Gå til innhold

Slitere: Hvor mange barn fikk dere til slutt?


FrøkenBlå

Anbefalte innlegg

Dere som har brukt mer enn ett år på å bli gravide, hvor mange barn fikk dere til slutt? Fikk dere det antallet dere ønsket dere eller skulle dere gjerne hatt flere barn? Kom barna på naturlig vis eller hadde dere behov for hjelp? 

Vi brukte 2 år på å få første barnet. Hadde et mislykket ivf-forsøk før jeg ble gravid på naturlig måte. Nå har vi forsøkt i nesten 1 år på barn nummer 2. Hatt 1 avbrutt ivf-forsøk og skal i gang med nytt forsøk nå. Drømmer om 3-4 barn, men føler at det er umulig å oppnå. Vil gjerne høre andres erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 med ti års mellomrom. Aldri brukt prevensjon.Men har ikke prøvd i den forstand at temping, eggløsningstester mm har vært brukt. Begge kom før jeg ble 30. Ønsket meg mange barn, men nå når den ene er voksen, den andre snart voksen, så ser jeg jo at det var slik det skulle være. To barn som begge fikk 100% oppmerksomhet uten en utslitt mor.

Anonymkode: a4e0a...12a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fant forøvrig ut jeg hadde endometriose når jeg endelig fikk hjelp for mensensmerter etter nummer to kom. Så var nok grunnen til at det ikke kom flere😊

Anonymkode: a4e0a...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit om ei som sleit og tilslutt fikk 5 barn. Har slitt selv på første så blir spennende å se i tiden fremover nå som vi prøver på nummer to.

Anonymkode: 8e7d1...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende å lese.. jeg som deg ts brukte lang tid på førstemann så kom nå i juni, hele 3 år! Vi ønsker oss en til og lurer fryktelig på hvor lang tid det kommer til å ta denne gangen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte fem år på første, uten ivf men slanket meg endel og da klarte vi det. Usikkert om det var årsak eller ikke, men jeg tror det kan ha årsak. Gikk fra bmi 35 til 28 og ble da gravid. 

Nr to kom tett. 

Vil ikke ha flere. :)

Anonymkode: ed1ec...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk tre relativt tette. Prøvde flere år inkl IVF på første, før vi ble spontant gravide helt uventet. Prøvde noen mnd (4-5) med Nr.2, og Nr.3 kom før vi hadde bestemt oss for å få flere...

Anonymkode: fe18b...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to, men håper på sikt vi får minst en til. Prøverør med begge. Ingen mulighet for graviditet uten prøverør. 

Anonymkode: 1b661...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et biologisk mirakel og to skjønne småsøsken fra Sør-Korea ble det på oss :hjerte: 

Anonymkode: 01d51...49a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for svar alle. Vårt andre ivf-forsøk ble nettopp avbrutt, så her synes veien til flere barn ganske lang  for øyeblikket. Men det hjelper å høre om andre som har lykkes. Det gir håp! 

Til dere som skal forsøke på flere barn: Lykke til! Håper prøvingen ikke blir for lang og slitsom for dere. 

 

 

 

Endret av FrøkenBlå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...