Gå til innhold

Hvor mye penger synes dere er greit å bruke på bryllupet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 8.8.2018 den 8.12, AnonymBruker skrev:

Hva er innenfor «billig», «Ok» eller «for mye»?

Anonymkode: 1331f...7d8

Gjesteantall på 80 stk så tenker jeg at summen blir fort 150 000,- 

Anonymkode: 9f73c...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det er mindre enn skilsmisseoppgjøret tenker jeg det er innafor 🍻

Anonymkode: b74d6...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 100 000 for 10år siden. Ca 70 gjester. ( 50 til middag og 20 kaffegjester)

3 retters middag 

fri bar

kokk og servitører

lokale

diverse kaker til kaffen

Musiker

Frisør

Fotograf

Brudebukett

ikke minst kjole, dress, pynt, transport, 

Anonymkode: 3e39d...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det kommer jo helt ann på 😊 Selv havner vi på rundt 100.000. Vi har hatt råd til å ha ett større bryllup, men vi vil ha det uformelt😊 Så lenge det ikke skakkkjører økonomien tenker jeg det er fritt fram 😊 Kjenner flere som har tatt opp forbrukslån på flere 100.000, som dem betaler på nå flere år etterpå. Man bør feire etter lommeboka 😊

Anonymkode: 494d2...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hodet tror jeg at man kan få et drømmebryllup til 30 000, eller til 300 000, alt etter hvor mye man kan bruke og hva som er preferansene bak den enkeltes "drømmebryllup".

 

Selv ønsker mannen min at vi skal prøve å klare oss med 50 000,- Selv antar jeg dette blir altfor stramt, hvertfall med ca 80 gjester, men for meg er det uaktuelt å bruke over 100 000. Det blir for voldsomt for en slik dag.

Nå er vi heldige å få låne lokale gratis, og vielsen koster ingenting, så vi slipper noe greit unna der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2018 den 13.14, AnonymBruker skrev:

Vi brukte ca 350 000.-

Hadde 50 gjester utenlands og tre dager med selskap.

Mannen min er sur ennå fordi jeg ødela familie økonomien og brukte opp sparepengene hans allerede i starten av ekteskapet.

Jeg sa at enten skulle jeg ha et slik bryllup eller så kunne han finne noen andre å gifte seg med.

Holder det her ekteskapet i ytterligere 12 måneder er det et under. Han er alt for gnien for meg som ikke tjener penger selv.

Anonymkode: a296b...153

Lurer LITT på om dette er et trolleinnlegg, men hvis ikke:

Kan ikke skjønne at mannen tillot et slikt ekstravagant bryllup betalt med sine egne sparepenger, og uten at du bidro(?), om han ikke ønsket det. Dumt av ham.  

Hvis du ikke tjener egne penger, hva lever du av da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte totalt 40.000 på vårt bryllup. Da var absolutt alt inkludert, fra sko, leie av klær til brudgom og brudesvenn, ringer, kjøp av brudekjole, frisør, sminke, brudebukett, blomster til forloverne, leie av bil, fotograf hele dagen, tre-retters middag, fri bar, bryllupskake og hotellovernatting (sikkert noe jeg har glemt). Vi hadde 55 gjester, og en aldeles strålende dag :) Og en gledens dag da foreldrene på begge sider fortalte at de ville sponse oss med 10.000 hver, i tillegg til gaver. 

Anonymkode: b8607...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 20.8.2018 den 13.14, AnonymBruker skrev:

Vi brukte ca 350 000.-

Hadde 50 gjester utenlands og tre dager med selskap.

Mannen min er sur ennå fordi jeg ødela familie økonomien og brukte opp sparepengene hans allerede i starten av ekteskapet.

Jeg sa at enten skulle jeg ha et slik bryllup eller så kunne han finne noen andre å gifte seg med.

Holder det her ekteskapet i ytterligere 12 måneder er det et under. Han er alt for gnien for meg som ikke tjener penger selv.

Anonymkode: a296b...153

Da betalte dere flyturen til gjestene i tillegg som bidro til en sluttsum på 350.000kr?

Familie økonomi? hvor gamle var dere når dere giftet dere?

Har dere bra sex liv?

Anonymkode: fbee5...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjøre det så dyrt? Kan man ikke ha det hjemme, og alle kan ta med noe til et buffé bord, gjerne istedenfor dyre gaver. En rimelig, fin hvit kjole og en enkel dress. Blomster kan en plukke selv. Alltids noen som spiller gitar og musikk er ellers lett tilgjengelig. Synes hele bryllupsfesten bør dreie seg om å feire med nære venner. Å bruke flere titalls tusen er bare tull.

Anonymkode: 72a67...e34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ca 35 000 på 60 gjester. Men vi gjorde mye selv.

Anonymkode: 43380...1a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2018 den 13.14, AnonymBruker skrev:
 

Vi brukte ca 350 000.-

Hadde 50 gjester utenlands og tre dager med selskap.

Mannen min er sur ennå fordi jeg ødela familie økonomien og brukte opp sparepengene hans allerede i starten av ekteskapet.

Jeg sa at enten skulle jeg ha et slik bryllup eller så kunne han finne noen andre å gifte seg med.

Holder det her ekteskapet i ytterligere 12 måneder er det et under. Han er alt for gnien for meg som ikke tjener penger selv.

Anonymkode: a296b...153

T R O L L 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye som man har råd til og ønsker å bruke uten å måtte ta opp lån. Jeg kunne brukt alt fra 100 000-400 000 om jeg skulle giftet meg med kjæresten i dag sånn økonomisk sett, men personlig så ville jeg kanskje satt grensa på 200 000 for jeg vil heller bruke mer penger på andre ting. 

Anonymkode: 2b7f8...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kunne fint ha klart et budsjett på rundt 150 000kr, men jeg er faktisk usikker på hvor lyst jeg har. Var i bryllup i sommer og syntes liksom ikke det var SÅ fantastisk at jeg har lyst til å bruke så mye penger på det. Heller legge litt ekstra i en fin bryllupsreise, kanskje. Der igjen så er det jo veldig mange jeg ønsker å dele dagen med, og det er sikkert en mye mer spesiell dag når det er ens egen. Vi får se når den dagen kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎08‎.‎08‎.‎2018 den 16.21, AnonymBruker skrev:
 

Med dette budsjettet blir det nok ingen bryllupsfest dessverre.

Anonymkode: b7591...d1e

Han mener nok pr person ;)

På ‎08‎.‎08‎.‎2018 den 9.51, AnonymBruker skrev:
 

1000 kr er billig, 5000 er innafor og 10000 er dyrt!

Anonymkode: 70699...1c6

Pr person skjønner jeg.

Anonymkode: f5885...3f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1930-1950 tallet.

Et standard bryllup i Norge.

Et standard lokale var hjemme hos brudeparet.

Menyen bestod av normal norsk mat som f.eks. fårikål, kjøttkaker osv. 

Mange gjester innebar omtrent 20gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye man har råd til og ønsker å bruke. Hvis man må ta opp lån for å betale for ditt eget bryllup, bør man kanskje revurdere opplegget og heller ta med seg de aller nærmeste på en fin restaurant eller lignende, eller gifte seg "alene" i utlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 30.9.2018 den 21.14, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor gjøre det så dyrt? Kan man ikke ha det hjemme, og alle kan ta med noe til et buffé bord, gjerne istedenfor dyre gaver. En rimelig, fin hvit kjole og en enkel dress. Blomster kan en plukke selv. Alltids noen som spiller gitar og musikk er ellers lett tilgjengelig. Synes hele bryllupsfesten bør dreie seg om å feire med nære venner. Å bruke flere titalls tusen er bare tull.

Anonymkode: 72a67...e34

Ja, takk begge deler. Jeg vil gjerne feire med nære venner OG gjøre litt ut av dagen. 

Og alle bor ikke sånn til at man bare kan invitere sine 20 nærmeste. Og ikke er vi så få heller, vi har mange venner og jeg har i tillegg stor familie. Eller, det kunne vel gått an, men det hadde blitt relativt trangt i leiligheten vår.

Nå skal det sies at min brudekjole kostet 1000 kr, da jeg giftet meg med eksen, og tenker ikke å bruke voldsomt mye på brudekjolen nå heller, men det som koster var faktisk ikke brudekjolen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

brukte under 50.000kr

-rett under 40gjester ca 10 var barn

-nydelig smoking og brudekjole kjøpt under sommerferie i utlandet i eksklusiv butikk (sett fra de innfødtes lommebok), 5000kr for begge og utrolig fine og god kvalitet

-lokale leiepris 6500kr ei helg

-rengjøring (familie stilte opp)

-matlaging og oppvask (familie stilte opp) hadde god norsk laks m/eggerøre til forrett, fårikål til hovedrett og is med jordbær til dessert -betalte maten selv ble sikkert noen tusenlapper maks 4-5000kr

-3 etasjes bryllupskake og stor kransekake. (brudens foreldre spanderte halvparten -ble ca 2500kr på oss)

-kaker m.m (alle bidro med å bake litt)

-godteri og brus til de minste, rundt 500kr

-bil m/sjåfør, karaoke utstyr og instrumenter med underholdning fra sjåfør, 5000kr

-ekstra innleie av gatemusikant (fikk også mat og drikke) -1000kr

-brudesuite (familien spanderte i gave)

-brudebukett, blomst til brudesvenn og brudepike, blomst på lomme til brudensfar, brudgom og brudgommens forlovede, blomst på klemme i håret til brudens forlovede -ca 2500kr (laget av nydelige orkideer)

-duker og pynt -ca 1500kr

-bok for hilsener til brudeparet fra bryllupsgjestene -ca 200kr

-fotografering av brudepar men også av hver enkelt framilie, par eller singelperson og gruppebilde av ALLE (flere familiemedlemmer stilte opp med gode kamera, ellers tok vi også litt selv, stativ med selvutløser var også greit)

-frisør (familie stilte opp) -1000kr

-servitører (familie stilte opp)

-diverse dill dall som brudesko, brudgommens sko, frisørbesøk for brudgom, pyntegjenstander mm -si 3000kr kanskje


 

Anonymkode: ca06e...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk minst mulig. Lei en billig kamerafyr, og send en video av vielsen til alle venner og slekt. Til videoen kan alle spise popkorn hjemme hos seg selv. Så kan dere bruke en del penger på bryllupsreisen og en ny bil, istedet. Velbrukte penger og mer fornuftig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TrekStar skrev:
 

Bruk minst mulig. Lei en billig kamerafyr, og send en video av vielsen til alle venner og slekt. Til videoen kan alle spise popkorn hjemme hos seg selv. Så kan dere bruke en del penger på bryllupsreisen og en ny bil, istedet. Velbrukte penger og mer fornuftig.

Det gjelder BRYLLUP NUMMER FEM kanskje det eller?:klaske: 

Altså for disse som har gjort det endel ganger før.. :eeeh:

Anonymkode: ca06e...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...