AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Hei. Etter 5år i bhg hvor matpakken lå i kjøleskapet venter nå skolen hvor matpakker blir liggende i flere timer i sekken før de blir spist. Vet jeg kan legge er kjøleelementer i matpakke eller en frossen smoothie ,men tenker at kjøttpålegg kan bli dårlig likevel uten kilde i så mange timer.....hva har dere drevne skoleforeldre i matpakke,og hvordan holder den fristende og delikat? Anonymkode: 789dc...d6a
Honey Dew Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 (endret) Feil Endret 7. august 2018 av Honey Dew
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 https://kiwi.no/Tema/Billig-hverdagsmat/sunne-og-gode-matpakker-og-holdbarhet/ Anonymkode: e29c9...438 1
Sushi Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 Synes både yoghurt, skinke og ost holder seg helt fint i skolesekken, jeg. Det har ikke vært noe problem her. Men det hjelper nok litt å ha i en frossen matmuffins for eksempel. Ellers holder grønnsaker seg fint, det samme med nøtter og små påleggsbokser med f.eks. laks. Kokte egg går også bra, og spekemat likeså. Vi lager matpakkene kvelden før og legger dem i kjøleskapet, så maten er god og kald før den legges i sekken. 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #5 Skrevet 7. august 2018 Hvorfor skal det absolutt være så fancy hele tiden? Skiver med brunost og fårepølse er da greit nok, i tillegg til melk og en frukt. Det får mine barn med seg og de er fornøyde med det. Smoothie, yoghurt og juice inneholder altfor mye sukker Anonymkode: c1c36...5e4 28
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #6 Skrevet 7. august 2018 Har hatt det meste i matpakke, fra brødskiver m pålegg til panert kyllingfilet og eggerøre. Holdt seg godt alt sammen, barnet har ikke klaget. Anonymkode: 8ba94...56b 3
Gjest Cocosa Skrevet 7. august 2018 #7 Skrevet 7. august 2018 Har spist mange matpakker i mitt skole-liv. Kan ikke huske det var ekkelt med varme skiver...?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #8 Skrevet 7. august 2018 Hjertesukk fra min venninne som er lærer: Skulle ønske folk husket Rema 1000s slagord "Det enkle er ofte det beste" når de laget matpakker. Det skal være så fint, flott og fancy, men spesielt for de minste blir det ofte for avansert og tidkrevende å spise. Hva er galt med de gode gamle brødskivene? F.eks. godt brød med leverpostei eller salami med agurk på? Anonymkode: d9043...812 30
Gjest Dorey Skrevet 7. august 2018 #9 Skrevet 7. august 2018 Jeg hater svette matpakker, det har jeg alltid gjort. Nå baker jeg grove horn, pizzaboller eller wraps. Fiskekaker eller grove karbonader og gulrot/agurk/paprika eller nøtter er også godt i matpakken
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #10 Skrevet 7. august 2018 Jeg er ganske dreven, men sverger fremdeles til helt vanlige skiver og litt frukt/grønnsaker. Det blir ikke dårlig av å ligge i sekken noen timer. Av og til har jeg noe ekstra. Et kokt egg, et vaffelhjerte, toast, middagsrester som egner seg etc, men 9 av 10 ganger er det standard matpakke med grovbrød og pålegg. Det går helt fint. Anonymkode: 51b46...eaf 6
Gjest Dorey Skrevet 7. august 2018 #11 Skrevet 7. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjertesukk fra min venninne som er lærer: Skulle ønske folk husket Rema 1000s slagord "Det enkle er ofte det beste" når de laget matpakker. Det skal være så fint, flott og fancy, men spesielt for de minste blir det ofte for avansert og tidkrevende å spise. Hva er galt med de gode gamle brødskivene? F.eks. godt brød med leverpostei eller salami med agurk på? Anonymkode: d9043...812 Det som er galt med det er at det ikke er hverken fristende eller godt.