Gå til innhold

Taco i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blitt skuffet. Liker ikke norsk taco. 

Anonymkode: fe3d2...d60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blitt skuffet. Liker ikke norsk taco. 

Anonymkode: fe3d2...d60

Norsk taco??? Hva er norsk taco??? Lefse med sylte eller??? 

Anonymkode: 40e86...8db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Norsk taco??? Hva er norsk taco??? Lefse med sylte eller??? 

Anonymkode: 40e86...8db

Tror du taco som Santa Maria er taco slik de spiser det i Mexico? Som at jeg ikke liker Grandiosa, som er norsk pizza.

Liket ekte taco, den norske varianten et ikke god.

Anonymkode: fe3d2...d60

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du taco som Santa Maria er taco slik de spiser det i Mexico? Som at jeg ikke liker Grandiosa, som er norsk pizza.

Liket ekte taco, den norske varianten et ikke god.

Anonymkode: fe3d2...d60

Nå er ikke Santa Maria norsk, men skjønner hva du mener. Jeg har spist mye mat i Mexico.....

Anonymkode: 40e86...8db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det står i invitasjonen at en ikke skal ha på seg finstasen og at det blir enkel servering, så kan de servere hva de vil bare det er ett hyggelig bryllup.....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Det med krenka var ment som en spøk mtp hvor lett folk blir krenka og fornærmet for tiden :)

Anonymkode: efb90...229

Aha. Da er vi ihvertfall enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det er mer ekslusiv taco, som ikke er grisete hadde jeg foretrukket det over andre rare retter man ofte får servert i bryllup :)

Anonymkode: 4cb89...ffd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ♥ skrev:

Nå ble jeg både krenka og fornærma. Jeg lager nemlig ofte hjortetaco 😂

Det kan du ha i bryllup da🤢

Anonymkode: 8554a...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan du ha i bryllup da🤢

Anonymkode: 8554a...6db

Jo, det er en tanke. Bryllup med meksikansk jakttema. Ulempen er at jeg ikke er klar for å bytte ut den mannen jeg har enda. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit så lenge det er et uformelt bryllup, og det passer til brudeparet! Skriver man i invitasjonen at bryllupet er uformelt, og nevner menyen på forhånd - ser jeg virkelig ikke problemet. Taco passer dog ikke med antrekk galla og mange bunader.

Jeg synes det er skikkelig kjedelig at "alle" bryllup må ha tre-retters og tøyservietter - uansett hvem, hva og hvor. Personlig hadde jeg også satt mye større pris på en rikholdig og bra laget taco-buffet, enn tørr stek og slappe kokte grønnsaker...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ♥ skrev:

Jeg er ikke lettfornærma, og trives med det aller meste. Har vært i bryllup med sodd, som jo i bunn og grunn er en lapskaus, uten at jeg følte meg snytt. Hadde nok spist taco og vært like blid også.

Men hadde jeg selv servert taco i bryllupet mitt. Nei. Ikke sodd heller, det kunne jeg servert dugnadsgjengen eller familien på en tirsdag.

Nå er jo faktisk sodd selskapsmat i visse fylker da. Helt vanlig i bryllup og dåp. 

Jeg hadde heller aldri servert verken sodd eller taco i et bryllup, og ville nok satt pris på å få servert annen type mat selv også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Taco er godt, men det er ikke et festmåltid. Det skulle vært en voldsomt spennende og eksklusiv taco-buffet for at jeg ikke skulle blitt skuffet.

Anonymkode: c6772...40b

Enig.

1 time siden, Meadow skrev:

Enig, og helst at bryllupet var i Mexico. 

Enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why not! 

Så lenge stemningen er god hadde jeg vært fornøyd uavhengig av om jeg likte maten eller ei. Jeg er så kresen at jeg hadde mest sannsynlig likt taco bedre enn typiske festmåltider som er i bryllup likevel 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns taco i bryllup er en god idé

Anonymkode: 156c4...0f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Ms. Steele skrev:

Nå er jo faktisk sodd selskapsmat i visse fylker da. Helt vanlig i bryllup og dåp. 

Jeg hadde heller aldri servert verken sodd eller taco i et bryllup, og ville nok satt pris på å få servert annen type mat selv også. 

Nå sa jeg jo at jeg koste meg med sodden, da. Selv om jeg anser det som tirsdagsmat.

Hva som er vanlig i visse fylker er jo interessant for en antropolog, men ikke en bryllupsgjest. Kanskje en trend med taco som festmat er på vei for alt vi vet? Det begynner sikkert med konfirmasjonsmat, men når disse konfirmantene skal gifte seg er det ingen vei tilbake, og tacoen er kommet for å bli. Før du aner det serverer grandtante Gerda og grandonkel Kjell taco i gullbryllupet sitt, og så har vi det gående...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Balo2 skrev:

Selvsagt kan man ha Taco i bryllup!!

Man kan selvfølgelig det.  Man kan også servere Wiener med billigste typen pølsbrød eller toast med ost og skinke.   Alle rettene kjennetegnes ved at de er simple og billige.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Man kan selvfølgelig det.  Man kan også servere Wiener med billigste typen pølsbrød eller toast med ost og skinke.   Alle rettene kjennetegnes ved at de er simple og billige.

Interesserer meg midt på ryggen, Taco er digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...