AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #1 Skrevet 10. august 2018 Trygt og fint for barna og vokse opp og nærhet til det meste. Gode skoler uten mobbing(minimalt) helst ikke store skoler om det fins mindre. Og ikke merkepress. Barna går på barneskolen. Syns det er kjekt med små bygder som ligger senttalt til. Men ikke der gamlemor står og glor inn vinduet ditt og passer på alt man gjør og ikke gjør.(leste noen innlegg her med gale naboer.hehe). Ikke ved siden av asylmottak eller gjeng/dopmiljø.(kommer selv fra tungt bomiljø og vil at barna skal slippe dette der det er mulig selv.).(leste noen innlegg med en del ting og folk som flyttet så derfor skriver jeg dette.Ikke for å diskriminere noen Leter i buskerud ,østfold og vestfold . Kom gjerne med andre forslag. Ønsker hus i normal prisklasse. Jobb ingen hindring (reisejobb/hjemmekontor). Takk! Anonymkode: 7a6a9...724
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #2 Skrevet 10. august 2018 Hvor lite sted vil du ha da? Anonymkode: d7b80...684
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #3 Skrevet 10. august 2018 Jessheim i Ullensaker Kommune Anonymkode: 6a3fa...d28
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #4 Skrevet 10. august 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lite sted vil du ha da? Anonymkode: d7b80...684 By,bygd spiller ingen rolle. Bare ikke så stort som Oslo by feks. Horten,Drammen byer feks. Noen som kjenner til de eller Tønsberg?Hokksund?Hønefoss?Ørje?Halden?Fredrikstad?Jessheim?Homlestrand?Nøtterøy?Sandefjord? Larvik? Tips fra koslige steder å flytte som barnefamilie 😊 Ts Anonymkode: 7a6a9...724
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #5 Skrevet 10. august 2018 Liker å bade så nærmt sjø/innsjø er flott. Solrikt og fint. Ikke masse regn eller veldig kaldt og fælt om vinteren. Ts Anonymkode: 7a6a9...724
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #6 Skrevet 10. august 2018 Fortell gjerne hvorfor de stedene 😊😊 Skolen og miljøet er viktig er bra 😊 Anonymkode: 7a6a9...724
lille humla Skrevet 10. august 2018 #8 Skrevet 10. august 2018 (endret) Nesodden (ca 20 min ferge til oslo, ca 10 min med ferge til Lysaker), Ås (buss til oslo) eller ski (tog til oslo). Hvis man jobber i oslo er det jo greit. Endret 10. august 2018 av lille humla 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #9 Skrevet 10. august 2018 Svelvik er fint, ligger utenfor Drammen, langs fjorden. Anonymkode: eac7b...b77 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #10 Skrevet 10. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: By,bygd spiller ingen rolle. Bare ikke så stort som Oslo by feks. Horten,Drammen byer feks. Noen som kjenner til de eller Tønsberg?Hokksund?Hønefoss?Ørje?Halden?Fredrikstad?Jessheim?Homlestrand?Nøtterøy?Sandefjord? Larvik? Tips fra koslige steder å flytte som barnefamilie 😊 Ts Anonymkode: 7a6a9...724 Tønsberg er veldig fint da, sjø og så godt vær som man får det på østlandet. Tønsberg og omegn er litt av alt da, man kan få det litt snobbete og veldig lite snobbete alt etter sted. På grunn av mange båtturister fra Oslo om sommeren så får man litt små koselige nisjebutikker også og ikke bare det triste nærsenteret med alle kjedebutikkene som man gjerne finner i mindre byer. Anonymkode: d7b80...684 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #12 Skrevet 10. august 2018 Vokste selv opp på Mysen og vil selvfølgelig anbefale å flytte dit! Endestasjonen til toget så du lett kommer deg rundt(Mysen er en time fra alle byer, moss, Oslo, frstad, Halden), men såpass langt til oslo at boligprisene er ok. 15min til svenskegrensa, fin ganske ny barneskole. Festningsverk, museeum, travbane, flott ny lang tursti langs elva. Fin hall, badehall og badeland i nabobyen. Et hyggelig sted å vokse opp - hvor man kjenner mange men ikke alle 😅 Anonymkode: fa14d...867 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #13 Skrevet 10. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kongsberg Anonymkode: 1e913...7ca Enig, Kongsberg er ganske ålreit. Grei størrelse, gode kollektivforbindelser til større byer og høyt utdanningsnivå med solid næringsliv. Så er det jo selvfølgelig et utall alternativer, da. Østlandet er såpass stort og mangefasettert at det ikke er radikalt annerledes enn resten av Norge hva gjelder mobbing, merkepress, nabokjerringer, pirsklasse, jobb eller dopmiljøer, akkurat. Oslo og Bergen ligner mer på hverandre som bosted enn Oslo ligner på Kjellmyra, for å si det sånn. Anonymkode: 2824f...606 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #14 Skrevet 10. august 2018 Jeg bor i Hønefoss og er oppvokst like i nærheten. Ingen skoler er uten mobbing, og jeg tror det er små forskjeller fra skole til skole. Og kull til kull, ikke minst. Noen kull har vanskelige elever, og da blir det mer uro og mobbing. Skolene der er ikke så veldig store. Som regel to klasser per trinn med ca. 20 i hver klasse. Merkepress er også veldig avhengig av kull, men jeg har aldri tenkt over at det er noe merkepress her. Det er ikke noe spesielt tungt miljø her, men det er et asylmottak rett utenfor byen. Hvis du bosetter deg på andre siden av byen merker du ikke noe til det. Ikke på den siden det ligger heller forøvrig. Anonymkode: 7b853...f63
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #15 Skrevet 10. august 2018 Er selv oppvokst i Fredrikstad og delvis hvaler og kan anbefale både Fredrikstad og hvaler 😊 det finns mange fine barnevennlige boligområder begge stedene og i Fredriksrad sentrum så har man alt man behøver 😊 hvaler er jo litt mer et feriested men da har man jo sjøen helt inn i stua omtrent til gjengjeld men det finns jo matbutikker i nærheten fordet 😊 Anonymkode: b5854...934 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #16 Skrevet 10. august 2018 Vokst opp på Kongsberg, og er veldig fornøyd med det! Fin størrelse, mange kulturtilbud, og kort vei til skog og fjell. Oslo er også godt innen rekkevidde hvis man vil på konserter el.l. Det er også ganske mange ressurssterke personer der, siden mange er sivilingeniører. Det er kanskje ikke så viktig i seg selv, men det gjør sitt til at det er litt orden på ting Nå som jeg har flyttet, er jeg blitt enda mer oppmerksom på alle kvalitetene. Anonymkode: 302c7...361 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #17 Skrevet 10. august 2018 Odnes skole i søndre land kommune er en skikkelig god barneskole, ungdomskolen er også helt topp. Ca 20 min inn til Gjøvik, hvis man bor nære barneskolen. Billig hus også, og grei avstand til arbeid ( Gjøvik) Anonymkode: 94aef...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #18 Skrevet 10. august 2018 Jeg bor i Ås. Her er det landlig og sentralt. Buss og tog til Oslo. Vår datter begynner nå på en skole med drøyt100 elever,men det finnes større skoler her også. Ås er i vekst, det ventes befolkningsvekst når veterinær høyskolen står ferdig om få år. Anonymkode: c0359...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #19 Skrevet 10. august 2018 Jeg og mannen har flytta til Halden, og har bodd her i ett år. Stortrives! Veldig koselig liten by, som ikke er langt fra skog og mark, masse fine badeplasser (ca 15 min å kjøre fra sentrum, innover Tistedal) og svært koselige innbyggere. Så er det rimeligere å bo her enn feks Sarpsborg eller Fredrikstad. Stort pluss at Svinesund bare er 20 min unna, slik at man kan spare mye penger på mat og drikke. Mtp miljø på skolene, kan jeg ikke svare på da vi ikke har barn, men vil tro det er som på de fleste småbyer (litt av hvert). Anonymkode: b54f0...72b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #20 Skrevet 10. august 2018 Selv bergenser, boss i Oslo i tyve år. Ville valgt Østfold. Vestby, Son, Moss, Sarpsborg eller Fredrikstad. Bra klima, nærhet til sjø, men mest fordi jeg synes østfoldingene - har jobber med mange DEA Østfold - har senkede skuldre, er lite selvhøytidelige og har god humor (vestfoldinger er stort sett ålreite også, men det er mer snobberi og materialisme langs vestfoldkysten). Anonymkode: 0de39...6d1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå