Gå til innhold

Ikke send blomst om du ikke skal gi meg den! Om menns signaler og falske forhåpninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Ååhhhh nei!!!! Ikke send den blomsten om du ikke skal gi meg deeeeen ååååhhhh!" - tok jeg meg selv i å si høyt i dag i frustrasjonens øyeblikk. Jeg trodde det bare var tenåringsjenter som brukte smileys/emoticons, og bare tenåringsjenter som brydde seg om de også. Så feil kan man ta! Jeg må le litt av det nå!

Jeg hadde en greie med en mann for mange år siden, og vi har stort sett vært av og på med hverandre i de periodene vi begge har vært single. Vi har snakket åpent om at vi er hverandres "Hva om det ble oss?", noen man liker veldig godt men av forskjellige grunner aldri faktisk endte opp med. Grunner ingen av oss egentlig helt kan sette fingeren på engang.
Vi har blitt voksne nå, for 15 år siden sa vi at "Om vi ikke er gift på den tiden, så skal vi søren meg gifte oss med hverandre, avtale? Avtale!". Den tiden er nå, og vi har vært single et par år begge to så jeg har ymta frempå med jevne mellomrom. Kjempesøte ord tilbake, bare positive ja-svar når jeg spør om vi skal treffes, men ingen avtaler noe konkret videre. Vil han ikke? Tror han at ikke jeg vil?

Jeg blir så glad når han skriver til meg, han liker å kommentere bildene mine en gang i blandt, akuratt ofte nok til at jeg nesten har glemt han til han popper opp og gir meg et lite vink og håp igjen, men mest settingen og landskapet, ikke selve meg. Komplimentene som går på meg sender han på innboks og jeg takker ydmykt, så skriver vi ikke noe mer rundt det.
Jeg trodde han hadde skjønt intensjonen min med mine 6-7 forsøk på å gjenoppta kontakten de par siste åra, fordi han begynte å sende meg hjerter og blomstersmileys og som en sytten åring smilte jeg til lyset på skjermen og følte at vi hadde en flørt på gang. Neida, hjerter og blomster sender han til alle, også sine mannlige venner. Fader at han er så snill og koselig! Det er mange damer som beundrer hans kvaliteter og han er den typen andre menn ser opp til fordi han er så utrolig raus.
Vi har ikke kommunisert på et par måneder nå, men jeg gjorde et subtilt forsøk og fikk en blomstsmily tilbake. Kan de ikke bare drite i å sende sånt når de faktisk ikke mener noe med det? Kan han ikke bare sende et nøytralt smilefjes i stedet for å sende meg de pokkers rose symbolene! Det er greit at vi ikke flørter og ikke blir oss, men for fanken ta også kommuniser riktig!
Jeg er ikke sinna tross mange utropstegn i teksten her, bare uttrykker min om enn noe humoristiske så store frustrasjon :P

Er det ikke flere her som blir frustert for å få blomstersmily men mannen aldri stepper opp til noe mer?! HVA vil deeeee!
Må jeg rett og slett roe ned slurva og innse at noen menn faktisk bare vil være venner og rause med alle, og at hans vennlighet ikke er flørting fordi vi hadde en greie for årevis siden?!
Han er forresten en veldig lojal type så jeg tar han ikke for å være en som flørter med alle , men kanskje jeg er innbilsk  å tolker hans vennlighet og smileys som flørt uten at det er det. Pokker heller, og jeg som trodde vi hadde noe.


 

Anonymkode: af67c...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg legger nok ikke så mye i en blomstersmiley. Men jeg synes jo du har gitt han nok signaler. Så her må man bare tolke at han ikke er interessert. Han husker jo sannsynligvis denne avtalen deres. Så kanskje han er redd for at du skal konfrontere han med den. Tror det lureste du kan gjøre er å ikke vise han noen spesiell oppmerksomhet, men bare svare positivt hvis han henvender seg.

Anonymkode: 17526...fd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn 🌸🌼🌻🌺? Ikke så mye flørt med det, vel.

Anonymkode: 63ed9...242

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med menn, etter å ha levd i over et tiår med en av dem:

 

Hinting nytter ikke. Du kan ikke tro at å sende en melding med 🌸🌼🌺🆘💓betyr "Husker du den gangen vi avtalte at dersom vi ikke var gift innen x år, så skulle vi gifte oss? Den tiden er nå, den. Hva tenker du om å ta steget fullt ut?"

 

Du MÅ rett og slett forklare det i klartekst for ham. Helst muntlig. 

 

Ring ham. Gjerne nå. Og oppdater oss gjerne! :popcorn: 

Anonymkode: c19a2...21d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du MÅ rett og slett forklare det i klartekst for ham. Helst muntlig. 

 

Ring ham. Gjerne nå. Og oppdater oss gjerne! :popcorn: 

Anonymkode: c19a2...21d

 

Mens jeg tenker motsatt, at han husker avtalen, og derfor er unnvikende, men kompenserer med smileys. Undres hvem som har rett?

:popcorn:

Anonymkode: 17526...fd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2018 den 19.43, AnonymBruker skrev:

"Ååhhhh nei!!!! Ikke send den blomsten om du ikke skal gi meg deeeeen ååååhhhh!" - tok jeg meg selv i å si høyt i dag i frustrasjonens øyeblikk. Jeg trodde det bare var tenåringsjenter som brukte smileys/emoticons, og bare tenåringsjenter som brydde seg om de også. Så feil kan man ta! Jeg må le litt av det nå!

Jeg hadde en greie med en mann for mange år siden, og vi har stort sett vært av og på med hverandre i de periodene vi begge har vært single. Vi har snakket åpent om at vi er hverandres "Hva om det ble oss?", noen man liker veldig godt men av forskjellige grunner aldri faktisk endte opp med. Grunner ingen av oss egentlig helt kan sette fingeren på engang.
Vi har blitt voksne nå, for 15 år siden sa vi at "Om vi ikke er gift på den tiden, så skal vi søren meg gifte oss med hverandre, avtale? Avtale!". Den tiden er nå, og vi har vært single et par år begge to så jeg har ymta frempå med jevne mellomrom. Kjempesøte ord tilbake, bare positive ja-svar når jeg spør om vi skal treffes, men ingen avtaler noe konkret videre. Vil han ikke? Tror han at ikke jeg vil?

Jeg blir så glad når han skriver til meg, han liker å kommentere bildene mine en gang i blandt, akuratt ofte nok til at jeg nesten har glemt han til han popper opp og gir meg et lite vink og håp igjen, men mest settingen og landskapet, ikke selve meg. Komplimentene som går på meg sender han på innboks og jeg takker ydmykt, så skriver vi ikke noe mer rundt det.
Jeg trodde han hadde skjønt intensjonen min med mine 6-7 forsøk på å gjenoppta kontakten de par siste åra, fordi han begynte å sende meg hjerter og blomstersmileys og som en sytten åring smilte jeg til lyset på skjermen og følte at vi hadde en flørt på gang. Neida, hjerter og blomster sender han til alle, også sine mannlige venner. Fader at han er så snill og koselig! Det er mange damer som beundrer hans kvaliteter og han er den typen andre menn ser opp til fordi han er så utrolig raus.
Vi har ikke kommunisert på et par måneder nå, men jeg gjorde et subtilt forsøk og fikk en blomstsmily tilbake. Kan de ikke bare drite i å sende sånt når de faktisk ikke mener noe med det? Kan han ikke bare sende et nøytralt smilefjes i stedet for å sende meg de pokkers rose symbolene! Det er greit at vi ikke flørter og ikke blir oss, men for fanken ta også kommuniser riktig!
Jeg er ikke sinna tross mange utropstegn i teksten her, bare uttrykker min om enn noe humoristiske så store frustrasjon :P

Er det ikke flere her som blir frustert for å få blomstersmily men mannen aldri stepper opp til noe mer?! HVA vil deeeee!
Må jeg rett og slett roe ned slurva og innse at noen menn faktisk bare vil være venner og rause med alle, og at hans vennlighet ikke er flørting fordi vi hadde en greie for årevis siden?!
Han er forresten en veldig lojal type så jeg tar han ikke for å være en som flørter med alle , men kanskje jeg er innbilsk  å tolker hans vennlighet og smileys som flørt uten at det er det. Pokker heller, og jeg som trodde vi hadde noe.