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #12 Skrevet 7. august 2018 1 minutt siden, Dorey skrev: Det som er galt med det er at det ikke er hverken fristende eller godt. Synes noen, og da er det jo fint at de kan lage noe annet. Men det er tross alt mange som synes matpakka er grei som den er, og da er det jo dumt å lage et stort matpakkeprosjekt ut av noe som ikke egentlig er et problem. Anonymkode: 51b46...eaf 9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #13 Skrevet 7. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske dreven, men sverger fremdeles til helt vanlige skiver og litt frukt/grønnsaker. Det blir ikke dårlig av å ligge i sekken noen timer. Av og til har jeg noe ekstra. Et kokt egg, et vaffelhjerte, toast, middagsrester som egner seg etc, men 9 av 10 ganger er det standard matpakke med grovbrød og pålegg. Det går helt fint. Anonymkode: 51b46...eaf Ett vaffelhjerte? Anonymkode: 07276...eb1 6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #14 Skrevet 7. august 2018 En førsteklassing bryr seg i alle fall ikke om skiva er delikat eller ikke, kanskje på ungdomsskolen derimot. Vi voksne styrer alt for mye med dette!! Skiver, litt frukt eller grønsaker holder lenge. Jeg puttet av og til oppi en hjemmelaga smoothiepose, noen fiskekaker, et steikt egg eller lignende men passer på å gjøre dette sjelden nok til at det settes pris på som noe ekstra den dagen. Anonymkode: 558e4...076 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #15 Skrevet 7. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ett vaffelhjerte? Anonymkode: 07276...eb1 Eh... ja? Burde det være flere? Eller synes du det er veldig usunt? Som sagt er 9 av 10 matpakker av det kjedelige slaget, og i overraskelsesmatpakkene var det listet opp fire-fem alternativer og i realiteten er det naturligvis flere. Ergo snakker vi om et vaffelhjerte kanskje to ganger i året. Ikke akkurat grensesprengende vågalt, spør du meg Anonymkode: 51b46...eaf 2
Sushi Skrevet 7. august 2018 #16 Skrevet 7. august 2018 Vi har laga varierte, gode matpakker til barna fra de begynte i barnehagen, så det er det vanlige hos oss. Bare fordi kjedelig brødskive er normalen i Norge så betyr ikke det at alt annet er for fancy eller unødvendig spennende. Jeg synes mat skal være godt og spennende, man skal glede seg til matpakken på skolen, i barnehagen eller på jobben. 2
Perle Skrevet 7. august 2018 #17 Skrevet 7. august 2018 Maten holderseg kjempefint den i en pitteliten kjølebag med element i bunnen.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #18 Skrevet 7. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Etter 5år i bhg hvor matpakken lå i kjøleskapet venter nå skolen hvor matpakker blir liggende i flere timer i sekken før de blir spist. Vet jeg kan legge er kjøleelementer i matpakke eller en frossen smoothie ,men tenker at kjøttpålegg kan bli dårlig likevel uten kilde i så mange timer.....hva har dere drevne skoleforeldre i matpakke,og hvordan holder den fristende og delikat? Anonymkode: 789dc...d6a Næringsrik, variert og sunn matpakke er viktigere enn en fancy matpakke. Embalasjen har også mye å si for holdbarheten og at maten er fristende å spise. Anonymkode: 0538e...49d 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #19 Skrevet 7. august 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh... ja? Burde det være flere? Eller synes du det er veldig usunt? Som sagt er 9 av 10 matpakker av det kjedelige slaget, og i overraskelsesmatpakkene var det listet opp fire-fem alternativer og i realiteten er det naturligvis flere. Ergo snakker vi om et vaffelhjerte kanskje to ganger i året. Ikke akkurat grensesprengende vågalt, spør du meg Anonymkode: 51b46...eaf Ett vaffelhjerte var lite.. Anonymkode: 6cf0f...58a 9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #20 Skrevet 7. august 2018 Skinka eller pølsa blir IKKE dårlig på så få timer. Anonymkode: aa829...296 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå