Gå til innhold

Har masse eggeplommer. Hva kan jeg lage?


Nella

Anbefalte innlegg

Du kan lage en deilig eggerøre med mye eggeplommer. Ha i noen hele egg i tillegg, gå ellers frem som du pleier, og jeg kan love deg en fantastisk eggerøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Fortsetter under...

Noen andre gode forslag til å bruke 7 eggeplommer?

Du fikk ikke mange nok av dem som var her, altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is med nugatti du. Det må bli min favoritt :)

Eller med litt pistasje og sjokolade kanskje. Det har jeg ihvertfall.

Creme brule hørtes også godt ut, men holder meg unna desserter om dagen. Lage seinere, i påsken. Da er det lov med sånn kos.

Litt OT, men hvis du prøver å holde deg unna desserter som feks creme brulee, tror jeg ikke du skal stappe i deg hjemmelaget is med nugatti, pistasje og sjokolade heller :-)

Endret av Henkie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Annonse

Dette "problemet" dukket opp igjen etter kokosboller og kokosmakroner... Noen friske nye ideer?

Anonymkode: 7489e...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager hjemmelaget majones til å ha på koldtbordet til jul, i tillegg bruker vi hjemmelaget majones i potetsalaten til samme koldtbord så det er aldri noe problem å få brukt opp eggeplommer her. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å grave de. Fyll en flat ildfast form el lign med 50/50 salt og sukker blandet. Lag en grop til hver plomme. Legg de i og ha salt/sukker over til de er dekket. Skal stå i 12-24 timer. Så børster du de frem og skyller de forsiktig, før de tørkes i stekeovnen på 50 grader. Disse kan du bruke som parmesan, rive over pasta, tartar  og salat. Smaker veldig umami.

Anonymkode: 03f1f...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Creme Brulee

Bearnaisesaus (og en god biff...)

Berlinerkranser 

Ellers er Carbonara som nevnt ovenfor her veldig godt!

Anonymkode: a339a...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette "problemet" dukket opp igjen etter kokosboller og kokosmakroner... Noen friske nye ideer?

Anonymkode: 7489e...85d

Tråden er fra 2005!!!!! 

Men hvis du skal ha en ny idé, så foreslår jeg å kjøpe eggehviter på flaske, så unngår du å få et overskudd av eggeplommer. 

Anonymkode: 074fe...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/20/2019 at 2:24 PM, AnonymBruker said:

Dette "problemet" dukket opp igjen etter kokosboller og kokosmakroner... Noen friske nye ideer?

Anonymkode: 7489e...85d

Suksessterte med kjeksbunn! Kan også lages i "småkake størrelse" 😄 perfekt til kakefatene i jula!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...