Gå til innhold

Taco i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal man være så fin på det? Spiser det jeg får i bryllup jeg... Er det så nøye?? 

Anonymkode: 5e750...5fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.8.2018 den 19.14, Peonjenta skrev:

Nei. Av samme grunner som at jeg heller ikke ville servert pizza eller kjøttkaker heller i bryllup.  Taco er simpel og billig hverdagsmat.  Hadde blitt fornærmet om jeg fikk slik søppelmat i en slik festanledning!

Dersom brudeparet har lyst på Taco i bryllupet sitt, er det da ikke noe gjestene skal bli fornærmet over! 

Jeg blir helt matt over alle forventningene folk har. Brudepar som klager over ikke "bra nok" gaver. Gjester som klager over ikke "bra nok" mat i bryllupet... 

Anonymkode: 90bfe...b92

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom brudeparet har lyst på Taco i bryllupet sitt, er det da ikke noe gjestene skal bli fornærmet over! 

Jeg blir helt matt over alle forventningene folk har. Brudepar som klager over ikke "bra nok" gaver. Gjester som klager over ikke "bra nok" mat i bryllupet... 

Anonymkode: 90bfe...b92

Som gjest så setter man av en hel dag bare for å feire at to gifter seg.  Man må kanskje ta seg fri fra jobb, skaffe barnevakt og/eller reise langt.  I tillegg er det bestandig kostnader ift. antrekk og skyss fram og tilbake envt også hotell for de som kommer langveisfra.   Og for ikke å glemme gave i tillegg da..... Når brudeparet forventer SÅPASS mye av gjestene bør de da i det minste kunne varte opp med noe annet enn simpel hverdagsmat for gjestene sine. 

Hva har folk som byr bryllupsgjestene sine på taco til dessert tro?   En lollipop hver?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco er knapt mat og hvertfall ikke bryllupsmat

Anonymkode: 46273...608

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om jeg ble invitert i bryllup og fikk servert tacos, ville jeg i hvert fall ikke hatt på meg penklær. Tacos er noe herk å spise uten at innholdet tyter til alle kanter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom brudeparet har lyst på Taco i bryllupet sitt, er det da ikke noe gjestene skal bli fornærmet over! 

Jeg blir helt matt over alle forventningene folk har. Brudepar som klager over ikke "bra nok" gaver. Gjester som klager over ikke "bra nok" mat i bryllupet... 

Anonymkode: 90bfe...b92

For meg utgjør maten en del av feststemningen i et selskap. Tacos er ikke festmat.

Endret av Arabella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo litt annerledes med Taco, men hvorfor ikke. En kan jo også buffe med taco og noe annet for dem som måtte ønske det. 

Ville hatt mørt og godt kjøtt til tacoen i bryllup. Kanskje vilt kjøtt og. 

Anonymkode: 78b9a...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir et bryllup som gjestene vil huske det. 🙂

Anonymkode: 78b9a...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2018 den 19.03, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha taco i bryllupet mitt!

Men ikke typisk norsk «fredagstaco», skal ha food truck med mexicansk street food og passende drikke ved siden av.

Jeg synes det passer oss godt (sodd er tradisjon her) og jeg har sjeldent fått servert mat jeg synes er fantastisk i bryllup - standard er jo ofte laks til forrett, mørkt kjøtt til hovedrett og panna cotta til dessert, og jeg synes det er kjeeeeedelig.

Sikkert noen gjester som synes vi er håpløse - men vårt bryllup, vi bestemmer.

Anonymkode: 5f8de...b7d

Hvor mye kommer maten på? Jeg kan tenke meg noe slikt selv 😂

Anonymkode: e0d9d...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det argumentet om at taco er så grisete, jeg skjønner det ikke! Har nettopp spist taco til middag, gikk helt fint! Både jeg, klærne mine og fatet var uberørte av gris, som vanlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i tacobryllup, og det var så godt! Det var veeeeldig mye tilbehør, fancy dressinger, salater, salsa osv. Fikk inntrykk av at alle gjestene var veldig fornøyde! Deilig å velge selv hva man vil ha på tallerkenen!

Anonymkode: cd95d...11f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco er så mye mer enn den norske "fredagstacoen". Det kan være et godt måltid som tar noen timer å tilberede, men ift linken i hovedinnlegget, så ser det noe kjipt ut med hermetikken rett på bordet. Hva folk serverer i bryllupet sitt bryr meg ei, bare det er nok og ikke noe jeg blir syk av. 

Anonymkode: 7cfdf...9db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja.... Kanskje ikke det jeg hadde forventet i et bryllup, men hadde jeg fått det servert hadde jeg hverken blitt krenket eller fornermet :P Taco er ok mat det om man bare gjør litt ut av det. 

Skikkelig taco er så veldig mye mer enn noen tørre salatblader, en dæsj med rømme og noen lefser varmet i microen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco behøver jo ikke å være kjøttdeig med salat. Finnes mange spennende oppskrifter på taco og mexicansk mat. 

Anonymkode: 57fce...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 11.8.2018 den 21.05, maipai skrev:

Det argumentet om at taco er så grisete, jeg skjønner det ikke! Har nettopp spist taco til middag, gikk helt fint! Både jeg, klærne mine og fatet var uberørte av gris, som vanlig. 

Kan det være at du spiser taco feil? Taco skal jo være "grisete" :) Man spiser med henda og lener seg over bordet slik at maten kan falle på tallerken og sausen kan dryppe ned.

 

Anonymkode: 62f15...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.8.2018 den 22.28, Peonjenta skrev:

Som gjest så setter man av en hel dag bare for å feire at to gifter seg.  Man må kanskje ta seg fri fra jobb, skaffe barnevakt og/eller reise langt.  I tillegg er det bestandig kostnader ift. antrekk og skyss fram og tilbake envt også hotell for de som kommer langveisfra.   Og for ikke å glemme gave i tillegg da..... Når brudeparet forventer SÅPASS mye av gjestene bør de da i det minste kunne varte opp med noe annet enn simpel hverdagsmat for gjestene sine. 

Hva har folk som byr bryllupsgjestene sine på taco til dessert tro?   En lollipop hver?

Når man er så storforlangende er det sikkert best å bare bli hjemme. 

Anonymkode: 0c774...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...