Gå til innhold

-


supermario1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært i en slik situasjon som deg TS, og jeg er enda til dobbel så gammel som deg. Jeg vet at dette er tøft, og jeg vet at NAV ikke er spesielt behjelpelige. Men jeg skal gi deg et råd som du bør følge. 

Slå handa i bordet, hardt, og si så høyt du kan: dette finner jeg meg ikke i, du er en voksen mann, nå ser du til å skaffe penger! Om det er jobb eller sosialstønad det bryr jeg meg ikke om, bare du deler 50% av av alle utgifter fra nå av. Du har 24 timer på deg til å finne ei løsning, eller så er det rett ut. Ikke fordi jeg ikke er glad i deg, men fordi jeg er glad i meg selv også. Og jeg vil ikke se at du røyker en eneste sigarett til, for du vil rett og slett ikke se hvor forbanna jeg kan bli. 

Skjønner du? Hånda mi var blå i nesten 14 dager etter min kjæreste fikk høre det. Dagen etter hadde han laget en avtale med NAV - nå har han jobb. Du må slutte å "hjelpe" han TS, for det er ikke det du gjør. Jeg ser ingen fremgang. Det bør være nok tull på dere to nå. Du må slutte å være den snille mammaen hans, og han får være en voksen MANN. 

Så! Gå å gi han inn. Han kommer ikke til å gå i fra deg, eller elske deg mindre. 

 

Anonymkode: 81746...af4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ab over her. Skal forholdet ha en fremtid må noe gjøres. Jeg regner ikke med at du Ts vil leve resten av livet i ett forhold hvor du alene må bære alt ansvar. Det handler om kjærlighet, skal det ha en fremtid er det viktig at begge bidrar sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2018 den 10.50, Skilpadden skrev:

Det er utrolig rart at dere har fått den tilbakemeldingen ettersom det er NAVs oppgave å få mennesker ut i arbeid? 

Nå er det viden kjent at nav ikke hjelper folk  ut i jobb. De detter folk på tiltak som ikke er brukbart for fem øre.

Jeg har jobbet i 30 år og er nå i en situasjon hvor jeg må si opp jobben jeg har. Jeg stiller åpen til ny jobb og saksbehandler på nav sa ordrett: Ja, du må ikke tro vi finner noen jobb til deg, det må du gjøre selv.

Jeg skal settes på tiltak, få arbeidstrening til tross for at jeg ennå ikke har sagt opp, men er ute i god tid for å få en ny jobb i gå til. Trenger jeg arbeidstrening etter 30 år??? Tviler på det.

Anonymkode: 7b7f3...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

om han melder seg som vikar i de større vikarbyråene (manpower, adecco) får han jobb på dagen. 

Anonymkode: f3553...0e4

Du er temmelig naiv om du tror på det😅 Jeg meldte meg inn i flere, både store og små, vikarbyråer i fjor vinter. Ga opp å finne jobb til slutt og tok på meg frivillig arbeid i stedet. Det eneste jeg har hørt fra dem er at jeg må oppdatere profilen min, nå flere måneder etter😂 Vikarbyråer funker nok best for dem som har arbeidserfaring. Når man ikke har arbeidserfaring og er syk i tillegg (jeg, ikke samboeren til TS) stiller man veldig svakt på arbeidsmarkedet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, O.G. skrev:

Ts forsvant...

Kanskje ikke så rart, når de fleste kun er opptatt av å fortelle ts hvilken udugelig lat parasitt av en kjæreste hun har, istedet for å prøve å hjelpe et veldig ungt par.

Vi snakker her om helt unge mennesker, gutten er 20 år og jeg synes det er alt for hardt å gå ut slik når noen så vidt er ferdig med tenårene.

Jenta har jo vært veldig klar på at hun ikke kommer til å kaste ham ut, eller ser slik på ham og da bør vel heller folk skrive noe annet enn dumt, kast ham ut, slå i bordet osv.

Det som er leit her er at de ikke har noen foreldre eller andre som kan hjelpe de litt. Det var ikke mye jeg kunne om rettigheter i systemet når jeg var 20 år heller.

Jeg håper det ordner seg for dem og at de snart får hjelp og at han får arbeid,

Og seriøst, selvfølgelig kan en 20 åring som har hele sitt arbeidsføre liv foran seg få seg en bra betalt jobb etterhvert. 
 

Anonymkode: e8728...025

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke så rart, når de fleste kun er opptatt av å fortelle ts hvilken udugelig lat parasitt av en kjæreste hun har, istedet for å prøve å hjelpe et veldig ungt par.


