AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #1 Skrevet 9. august 2018 Vi har vært sammen i fem år og har termin i november. Første barn. I vår gikk han ifra meg etter et slags "svik" fra min side(nei, ikke utroskap og ikke noe som hadde vært så alvorlig at jeg hadde gått umiddelbart...men han om det og jeg kan ikke bestemme over det såklart) siden dette er mitt første barn og alt er nytt trenger jeg en støtte der under fødselen og jeg har jo vært forberedt hele tiden på at eksen ikke skal være der. Jeg har en mannlig venn som jeg har utviklet et mer nært forhold til i det siste(ikke sex og vi er ikke kjærester) men vi snakker mye sammen, kysser litt og er kjærlige med hverandre. Han vil gjerne være med meg og såklart ønsker jeg han der. Men dette får vist eksen til å se rødt?!!! han mener han har rett til å være der selv om han har gjort det slutt med meg?? At vi har vært sammen i fem år betyr jo ingenting nå. Og han mener at jeg ikke kan ha med en annen mann? Hvorfor ikke egentlig? Vi er svært gode venner. Skal eksen med så blir det jo bare kleint og rart Anonymkode: 66b64...d0b 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 9. august 2018 Eksen din er jo far til barnet, så jeg skjønner godt at han vil være med på fødselen. Anonymkode: bf74f...5a3 125
Lava Anne Skrevet 9. august 2018 #3 Skrevet 9. august 2018 Han er faren. Det er hans barn også. Jeg synes du kan gi ham lov til det hvis han ønsker det, men før det bør dere begge to gjøre det ytterste for å skape en bedre tone mellom dere. Dere kommer til å ha et felles barn også fremover, og bør for barnets skyld ha et ok forhold. Det handler ikke så mye om disse to forskjellige mannfolka som det handler om at det faktisk er HAN som er faren til barnet. Det er min mening. 42
Populært innlegg Silfen Skrevet 9. august 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 9. august 2018 Du bør tilstrebe å etterkomme fars ønsker, men det avhenger jo selvsagt om hvordan dere har det ellers. Jeg syns det er svært urettferdig at en annen mann skal se hans barn født. Skjønner godt at han reagerer. Da bør du heller inngå kompromiss og ta med en venninne, mor eller lignende., 99
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #5 Skrevet 9. august 2018 Du vet at det er hans barn også, ikkesant? Anonymkode: ddc93...52b 29
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 Populært innlegg #6 Skrevet 9. august 2018 Han har ingen rett... det er du som er pasienten og bestemmer hvem som skal være med på fødselen... Anonymkode: 2d920...c68 74
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 Populært innlegg #7 Skrevet 9. august 2018 På slutten av dagen er det opp til deg hvem du tar med deg på føden, men du kan jo tenke konsekvenser her. Eksen din vil alltid holde det mot deg at du fratok han sjangsen å se sitt første barn bli født. Å ta med deg den nye typen inn på føden er bare ufint. Hadde du likt det om eksen kom rekende med ei ny dame inn på føden for å se barnet sitt for første gang? Planlegger du et godt samarbeid med eksen eller planlegger du å gå til krig allerede nå? Hvis det å ha med eksen på føden vil være så stressende at det kan bli helseskadelig så la han vente på gangen, men for guds skyld ta med en annen en han nesten-kjæresten som kan forsvinne ut av ditt og barnets liv når som helst. Anonymkode: bb4fb...92c 96
Mammasom19 Skrevet 9. august 2018 #8 Skrevet 9. august 2018 Jeg forstår veldig godt at eksen din ser rødt, det er et sårt tema da det er hans barn. Jeg trot at uansett om dere er gått fra hverandre bør man respektere hverandre, og at en annen mann skal se hans eget barn bli født føler jeg ikke er å respektere hverandre. Samtidg forstår jeg det er en vanskelig situasjon og det å føde med en anspent stemning er heller ikke noe. Så da ville jeg ikke hadd noen evt noen andre som står deg nært, og evt faren til barnet kan komme med en gang å se etterpå. 8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #9 Skrevet 9. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eksen din er jo far til barnet, så jeg skjønner godt at han vil være med på fødselen. Anonymkode: bf74f...5a3 Men jeg har helt sikkert behov for en som kan støtte og holde meg i hånda. Trenger ingen veggpryd mens jeg ligger der og har vondt ts Anonymkode: 66b64...d0b 17
Populært innlegg Silfen Skrevet 9. august 2018 Populært innlegg #10 Skrevet 9. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men jeg har helt sikkert behov for en som kan støtte og holde meg i hånda. Trenger ingen veggpryd mens jeg ligger der og har vondt ts Anonymkode: 66b64...d0b Likevel, en annen mann? Det er slemt. 94
kisskissbangbang Skrevet 9. august 2018 #11 Skrevet 9. august 2018 Jeg synes det er skikkelig ufint å ta med en annen mann på fødselen. At du ikke ønsker far der er vel greit nok (sjøl om jeg synes han burde få være det, dere var tross alt sammen i fem år), men ta heller med deg en venninne eller mor, som Silfen sa. 37
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #12 Skrevet 9. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På slutten av dagen er det opp til deg hvem du tar med deg på føden, men du kan jo tenke konsekvenser her. Eksen din vil alltid holde det mot deg at du fratok han sjangsen å se sitt første barn bli født. Å ta med deg den nye typen inn på føden er bare ufint. Hadde du likt det om eksen kom rekende med ei ny dame inn på føden for å se barnet sitt for første gang? Planlegger du et godt samarbeid med eksen eller planlegger du å gå til krig allerede nå? Hvis det å ha med eksen på føden vil være så stressende at det kan bli helseskadelig så la han vente på gangen, men for guds skyld ta med en annen en han nesten-kjæresten som kan forsvinne ut av ditt og barnets liv når som helst. Anonymkode: bb4fb...92c Men han fratok seg selv den sjansen da han slo opp med meg. Over noe som mange ville ment var en ting som fint kan tilgis en gang. ts Anonymkode: 66b64...d0b 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 Populært innlegg #13 Skrevet 9. august 2018 Den nye mannen burde strengt tatt hatt vett nok til å hold seg unna, og du burde respektere følelsene til eksen din her. Ta med moren din, en vennnne, søster e.l. Anonymkode: 1b338...c79 54
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #14 Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men han fratok seg selv den sjansen da han slo opp med meg. Over noe som mange ville ment var en ting som fint kan tilgis en gang. ts Anonymkode: 66b64...d0b Uansett, to vrange gjør ikke en rett. Anonymkode: 1b338...c79 28
Mammasom19 Skrevet 9. august 2018 #15 Skrevet 9. august 2018 Man vet kun den ene siden av saken her og det må vi ikke glemme. Jeg tviler på at etter 5 år så dumper man bare sin kjæreste som bærer hans barn for en filleting. Det må ligge noe mer til grunn føler jeg. 28
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #16 Skrevet 9. august 2018 Enig i at du ikke bør ta med en annen mann på fødselen med mindre det er ny partner. Ta med mor eller venninne. Exen kan forøvrig fint vente på gangen, du er pasienten. Anonymkode: 5d57c...0e8 11
Hjerte Skrevet 9. august 2018 #17 Skrevet 9. august 2018 Morsom fyr han eksen din. Ingen har noe som helst krav på å få bli med på fødsel, ei heller å legge seg bort i hvem du tar med. At han har et ønske om å være der er forståelig. Men det er ikke det samme som at han har rett til det. 29
Hjerte Skrevet 9. august 2018 #18 Skrevet 9. august 2018 2 minutter siden, Mammasom19 skrev: Man vet kun den ene siden av saken her og det må vi ikke glemme. Jeg tviler på at etter 5 år så dumper man bare sin kjæreste som bærer hans barn for en filleting. Det må ligge noe mer til grunn føler jeg. Men er det relevant? 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 Populært innlegg #19 Skrevet 9. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men han fratok seg selv den sjansen da han slo opp med meg. Over noe som mange ville ment var en ting som fint kan tilgis en gang. ts Anonymkode: 66b64...d0b Så da innrømmer du i allefall at du er avhengig av å ha en mann der, og gjerne bruker den sånn at du kan gi eksen din et ordentlig stikk i samme slengen. Ffu er gravid, bruddet skjedde nylig, men du er allerede der at du kysser med en annen mann og er kjærlig, og du har ikke født en gang! Det er ingen annen grunn til at du vil ha den mannen der annet enn at du er needy og trenger bekreftelse. Ta med deg morra di, venninna di, men ta og med deg eksendin så han kan se ungen SIN bli født. Ikke dra en annen fyr inn i alt dette så fort. Anonymkode: 8295f...8d9 54
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #20 Skrevet 9. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den nye mannen burde strengt tatt hatt vett nok til å hold seg unna, og du burde respektere følelsene til eksen din her. Ta med moren din, en vennnne, søster e.l. Anonymkode: 1b338...c79 Min mor er død og jeg har ingen søster. Kan sikkert spørre venninner men de har fullt opp med flere barn selv. Og noen bor langt unna. Vennen min bor 2 min fra sykehuset så det er veldig praktisk ts Anonymkode: 66b64...d0b 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå