AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #1 Skrevet 6. august 2018 Jeg vurderer å be om støtte fra Home Start (frivillige, hovedsakelig eldre damer besøre småbarnsfamilier hjemme for å støtte dem). Vi er invandrere og har ikke besteforeldre her så tenkte jeg å skaffe "en bestemor" til barna mine på den måten. Trenger ikke barnepass eller vaskehjelp, men noen som kan av og till ta barna på lekeplassen, kino, bygge lego, kanskje hjelpe med lekser, fortelle noe. Vi har venner, men alle i vår alder (dvs rund 40) og/eller barn - så "tanter og kusiner" har vi men jeg føler at barna mine mangler kontakten med eldre generasjonen. Har dere erfarig med dette? Anonymkode: b82b6...c36
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Homestart er nok heller for noen som har få rundt seg eller er i en krisesituasjon. Men du kan jo prøve.. Anonymkode: b7622...42c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 Vi hadde det en periode, mest for å avlaste oss foreldre fra en krevende 5 åring slik at vi kunne bruke litt mer tid på de eldre barna. Det fungerte greit, en pensjonert lærer som kom til oss en fast dag hver uke. Da spiste vi middag sammen, også tok hun minstemann ut å leke eller med hjem til seg noen timer slik at vi kunne være med de eldre barna. Det som er dumt er at dette er jo for en begrenset periode og etter avsluttet "prosjekt" savner minstemann henne ennå(selv om det er et år siden vi var ferdige) Kanskje du heller skulle hatt en annonse hvor du søker etter ekstra besteforeldre på eget initiativ, slik at det ikke nødvendigvis må kuttes kontakt etter en viss tid? Lykke til 😊 Anonymkode: 498d5...fae 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Homestart er nok heller for noen som har få rundt seg eller er i en krisesituasjon. Men du kan jo prøve.. Anonymkode: b7622...42c Detter er ikke min opplevelse, vi hadde et krevende barn og var ikke i krise eller hadde lite nettverk. Se min erfaring over. Anonymkode: 498d5...fae
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Homestart er nok heller for noen som har få rundt seg eller er i en krisesituasjon. Men du kan jo prøve.. Anonymkode: b7622...42c Helt feil, krise eller ensomhet er inget kriterie. Anonymkode: 92a81...d84
evelynn Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 (endret) 29 minutter siden, AnonymBruker said: Vi hadde det en periode, mest for å avlaste oss foreldre fra en krevende 5 åring slik at vi kunne bruke litt mer tid på de eldre barna. Det fungerte greit, en pensjonert lærer som kom til oss en fast dag hver uke. Da spiste vi middag sammen, også tok hun minstemann ut å leke eller med hjem til seg noen timer slik at vi kunne være med de eldre barna. Det som er dumt er at dette er jo for en begrenset periode og etter avsluttet "prosjekt" savner minstemann henne ennå(selv om det er et år siden vi var ferdige) Kanskje du heller skulle hatt en annonse hvor du søker etter ekstra besteforeldre på eget initiativ, slik at det ikke nødvendigvis må kuttes kontakt etter en viss tid? Lykke til 😊 Anonymkode: 498d5...fae Veninna mi brukte ordningen og hun er i kontakt med damen så kom til henne til nå, privat. Så kanskje hvis det er kjemi, kan man forsette på egen hånd? Endret 6. august 2018 av evelynn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå