av denne relasjonen, men kjenner det er dritvanskelig, fordi han har så mye makt. Hvordan klarte du å komme deg ut @frubaluba? :(

Anonymkode: 82ce7...cf3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...