Gå til innhold

Her er det endelige bevistet på at jorda er flat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være fake news laget av NASA.

Anonymkode: ae301...9c4

Eller bilde tatt rett ovenfra.

Anonymkode: 13f9e...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud folk er så dumme at man kan ikke annet enn å le.

Alle vet da at jorden er en trekant som flyter i et basseng som er på ryggen til en gigantisk skilpadde som blir dratt rundt solen av to gigantiske enhjørninger. Som synger Across the Universe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her trodde jeg at Jorda var flat, liggende oppå 4 elefanter, som står oppen en skillpadde som flyr gjennom universet 😜

7FD73371-0F7D-4111-8FD6-3DB22104B1AF.jpeg

Anonymkode: 35ed5...8d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tar alle feil. Jorden finnes ikke. Kloden og alle vi som "bor" her er bare en del av vrangforestillingene til et romvesen ved navn PhuxzNchxszt. Han sitter på en utenomjordisk institusjon og kommer aldri til å bli frisk. Heldigvis for oss er han av en rase romvesener, Phuxz'ene, som har en gjennomsnittlig levetid på et par milliarder år.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller det egentlig noen rolle hvilken form jorda har? 

Anonymkode: ddea1...e5e

Ja, er mange steder i vitenskapen hvor det spiller en rolle. Men der er folk godt opplyst så dette med flat jord er ikke relevant.

De som mener jorden er flat, har heller ingen sentral rolle i vitenskap å gjøre, så da er det likegyldig. Ellers, er det folk som virkelig tror at jorden er flat? For meg virker det egentlig litt som trolling ment å provosere.

Anonymkode: 64b8c...87e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er mange steder i vitenskapen hvor det spiller en rolle. Men der er folk godt opplyst så dette med flat jord er ikke relevant.

De som mener jorden er flat, har heller ingen sentral rolle i vitenskap å gjøre, så da er det likegyldig. Ellers, er det folk som virkelig tror at jorden er flat? For meg virker det egentlig litt som trolling ment å provosere.

Anonymkode: 64b8c...87e

Poenget er at alle folk som ikke jobber innen dette som mener at jorden er rund, stoler på hva som er fortalt dem av andre. Ingen av dem har kunnet sjekke ut dette selv og er dermed talspersoner for noe de egentlig ikke har fnugg av peiling på.

Anonymkode: 13f9e...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og her trodde jeg at Jorda var flat, liggende oppå 4 elefanter, som står oppen en skillpadde som flyr gjennom universet 😜

7FD73371-0F7D-4111-8FD6-3DB22104B1AF.jpeg

Anonymkode: 35ed5...8d1

Da må det være sant da du har funnet dette overbevisende bilde 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at alle folk som ikke jobber innen dette som mener at jorden er rund, stoler på hva som er fortalt dem av andre. Ingen av dem har kunnet sjekke ut dette selv og er dermed talspersoner for noe de egentlig ikke har fnugg av peiling på.

Anonymkode: 13f9e...0b3

Så da hevder du at jorden er flat? Hvordan kan du stole på dokumentasjon på at jorden er flat forresten? Hvordan kan du som ikke er utdannet innenfor område sjekke det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at 2 + 2 bør være ihvertfall 5, eller 3 om du heller vil.

Jeg er er imot dette meningstyrraniet i matematikk. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Så da hevder du at jorden er flat? Hvordan kan du stole på dokumentasjon på at jorden er flat forresten? Hvordan kan du som ikke er utdannet innenfor område sjekke det?

Når sa jeg det? Jeg sier at alle som hardnakket påstår det ene og det andre, har ikke sjekket det ut selv. De stoler på hva andre forteller dem.

Som hvis jeg sa at ute i skogen står det en rosa elefant. Du stoler blindt på meg, sjekker det ikke og kaller alle andre som ikke tror på det for idioter.

Anonymkode: 13f9e...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at alle folk som ikke jobber innen dette som mener at jorden er rund, stoler på hva som er fortalt dem av andre. Ingen av dem har kunnet sjekke ut dette selv og er dermed talspersoner for noe de egentlig ikke har fnugg av peiling på.

Anonymkode: 13f9e...0b3

Det er forsåvidt sant, men det er måter å se dette på med egne øyne om man vil, og eksperimenter vanlige folk kan gjøre uten at man trenger tilgang til fly eller annet.

Men Flat earthers prøver heller å finne nye unnskyldninger for at jorden fortsatt er flat, eller at måten det testes på ikke gir et korrekt svar (uten en vitenskapelig begrunnelse for konklusjonen). Sender man dem opp i et fly, sier de at vinduet er linseformet og forvrenger utsikten til å gi det inntrykket. Viser man dem at en lang bro har to tårn som har ulik avstand oppe og nede og er bøyd, samt gir dem fri tilgang til å gjøre de undersøkelsene de vil, så kommer de til at tårnene bare er bygget skjevt. Viser man hvordan ting forsvinner bak horisonten, så vil de finne en unnskyldning for at man ser det fra feil vinkel. Mens vinkelen de ville hatt for å sammenligne med, kanskje er et sted som ikke er mulig å nå, eventuelt et sted hvor det faktisk ikke er mulig å se kurvaturen.

Til tross for at de har nøyaktig samme forutsetninger for å gjøre vitenskapelige undersøkelser som de som mener at jorden er rund, baserer de alt på egne antagelser og ingenting på naturlover, teorier og annet som er mulig å teste. De har ingen formler eller noe å vise til. Så når de ikke er interessert i å opplyses, men heller gjør seg vrang og motsetter seg ethvert forsøk, så får de bare leve i sin egen "boble". Nei, beklager, bobler er jo kuleformet. De får leve i sin egen pannekake. De fleste flat earthers er sånne "fuck the system"-folk som motsetter seg alle etablerte samfunnsnormer og som regel ikke har noe nyttig å bruke tiden på. Så vi slipper å ha dem i vitenskapen eller i jobber der kunnskap om jorden (f.eks. kartverk, flyging, romfart osv) er nødvendig. Så sånn sett er det helt harmløst at folk vil leve i den tro.

Anonymkode: 64b8c...87e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når sa jeg det? Jeg sier at alle som hardnakket påstår det ene og det andre, har ikke sjekket det ut selv. De stoler på hva andre forteller dem.

Som hvis jeg sa at ute i skogen står det en rosa elefant. Du stoler blindt på meg, sjekker det ikke og kaller alle andre som ikke tror på det for idioter.

Anonymkode: 13f9e...0b3

Vitenskapelig forskning er målbart og kan testes med resultater som igjen kan settes opp mot hverandre. 

Den rosa elefanten din har også logiske forklaringer:

1. Du har inntatt fleinsopp.

2. Du burde gått til Specsavers.

3. Noen har malt en elefant rosa.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Vitenskapelig forskning er målbart og kan testes med resultater som igjen kan settes opp mot hverandre. 

Det er nettopp det. Som man ser i den youtubevideoen og andre tilsvarende youtubevideoer så er det stengt for kommentarer og stemmer. Det er typisk fordi de ikke er villige til å diskutere temaet. De vil bare formidle sin egen informasjon uten å gi andre anledning til å komme med kritiske innspill tilbake.

Jeg så ikke hele filmen fordi jeg vet sånn ca. hva det går i. Hadde solen svevet slik den gjør der, så ville man kunne sett solen hele døgnet. Hvordan besvarer de det? Jo, da er sikkert solen også flat, og med en skjerm som gjør at den kun lyser rett nedover.

Anonymkode: 64b8c...87e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Vitenskapelig forskning er målbart og kan testes med resultater som igjen kan settes opp mot hverandre. 

Den rosa elefanten din har også logiske forklaringer:

1. Du har inntatt fleinsopp.

2. Du burde gått til Specsavers.

3. Noen har malt en elefant rosa.

Målbart ihh til hva da? For å si det sånn: Om jorden er flat eller rund, hvorfor greier man ikke dra frem det endelige beviset, som parkerer skeptikerne på feil side en gang for alle?

Dem rosa elefanten har flere forklaringer. Du burde lese deg opp på på Black Swan.

Anonymkode: 13f9e...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Målbart ihh til hva da? For å si det sånn: Om jorden er flat eller rund, hvorfor greier man ikke dra frem det endelige beviset, som parkerer skeptikerne på feil side en gang for alle?

Dem rosa elefanten har flere forklaringer. Du burde lese deg opp på på Black Swan.

Anonymkode: 13f9e...0b3

Fordi det uansett hvor gode bevisene er, vil være noen som tror noe annet. 

Slik sol med evolusjon, religion osv.. 

 

Anonymkode: 39083...3b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, stan skrev:

Jeg mener at 2 + 2 bør være ihvertfall 5, eller 3 om du heller vil.

Jeg er er imot dette meningstyrraniet i matematikk. 

Det er mansmatematikken, den undertrykker all annen matematikk.

Anonymkode: 5ed68...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mansmatematikken, den undertrykker all annen matematikk.

Anonymkode: 5ed68...228

Så sant. 

I dag synes jeg 2+2 er 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...