Gå til innhold

Lages kornsirkler på lignende måte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.8.2018 den 23.10, AnonymBruker skrev:

Fordi det aldri blitt dokumentert og dessuten må være klin umulig. Værsågod lag denne eller skaff meg bilder av de som gjorde det så skal jeg tro på det.

Image result for most advanced crop circle

Anonymkode: 7a0cd...6ea

Du burde søke på "Circlemakers". Faktisk er vel dette en av deres kreasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men at dette er to mennesker med tau og planker...det går jo religion en høy gang å tro på det...hvordan man kan overbevise seg selv om å tro på noe sånt er helt utenfor min fatteevne.

Man trenger ikke tro på det. Man kan fint vite fordi det blant annet er laget dokumentarer om hvordan mennesker lager avanserte kornsirkler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra gammlet av så kunne man observere ildkuler ved veldig varmt vær oppstå i kornåkern. Litt sånn elektrisk summing og gnistring. Da kunne små runde kornsirkler opptre. Raskt. Gjerne foran øynene dine. Men de her vakre mønstra som blir laga nå i nyere tid (og kun da..) er menneskeskapt. Slike mønstre og symboler er menneskeskapt. Ikke aliens.. de kan vel kommunisere på et anna vis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Dere tar feil alle sammen. NASA betaler noen kreative ansatte for å lage noen kornsirkler slik at mange skal tro at alle kornsirkler er menneskeskapte. Sannheten er at sirklene NASA betaler for bare er en liten del av alle sirkler. Så noen er menneskeskapte, men se fleste er skapt av romvesener. Man må være veldig rar om man ikke skjønner konspirasjonen som ligger bak dette med planker og tau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2018 den 22.09, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har alltid ment at det er et naturlig fenomen (kulelyn) som forårsaker kornsirkler.

Men, noen utenomjordiske kan jo godt ha utviklet slik laserteknologi i utendørsbruk også..

Anonymkode: 16465...9c3

Man har ikke vitenskapelige beviser for at kulelyn finnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
On 8/9/2018 at 10:09 PM, AnonymBruker said:

Ja, jeg har alltid ment at det er et naturlig fenomen (kulelyn) som forårsaker kornsirkler.

Men, noen utenomjordiske kan jo godt ha utviklet slik laserteknologi i utendørsbruk også..

Anonymkode: 16465...9c3

 

Hvordan skal lyn forårsake kornsirkler? 🤣 Lyn forårsaker jo branner ikke kornsirkler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, OPIgirl skrev:

Man har ikke vitenskapelige beviser for at kulelyn finnes. 

Det kommer. Det er mye vi ikke har vitenskapelige bevis for ennå, det betyr ikke at det ikke eksisterer. 

Anonymkode: 16465...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vanlig fyr skrev:

 

Hvordan skal lyn forårsake kornsirkler? 🤣 Lyn forårsaker jo branner ikke kornsirkler. 

Nei det vet da ikke jeg. Men det er sterke elektromagnetiske krefter som skaper kulelyn, så at de påvirker omgivelsene sine er nok ventelig. At det dannes symmetriske mønster synes jeg ikke er rart, symmetri er den beste måten å konservere energi på. Uansett, les om ball lightning i Nature-artikkelen her: 

https://www.nature.com/articles/383032a0.epdf?referrer_access_token=6nDRCOSGSYmQGB8QmF0aKtRgN0jAjWel9jnR3ZoTv0On-qfcX5hDlKcnC2T_j1OixaPfjadZwUexkDxQg3Se6j3u_PHTObz7c_i65aSfuEF4HLERVCwEMGNNDG0gPm5LFOAWPHgZi5f-3NY48ZJvDMlCbcA2xwxZBoCaCc-m-GBvgH9ooClzDjScCAuUvcCXsmyRJlbfmXMcLJCnws8FB3w-IXAmsuc1CrDxSKmD_Cw%3D&tracking_referrer=amp.livescience.com

I dag tror man at denne teorien er korrekt. 

Anonymkode: 16465...9c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det vet da ikke jeg. Men det er sterke elektromagnetiske krefter som skaper kulelyn, så at de påvirker omgivelsene sine er nok ventelig. At det dannes symmetriske mønster synes jeg ikke er rart, symmetri er den beste måten å konservere energi på. Uansett, les om ball lightning i Nature-artikkelen her: 

https://www.nature.com/articles/383032a0.epdf?referrer_access_token=6nDRCOSGSYmQGB8QmF0aKtRgN0jAjWel9jnR3ZoTv0On-qfcX5hDlKcnC2T_j1OixaPfjadZwUexkDxQg3Se6j3u_PHTObz7c_i65aSfuEF4HLERVCwEMGNNDG0gPm5LFOAWPHgZi5f-3NY48ZJvDMlCbcA2xwxZBoCaCc-m-GBvgH9ooClzDjScCAuUvcCXsmyRJlbfmXMcLJCnws8FB3w-IXAmsuc1CrDxSKmD_Cw%3D&tracking_referrer=amp.livescience.com

I dag tror man at denne teorien er korrekt. 

Anonymkode: 16465...9c3

Kan du kort oppsummere hva kilden på denne linken sier?, det er så mye bedre å diskutere et tema når man forklarer og argumenterer med egne ord for så å vise til en kilde.

Anonymkode: d68f6...b13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer dette?
"Det er gjort mye seriøs forskning på området. Kornet endrer seg ofte der en kornsirkel er laget. Leddene på strået forlenges, og kornet ser det ut som det er sprengt. Det tyder på at det er utsatt for en slags mikrobølgestråling. I tillegg endres spireevnen, og jordsmonnet kan få metallpartikler som ikke finnes utenfor nedslagsfeltet." " Brekkestø forklarer at kornet i kornsirkeler ofte flettes sammen og ligger i bunter med strå tvunnet sammen i lange trosser."https://www.dagbladet.no/magasinet/kroll-i-akeren/65827663

Anonymkode: 9a372...a2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/9/2018 at 11:56 PM, AnonymBruker said:

Tror du denne legen hadde gjort seg til latter på sitt dødsleie om det ikke var fordi han sitter på vannvittig viktig informasjon som verden må vite om..?

Dette er ikke første gangen sånt skjer, syns du skal lese og gjøre deg opp din egen mening.

Det å ikke tro på dette er virkelig Science Fiction.  Når man vet hvor uendelig stort verdensrommet er...

https://www.tv2.no/a/6180942/

Anonymkode: bd5bc...182

"Romvesenet" er en leke.
https://rense.com/general96/bushman.html
https://www.metabunk.org/debunked-boyd-bushman-area-51-scientist-claims-existence-of-aliens-in-deathbed-video-hoax.t4886/

Du må alltid prøve å undersøke det du finner av info rundt sånne tema som ikke har noe i utgangspunktet, spesielt hvis du skal forsøke å spre det videre til andre. Extraordinary claims require extraordinary evidence.

Anonymkode: f0354...1d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/10/2018 at 10:21 AM, Lutetium 71 said:

Jøss!

Du er sannelig en special case.

Jaha? Har du vitenskapelige bevis for at kornsirkler er laget av mennesker? Eller for at denne snømannen tråkker disse avanserte mønsterne? Hvorfor finnes det ikke noe som helst dokumentasjon som viser når de lager det? Man skulle tro at dette ville være interessant å dokumentere.

Anonymkode: 7a0cd...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.8.2018 den 0.08, AnonymBruker skrev:

Her kommer en til 

 

 

Anonymkode: bd5bc...182

:hoho:den der er jo så dårlig laget at jeg får vondt i øynene!! Til og med jeg kunne lagd noe så amatørmessig! 

Anonymkode: 0a1eb...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/9/2018 at 11:31 PM, AnonymBruker said:

De har prøvd med tau og planke, og det ser ut som en vits i forhold til denne kornsirkelen med fantastisk mønster  som du blant annet viser her. 

Som vanlig er det lett å se hvem som ikke har særlig mange vektall i realfag i slike tråder.

Anonymkode: 72add...55e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du kort oppsummere hva kilden på denne linken sier?, det er så mye bedre å diskutere et tema når man forklarer og argumenterer med egne ord for så å vise til en kilde.

Anonymkode: d68f6...b13

Hehe, nei, hadde jeg kunnet forklare dette hadde jeg ikke sittet her.. Men det står i artikkelen at de tror kulelyn er en elektromagnetisk knute som oppstår i stormvær. Den lever i noen sekunder mens den sender ut pakker med (elektro)magnetisk stråling. Kan være denne strålinga som påvirker kornet, tenker jeg. Det er gjort nyere lab.studier som nå kan bekrefte hypotesen om elektromagnetisk knute i artikkelen. 

At kulelyn bare oppstår på flate områder og ikke i fjellområder forklarer man med at de elektromagnetiske spenningene ikke oppstår/blir brutt av fjell.

 

 

Anonymkode: 16465...9c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer dette?
"Det er gjort mye seriøs forskning på området. Kornet endrer seg ofte der en kornsirkel er laget. Leddene på strået forlenges, og kornet ser det ut som det er sprengt. Det tyder på at det er utsatt for en slags mikrobølgestråling. I tillegg endres spireevnen, og jordsmonnet kan få metallpartikler som ikke finnes utenfor nedslagsfeltet." " Brekkestø forklarer at kornet i kornsirkeler ofte flettes sammen og ligger i bunter med strå tvunnet sammen i lange trosser."https://www.dagbladet.no/magasinet/kroll-i-akeren/65827663

Anonymkode: 9a372...a2e

Noen som vet om dette stemmer?

Anonymkode: 9a372...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, nei, hadde jeg kunnet forklare dette hadde jeg ikke sittet her.. Men det står i artikkelen at de tror kulelyn er en elektromagnetisk knute som oppstår i stormvær. Den lever i noen sekunder mens den sender ut pakker med (elektro)magnetisk stråling. Kan være denne strålinga som påvirker kornet, tenker jeg. Det er gjort nyere lab.studier som nå kan bekrefte hypotesen om elektromagnetisk knute i artikkelen. 

At kulelyn bare oppstår på flate områder og ikke i fjellområder forklarer man med at de elektromagnetiske spenningene ikke oppstår/blir brutt av fjell.

 

 

Anonymkode: 16465...9c3

Takk for forklaring :) Det hadde  jo vært interessant om de områdene som slike kornsirkler oppstår på, hadde blitt videoovervåket, om det lar seg gjøre, slik at man får sett om der er kulelyn og at kornsirklene eventuelt  oppstår samtidig med slike kulelyn.

Anonymkode: 9a372...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at kornsirkler oppstår på nattetid (eller har det stått noe om at noen av de har oppstått på dagtid?), tenker jeg er at fordi mennesker lager de og  på natt kan man jobbe uforstyrret uten at andre ser hva de  gjør :) 

Anonymkode: 9a372...a2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som vet om dette stemmer?

Anonymkode: 9a372...a2e

Hun så slike "mønstre" i denne kornsirkelen som det britiske TV-programmet QI fikk laget for å promotere seg også, så hva tror du? https://www.youtube.com/watch?v=ocf5mc69W-c

Anonymkode: 72add...55e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...