Gå til innhold

«Norges skjulte skandale» fortsetter i tingretten


Martin13

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/nyheter/norges-skjulte-skandale-fortsetter-i-tingretten/70088698

Det mest skremmende er at jeg kjenner til 2 tilfeller i min nære omgangskrets hvor jeg VET at barnevernet har tråkket langt over streken. De som påstår at man ikke trenger å være redd for noe, og at barnevernet kun er ute etter barnets beste må tenke seg om en gang til. 

Når det er sagt, så er jeg for et barnevern, men man MÅ ha bevis før man tar bort barn fra foreldre. Man må la tvilen komme foreldrene til gode, selv om dette i enkelte tilfeller ikke er enkelt. Vi kan ikke fortsette å ha et fryktbasert syn på barnevernet. Anbefaler å se BBC dokumentaren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noe tull. Som det påpekes:

"BBCs journalist i et intervju med Dagbladet sier at han ikke har funnet vesentlige forskjeller mellom barnevernet i Norge og andre land, men at forskjellen først og fremst er knyttet til at interessegrupper gjør mer ut av seg i Norge"

Når det gjelder denne konkrete saken, hvordan vet du at det er en skandale? Fordi en side får uttale seg fritt og uten hensyn til barnets personvern, mens barnevernet er kneblet av taushetsplikt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...