Gå til innhold

Babyzen yoyo reisetrille


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på yoyo og yoyo+? 

Vi skal på ferie og ser på muligheten for å kjøpe en reisetrille (Evt leie) som er lettere å ha med seg enn emmaljungaen vi har. 

Finnes det andre lette vogner som er små å slå sammen? Babyen er 4 mnd ved reise så må ha liggedel. 

Anonymkode: c8fbe...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi valgte Carena Kobbe Lux og er storfornøyd. Vi fikk 25% rabatt så betalte bare ca. 1700. I tillegg betalte vi 80 kr. for ekstra seteinnlegg (kjekt å ha dersom det blir søl i vogna) på Lekmer. 

Forskjellen mellom Lux og vanlig Carena Kobbe er at Lux har fotbrett slik at man slipper å kjøpe dette separat, og liggestillingen blir bedre. 

Vurderte Babyzen Yoyo men jeg tror disse to er såpass like at det ikke forsvarer prisforskjellen. Jeg vet heller ikke om Yoyo kommer i en versjon med fotbrett ? 

Anonymkode: 9da04...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi valgte Carena Kobbe Lux og er storfornøyd. Vi fikk 25% rabatt så betalte bare ca. 1700. I tillegg betalte vi 80 kr. for ekstra seteinnlegg (kjekt å ha dersom det blir søl i vogna) på Lekmer. 

Forskjellen mellom Lux og vanlig Carena Kobbe er at Lux har fotbrett slik at man slipper å kjøpe dette separat, og liggestillingen blir bedre. 

Vurderte Babyzen Yoyo men jeg tror disse to er såpass like at det ikke forsvarer prisforskjellen. Jeg vet heller ikke om Yoyo kommer i en versjon med fotbrett ? 

Anonymkode: 9da04...16c

Er det liggedel til den? Babyen kan jo ikke sitte selv enda så skal ikke bruke sportsdel enda. 

Anonymkode: c8fbe...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snuste på moutain buggy nano. Litt billigere enn yoyo, og veldig kompakt sammenslått. Den kan fint legges i hattehylla på flyet og den er faktisk bittelitt lettere enn yoyo. Du får kjøpt mykbag som passer til.

Men tok liksågodt med den vanlige vogna. Brukte prampack. Gikk helt fint, og var deilig å ha skikkelige hjul på vogna, da vi hadde veldig fine skogstier å trille på nært hotellet. Var mye bedre å kunne ta trilleturen på en skyggefull sti, enn ved den brennhete strandpromenaden. Men prampacken er jo skikkelig diger, så akkurat når vi måtte dra på den rundt på flyplassen angra vi litt.

Anonymkode: a8247...74b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med yoyo. Til og med mannen som var veldig skeptisk til å bruke så mye penger på ei trille er helt overbevist om at den har betalt seg inn i lettvinthet om og om igjen👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er også fornøyd med yoyo. Eneste jeg ikke liker er at en ikke kan legge sittedelen litt lenger ned ved soving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det liggedel til den? Babyen kan jo ikke sitte selv enda så skal ikke bruke sportsdel enda. 

Anonymkode: c8fbe...431

Det finnes en «soft carrycot» til den som visstnok kan klipses på vogna. Vi har ikke kjøpt denne siden vi bruker vogna til handleturer og korte turer ut av bilen, så vi har kjøpt bilstoladaptere i steden siden det er såpass kort tid til babyen vår er stor nok til å kunne bruke sittedelen. Dersom vi skulle brukt vogna på reise ville vi nok undersøkt om denne carrycot’en er noe tess. 

 

Anonymkode: 9da04...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ille å bruke så mye penger på enda en vogn. Vi har jo en dyr vogn fra før. Men det blir nok en del reiser frem til babyen er 18 kg, så det vil nok lønne seg å kjøpe vs å leie tror jeg. 

Prøver å finne brukt da, men det er ikke lett. 

Anonymkode: c8fbe...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke yoyo. Vi har babyjogger city tour lux, mer fornøyd med den. Den kan man ha bag på. Går dog ikke som håndbaggasje, men blir veldig liten og nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Yoyo, og er fornøyd med noe og ikke så fornøyd med andre ting. Den er liten og lett, men samtidig er den stødig og grei å trille selv med søskenbrett. Negativt er at den ikke har fotbrett. Man kan kjøpe et som passer mer eller mindre på ebay ol steder. Den har heller ikke bøyle, men en slik kan også kjøpes der. Savner at den har en rettere sittestilling, for barnet sklir nedover i den og sitter ikke godt. Hun hater vognen, og vil ikke sitte i den når hun ikke sover. Ekstra kalesje er et must! Et annet irritasjonsmoment er selen! Den er umulig å få til å fungere... Om du ikke skal på flytur, ville jeg valgt feks. Kobbe som er nevnt over her. Den er like god, men koster under halvparten. 

Anonymkode: 5a4c0...b02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om deler Tim yoyo og yoyo+ går omhverandre? 

Anonymkode: c8fbe...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss er i alle fall Carena Kobbe Lux gull :tommel: Den har fotstøtte, «håndtak»/bøyle og fester til bilstoladaptere. Den som ikke heter Lux har ikke fotstøtte eller fester til bilstoladaptere. 

Vogna slås opp og ned på et sekund og den blir så liten at man kan ha den liggende i bilen. Vi bruker kun denne til handleturer. 

Anonymkode: 9da04...16c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare si at en ordentlig vogn med gode hjul og GOD LAGRINGSPLASS UNDER.ikke er å kimse av på ferie! 

Første "syden" ferie med vår første var når hun hadde bikket 5 måneder. Vi hadde også med bæresele. Vogna. var en gammel SIMO som jo er gigantisk, men som tåler det meste. Den var helt gull på hele turen! 

Om kvelden fikk hun det vanlige stellet med grøt, bleieskift, pysj og pupp. Så gikk vi en tur så hun sovnet før vi gikk for å spise middag. Våknet hun vugget vi henne stort sett bare i søvn igjen, eller tok henne opp på fanget litt. Var liksom ingenting stress.

Når vi var på utflukter på dagtid var lageingsplassen under vogna uvurderlig mtp lagring av bleier, vannflasker og shoppingposer. Det var varmt selv om det var i desember, men i den store vogna lå hun godt skjermet fra sola. 

Vi hadde  prampack, så vi brukte også vogna til å lagre bleier i på vei til og alkohol (mister evt garanti ved lagring av drikkevarer da) på vei tilbake.

Har du bæresele og prampack tilgjengelig er det vel så bra som å kjøpe ny vogn. 

Hvis jeg ikke har overbevist deg ville jeg som flere sier her, vurdert Kobbe istedenfor yoyo. Du kan ofte få prosenter via lekmer, og handler du gjennom viatrumf har de en liten rabatt uavhengig av når du handler. Best i test har den også fått. Har ofte siklet på den som bilvogn, men endte opp med ei billig trille istedenfor. 

 

Anonymkode: 0b713...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...