Gå til innhold

Hvor mye penger synes dere er greit å bruke på bryllupet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er innenfor «billig», «Ok» eller «for mye»?

Anonymkode: 1331f...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs veldig på antall gjester, egentlig. 

Anonymkode: 222fd...691

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på antall gjester, økonomi og hvor god råd man har. Det er ingen fasit for meg på akkurat dette.

Vi bruker nok mellom 150-200 000 kr på bryllupet, fri bar og stort bryllup koster. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kr er billig, 5000 er innafor og 10000 er dyrt!

Anonymkode: 70699...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på gjester og økonomi. Som en skrev ovenfor: så mye man har.

Hva man selv ville brukt, uavhengig av økonomi, er en annen sak. ;) Vi prioriterer ulikt her i livet. 

---

Vi brukte kanskje 60 tusen, og det var med 15 personer i utlandet. Vi hjelpe til med overnatting og fly for de som behøvde det. Og ba om minimale gaver. Da var det to dager fest. :) 

edit: inkludert felles frokost på hotell Dag 3. 

Endret av BlendaSensitive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

1000 kr er billig, 5000 er innafor og 10000 er dyrt!

Anonymkode: 70699...1c6

Med dette budsjettet blir det nok ingen bryllupsfest dessverre.

Anonymkode: b7591...d1e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte 250 000. Det var greit for oss, vi hadde pengene og det gikk ikke utover andre ting. 

Hadde vi giftet oss som studenter hadde 50 000 vært alt for mye. Fordi vi måtte ha tatt av midler vi egentlig ikke hadde til forbruk, eller tatt opp lån. 

Så for meg blir dette et "hvor langt er et tau" spørsmål. For det kommer jo helt an på. 

Anonymkode: f38de...d79

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, jauda skrev:

Vårt budsjett ligger på 200 000 kr. Vi har et lite intimt bryllup i utlandet med ca 30 gjester:)

200 000 var da mye på 30 gjester... 

Anonymkode: d635a...847

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker vel en 30-40 tusen på vårt bryllup. Hadde høyere budsjett, men havnet der for å få drømmebryllupet vårt😊 gleder meg til den store dagen!!!

Anonymkode: a22bd...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at 100.000 er max grense for oss, det er svært mye penger. Skal prøve å gjøre det så billig som mulig, og helst havne rundt 70.000 kr, dog vet jeg at det tilkommer mange uventede utgifter man har glemt i beregningen.

Dere som hadde et bryllup med ca. 50-60 gjester - hva gikk pengene til? Hvilke utgifter hadde dere IKKE ventet og som gjorde innhogg i budsjettet??

Anonymkode: 98622...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse


Jeg synes det får være opptil det enkelte par hvor mye penger de vil bruke på bryllupet sitt.  For noen betyr et storslått bryllup så mye at de gjerne setter til side andre behov.  Andre har økonomi nok til både og, men velger enkelt og billig.

Personlig ønsket både mannen min og jeg oss et veldig enkelt bryllup, med bare foreldre og søsken tilstede.  Det endte med et rimelig stort bryllup, med 65 gjester.  Det betydde så mye for mine svigerforeldre at bryllupet var "standsmessig", at de betalte det hele.  Vi hadde bodd sammen i fire år, og jeg hadde ikke noe ønske om hvit kjole..  Men hva gjør man ikke for svigers?! ;)

Vi forlot bryllupet vårt så raskt som vi kunne (for ikke å fornærme noen).  Vi dro vi på telttur i vår lille Folkevogn.  Ja da, vi er fortsatt gift - mer enn 40 år etter :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte rundt  140 000 med klær og reise.  Hadde bryllup i søreuropa på en gourmetrestaurant. 4 retters, somelier, DJ, vier,  fotograf, blomster, drikke, buss for gjestene til og fra. kake og alt var inkludert. Vi var 33 til sammen. 

Anonymkode: 9bed3...8ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2018 den 12.05, AnonymBruker skrev:

200 000 var da mye på 30 gjester... 

Anonymkode: d635a...847

Ikke for oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer helt ann på økonomien. Gjestene bryr seg sjelden om hvor mye man bruker sålenge man koser seg. Eneste gangen penger har vært et tema var da det ble brukt 300.000 på bryllupet og det var sett på som uhørt. Er en del år siden også.

Anonymkode: facd1...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti tusen maks, men jeg skal ikke gifte meg. Tenker bare hvis jeg gjorde det. Lite, intimt bryllup uten hvit kjole. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ca 350 000.-

Hadde 50 gjester utenlands og tre dager med selskap.

Mannen min er sur ennå fordi jeg ødela familie økonomien og brukte opp sparepengene hans allerede i starten av ekteskapet.

Jeg sa at enten skulle jeg ha et slik bryllup eller så kunne han finne noen andre å gifte seg med.

Holder det her ekteskapet i ytterligere 12 måneder er det et under. Han er alt for gnien for meg som ikke tjener penger selv.

Anonymkode: a296b...153

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...