 

Anonymkode: af67c...cb8

:smilyblomst:

Anonymkode: ac759...913

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
On 8/10/2018 at 7:43 PM, AnonymBruker said:


Er det ikke flere her som blir frustert for å få blomstersmily men mannen aldri stepper opp til noe mer?! HVA vil deeeee!
Må jeg rett og slett roe ned slurva og innse at noen menn faktisk bare vil være venner og rause med alle, og at hans vennlighet ikke er flørting fordi vi hadde en greie for årevis siden?!
Han er forresten en veldig lojal type så jeg tar han ikke for å være en som flørter med alle , men kanskje jeg er innbilsk  å tolker hans vennlighet og smileys som flørt uten at det er det. Pokker heller, og jeg som trodde vi hadde noe.


 

Anonymkode: af67c...cb8

Eh, når damer er hyggelige med meg her inne for eksempel har jeg gitt en slik en :blomst: Det betyr ikke noe mer enn at jeg setter pris på vennligheten deres. 

Spør han no om han vil finne på noe. Så får du avklaringen du trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender "blomster-smiley" når mine ansatte gjør en god jobb, alltid tenkt på det som en av de aller mest nøytrale smileyene. Bare en "du har vært flink, klapp på skuldra" liksom...

Anonymkode: 3e538...94f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, hvorfor ikke bare skrive noe ala: «Husker du den avtalen vi hadde om st dersom vi begge er single når vi blir 35 så gifter vi oss? Ser på billetter til Las Vegas nå, er du keen? Hører White Chapel er classy som bare det! 😂» også tar du det derifra? 

Den avtalen dere hadde måtte jo ha vært med glimt i øyet, så ta en humoristisk vri på det. Lykke til! 

Anonymkode: 64a0e...3a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

En sånn 🌸🌼🌻🌺? Ikke så mye flørt med det, vel.

Anonymkode: 63ed9...242

Hahaha ja! Men med hjerter samtidig også! (*smelt*) Men det har jeg sett han sender til alle andre og :(
Han er en omtenksom og raus person og det jeg har trodd har vært flørt har nok bare vært hyggelig vennskapelig ment.
Er rart å sitte på denne siden av gjerdet for som oftest er det menn som tror jeg flørter når jeg bare er hyggelig, men jeg sender heller ikke hjerter og blomster til menn jeg har ligget med da, så det er vel der det ligger , i historien vår som gjør at jeg har oppfattet det som en mulig romantisk interesse.

 

11 timer siden, Minesveiper skrev:

Eh, når damer er hyggelige med meg her inne for eksempel har jeg gitt en slik en :blomst: Det betyr ikke noe mer enn at jeg setter pris på vennligheten deres. 

Spør han no om han vil finne på noe. Så får du avklaringen du trenger. 


Les over, det er med hjerter også. Men det er godt mulig han bare mener det vennlig altså! Bare lett å mistolke siden vi er tidligere sexpartnere.
Jeg har spurt om han vil treffes og han sier alltid ja til det de gangene jeg har spurt, men ingen kommer tilbake til hverandre med noe konkret avtale. Vi sier bare "Så koselig, det gleder vi oss til, blir lett med på det, avtaler nærmere da, snakkes!"
Og jeg vet ikke om han tolker meg ambivalent og ikke interessert nok siden jeg ikke foreslår konkret dag og venter på at han skal komme tilbake til meg med dag og avtale , eller om han bare sier at han vil møtes for å være hyggelig når jeg spør og egentlig ikke vil og derfor ikke følger opp forslaget mitt!

Anonymkode: af67c...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere andre over her skriver. Vi menn trenger at du er direkte. "små hint" (som egentlig er totalt umulig å skjønne at skalø hinte til noe som helst) går oss både hus og kvartaler forbi.

Anonymkode: ae3a0...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
1 hour ago, AnonymBruker said:

Les over, det er med hjerter også. Men det er godt mulig han bare mener det vennlig altså! Bare lett å mistolke siden vi er tidligere sexpartnere.
Jeg har spurt om han vil treffes og han sier alltid ja til det de gangene jeg har spurt, men ingen kommer tilbake til hverandre med noe konkret avtale. Vi sier bare "Så koselig, det gleder vi oss til, blir lett med på det, avtaler nærmere da, snakkes!"
Og jeg vet ikke om han tolker meg ambivalent og ikke interessert nok siden jeg ikke foreslår konkret dag og venter på at han skal komme tilbake til meg med dag og avtale , eller om han bare sier at han vil møtes for å være hyggelig når jeg spør og egentlig ikke vil og derfor ikke følger opp forslaget mitt!

Anonymkode: af67c...cb8

Sett en dato på det da, og se om han følger opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Minesveiper skrev:

Sett en dato på det da, og se om han følger opp. 


Men nå er det flere måneder siden sist jeg spurte direkte om å treffes. For alt jeg vet holder han på med noen nå. Bør jeg ikke finne ut om han dater noen først, i det minste? Jeg frykter også at han har bevisst unngått å følge opp halv-avtalene fordi han ikke egentlig vil, og da er det utrolig masete å fortsette å spørre vel?!
Vi har hatt bittelitt (muligens vennskapelig, litt formell) kontakt siden da ( i form av å kommentere og like hverandres statuser, og et par "slik går dagene" korte chatter) , men ikke noe som (obviously) trenger å være flørtende (blomst!!! haha :P )

Anonymkode: af67c...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor foreslår du ikke et konkret tidspunkt for å møtes?

Anonymkode: 5c0df...6b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nå forteller at du har spurt om han vil treffes, og så lar det være opp til han å foreslå noe konkret, så stiller dette seg i et litt annet lys. Når du er den som spør, så bør du følge opp også, og ikke la det være opp til den andre å foreslå tid og sted. Du gjør vel ikke det med venninner? Da bør du ikke gjøre det med han heller.

Jeg ville nå sendt til han en: "Hei! Vi har jo snakket om å møtes og ta en øl. Skal vi ta det til uka, f.eks. fredag?"

Så slipper du mer tull.

Anonymkode: 17526...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
4 hours ago, AnonymBruker said:


Men nå er det flere måneder siden sist jeg spurte direkte om å treffes. For alt jeg vet holder han på med noen nå. Bør jeg ikke finne ut om han dater noen først, i det minste? Jeg frykter også at han har bevisst unngått å følge opp halv-avtalene fordi han ikke egentlig vil, og da er det utrolig masete å fortsette å spørre vel?!
Vi har hatt bittelitt (muligens vennskapelig, litt formell) kontakt siden da ( i form av å kommentere og like hverandres statuser, og et par "slik går dagene" korte chatter) , men ikke noe som (obviously) trenger å være flørtende (blomst!!! haha :P )

Anonymkode: af67c...cb8

Jeg tror ikke at han er interessert fordi da ville han mest sannsynlig fulgt opp, og funnet på noe med deg. For din egen del er det greit med en avklaring slik at du kan komme deg videre fra han. Jeg synes jo ikke at man burde "belønne" menn for utydelig og flørtende oppførsel. Problemet for dere er at attraktive menn har flere å velge i slik at dere har ikke all verdens forhandlingsmakt der. Sant, stiller man mennene til veggs og de ikke endrer oppførsel gjør det ikke så mye for dem om de mester deg siden du lett kan erstattes. Akkurat der er det litt annerledes med normale menn fordi de har ikke mange beilere. Jeg synes uansett at man ikke burde bruke tid på de som er utydelige, vinglete osv. Bedre å bruke tiden på en som er skikkelig interessert, som følger opp det han sier han skal gjøre osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...