Gå til innhold

Hvor lenge var dere sammen før han/du fridde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvor lang tid gikk det før dere ble gift?

Vi har vært sammen i bare et halvt år og tenker det er altfor tidlig å gifte seg, men man pleier vel å være forlovet et års tid før man gifter seg? Eller er det litt gammeldags? Vil man se på det som tidlig om man er forlovet etter kun 6 mnd når man kjenner at man har møtt den rette? Eller vet man ikke det etter så kort tid? 

Anonymkode: 9632c...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forlovet etter 4 mnd. Gift etter 3 år. Fortsatt gift, i snart 10 år.

Anonymkode: 184b5...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovet etter 7 år. Giftet oss 2 år etter det. 

Anonymkode: 482a9...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er tiden man er forlovet den tiden man planlegger bryllupet. Hvis du ikke er mentalt klar til å gifte deg med vedkommende neste uke, så bør dere ikke være forlovet. Hvis du føler du kunne giftet deg nå med en gang, så er det ikke for tidlig å være forlovet

Anonymkode: d6708...e19

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av oss fridde, vi var bare enig fra tidlig om å gifte oss. Vi forlovet oss 4 1/4 mnd etter at vi traff hverandre første gang og var forlovet i 4 mnd før vi giftet oss. Vi var gift i over 20 år før vi ble skilt.

Anonymkode: b4c76...1a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 år og 3 mnd. Gifter oss 1 mnd før vi har vært sammen to år. 

Hadde noen sagt dette til meg for noen år siden hadde jeg bare ledd. Aldri følt behov for å gifte meg elller noe, og skulle iallefall gå laaaang tid før jeg sa ja til noen. Men nå føles det bare helt naturlig og rett😊

Anonymkode: 4f330...912

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter min mening er tiden man er forlovet den tiden man planlegger bryllupet. Hvis du ikke er mentalt klar til å gifte deg med vedkommende neste uke, så bør dere ikke være forlovet. Hvis du føler du kunne giftet deg nå med en gang, så er det ikke for tidlig å være forlovet

Anonymkode: d6708...e19

Jeg er definitivt klar for å gifte meg med ham nå med en gang, men man er jo superforelsket etter så kort tid da 😍 Derfor vil vi jo sette på litt fornuftige bremser. Vi har blitt enige om at vi skal gifte oss, men ikke når. 

Anonymkode: 9632c...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av oss fridde, vi var bare enig fra tidlig om å gifte oss. Vi forlovet oss 4 1/4 mnd etter at vi traff hverandre første gang og var forlovet i 4 mnd før vi giftet oss. Vi var gift i over 20 år før vi ble skilt.

Anonymkode: b4c76...1a9

Her har mannen sagt at han ser for seg et frieri. Jeg er ikke helt der fordi vi allerede har bestemt at vi skal gifte oss om et par år. Jeg vil faktisk bare gifte meg med mannen min. Syntes du at dere ble forlovet og gift for tidlig? Ville du gjort ting annerledes der og da? Skjønner hva svaret blir 20 år etter, men den gangen? 

Anonymkode: 9632c...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa han ville at vi skulle gifte oss noen få mnd etter at vi ble sammen, og vi snakket ofte om bryllup, men han "fridde" ikke før i vår, bare et par mnd før vi giftet oss. Vi har vært sammen i totalt 5 år ca.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor lang tid gikk det før dere ble gift?

Vi har vært sammen i bare et halvt år og tenker det er altfor tidlig å gifte seg, men man pleier vel å være forlovet et års tid før man gifter seg? Eller er det litt gammeldags? Vil man se på det som tidlig om man er forlovet etter kun 6 mnd når man kjenner at man har møtt den rette? Eller vet man ikke det etter så kort tid? 

Anonymkode: 9632c...c00

Forlovet oss på 3 daten, gift ca 2 mnd etter vi traff hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forlovet oss etter 1 år og 3 måneder. Giftet oss 1 år og 4 måneder etter forlovelsen. Så vi hadde vært sammen i litt over 2.5 år da vi giftet oss 😊 nå har vi vært gift i 1.5 år.  

Anonymkode: c426a...c6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovet oss etter 2 uker, gift i 12 år.

Anonymkode: 3a8d9...e0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av oss fridde, i den forstand.  Men vi var enige om at det skulle være oss to, alltid, fra vi ble enige om å forlove oss.  Vi forlovet oss ett år etter at vi møttes.  Forlovelse og ringer var vårt signal til omverdenen om at vi var sammen. 