 

Anonymkode: e8728...025

Hun fikk hjelp så det holdt. 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:



Vi snakker her om helt unge mennesker, gutten er 20 år og jeg synes det er alt for hardt å gå ut slik når noen så vidt er ferdig med tenårene.

 

Anonymkode: e8728...025

Tenårene er våre formative år. Det som skjer da legger fundamentet for resten av livet. Blir en kar vant med at foreldre og kvinnene i hans liv ordner opp for ham da, så vil det forbli sånn resten av hans liv.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:



Jenta har jo vært veldig klar på at hun ikke kommer til å kaste ham ut, eller ser slik på ham og da bør vel heller folk skrive noe annet enn dumt, kast ham ut, slå i bordet osv.


 

Anonymkode: e8728...025

Noe som er usmart av henne pga hun taper penger på å ha ham boende der når han ikke kan betale for seg.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:



Det som er leit her er at de ikke har noen foreldre eller andre som kan hjelpe de litt. Det var ikke mye jeg kunne om rettigheter i systemet når jeg var 20 år heller.


 

Anonymkode: e8728...025

Hun fikk masse hjelp av oss, vi får bare håpe hun tar til seg det som blir skrevet etterhvert.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:



Jeg håper det ordner seg for dem og at de snart får hjelp og at han får arbeid,

Og seriøst, selvfølgelig kan en 20 åring som har hele sitt arbeidsføre liv foran seg få seg en bra betalt jobb etterhvert. 
 

Anonymkode: e8728...025

Enig, og kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

om han melder seg som vikar i de større vikarbyråene (manpower, adecco) får han jobb på dagen. 

Anonymkode: f3553...0e4

Det er ikke like lett å få jobb i dag som for noen år siden og i alle fall ikke med liten arbeidserfaring. Men alt må søkes på, ekstravakter, vikariat, vaskejobber. Vet om en som har fått vaskejobb som tilkallingsvikar i høst, men jobben ble ordnet gjennom bekjente. Tror at hvis jeg var han ville jeg bodd hos foreldrene mine over halve måneden, bedt om penger til mat når han er hos deg, og søkt jobber derfra hvis han ikke har rettigheter hos nav. 

Anonymkode: 6ecfc...e89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det viden kjent at nav ikke hjelper folk  ut i jobb. De detter folk på tiltak som ikke er brukbart for fem øre.

Jeg har jobbet i 30 år og er nå i en situasjon hvor jeg må si opp jobben jeg har. Jeg stiller åpen til ny jobb og saksbehandler på nav sa ordrett: Ja, du må ikke tro vi finner noen jobb til deg, det må du gjøre selv.

Jeg skal settes på tiltak, få arbeidstrening til tross for at jeg ennå ikke har sagt opp, men er ute i god tid for å få en ny jobb i gå til. Trenger jeg arbeidstrening etter 30 år??? Tviler på det.

Anonymkode: 7b7f3...759

Åja, men da er det vel bare å skaffe seg jobb selv da, hvis du mener du ikke behøver arbeidstrening? Hva er problemet?

Mange tror Nav er et vikarbyrå som har uttallige jobber liggende på lur som de deler ut til arbeidsledige. Slik er det ikke (med noen unntak). Men Nav kan hjelpe deg med å skaffe deg verktøyene til å få en ny jobb. For eksempel om du må bytte bransje pga helse. Da kan arbeidstrening være bra!

Anonymkode: 570a4...d29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hans problem, og bare hans. Du må ta husleie av ham asap, og slutte å betale noe som helst. ja, kanskje han må flytte hjem til foreldrene sine. han har ikke noe alternativ. For sånn som det er nå, er å leve på deg ikke et alternativ. Du blir jo sosialklient av det. Du har jo ingen ting på nAV å gjøre, egentlig. Han får begynne å studere og ta opp studielån. Bo hos andre venner og snylte på dem. Søke sosialstønad, bo på hospits. Det han ikke kan er å bo hos deg og trekke deg lengre ned i søla. Gi ham en uke (jeg syns 24 timer som var foreslått over her var litt snaut). Så altfor dårlig forhold kan han ikke ha til sine foreldre, de gir ham jo lommepenger. Han får pante flasker. Søke rengjøringsbyråer. Jobbe nattevakt på avlastningsboliger. Søke betalte utdanninger. ra hjem til mamma og jobbe ræva av seg for å ordne livet sitt. Forholdet til foreldrene vil sikkert bedres 300% hvis han står på fra morgen til kveld, med å jobbe både ute og hjemme.

Å bo hos deg lengre enn en uke til er ingen mulighet. å flytte hjem igjen til foreldrene er faktisk det.

Anonymkode: 60903...464

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...