Vi var forlovet og samboere i 4 studentår.  Da den første var på vei bygget vi hus og stiftet felles gjeld.  Forsto at vi begge måtte sikres juridisk, og det enkleste da var å gifte seg. Min manns foreldre hadde også problemer med at vi var samboere og ikke gift, så for dem ble det selvfølgelig en lettelse at forholdet vårt kom i "ordnede forhold" ;) 

Nå har vi vært sammen i mer enn 40 år.  Det hadde vi vært om vi var gift eller ikke. 



 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var sammen i 7 år før han fridde, forlovet i 10 måneder, og gift i litt over 1 år. Er på 9. året sammen:hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Zienna skrev:

Ingen av oss fridde, i den forstand.  Men vi var enige om at det skulle være oss to, alltid, fra vi ble enige om å forlove oss.  Vi forlovet oss ett år etter at vi møttes.  Forlovelse og ringer var vårt signal til omverdenen om at vi var sammen. 

Vi var forlovet og samboere i 4 studentår.  Da den første var på vei bygget vi hus og stiftet felles gjeld.  Forsto at vi begge måtte sikres juridisk, og det enkleste da var å gifte seg. Min manns foreldre hadde også problemer med at vi var samboere og ikke gift, så for dem ble det selvfølgelig en lettelse at forholdet vårt kom i "ordnede forhold" ;) 

Nå har vi vært sammen i mer enn 40 år.  Det hadde vi vært om vi var gift eller ikke. 



 

Hvordan fant dere ringer? Hvordan gikk den ene av dere frem for at dere faktisk dro for å kjøpe ringene? Mannen her kommer ikke til å gjøre det med det første selv om han har sagt at han vil gifte seg, men jeg kunne gjerne gjort det i morgen! Vil ikke mase på ham. Vil respektere at han trenger tid, men siden vi er så enige i at vi skal gifte oss så blir jeg jo litt utålmodig 😏

Anonymkode: 9632c...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vært sammen i godt over 4 år før han fridde, var forlovet i et halvt år mens vi planla bryllupet. Jeg har aldri likt ideen om å ha forlovelse som et slags miniekteskap, føltes feil ut for meg, så var tydelig om at jeg ville vi skulle vente med sånt 😛 det var jo bare oss to uansett, men følte 5 år sammen er passe tid før man gifter seg. Andre må jo finne ut hva som passer for seg, men jeg ville aldri giftet meg med noen jeg ikke hadde bodd med en god stund etter nyforelskelsen gikk over.

Anonymkode: f9f30...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan fant dere ringer? Hvordan gikk den ene av dere frem for at dere faktisk dro for å kjøpe ringene? Mannen her kommer ikke til å gjøre det med det første selv om han har sagt at han vil gifte seg, men jeg kunne gjerne gjort det i morgen! Vil ikke mase på ham. Vil respektere at han trenger tid, men siden vi er så enige i at vi skal gifte oss så blir jeg jo litt utålmodig 😏

Anonymkode: 9632c...c00

Dette er jo veldig lenge siden, men vi var jo veldig forelsket i hverandre, så jeg jeg tror ikke den ene var mer pågående enn den andre.  Vi bestemte oss for å forlove oss på St.Hansaften.  Problemet var bare et jeg var blakk da studieåret ble avsluttet og da ringer skulle kjøpes.  Han tilbød seg å betale for begge ringene, med inskripsjon og det hele.  Altså fant vi nærmeste gullsmed og kjøpte butikkens billigste ringer :) 

Du skriver at dere er enige om at dere skal gifte dere.  Da synes jeg ikke at du maser om du spør om når han mener at det skal bli. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært sammen litt over 3,5 år når vi forlovet oss, men har vært sammen i nesten 6,5 år når vi gifter oss. I mellomtiden har vi fått et barn, ellers hadde vi nok giftet oss innen ett til halvannet års tid fra forlovelsesdatoen.

Anonymkode: c6315...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovet etter 6 mnd. Gift etter 4 år. Skulle vi ha brutt forlovelsen siden jeg ble syk var lenge på sykehus og ikke rakk å gifte oss innen et år etter forlovelsen?

Vært gift i 10 år

Anonymkode: 64803...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...