Gå til innhold

Hvorfor prøver man i det uendelige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette har jeg aldri skjønt. Folk som har tretten spontanaborter, gamle egg eller en mann med udugelig sperm. Hvorfor prøve i det uendelige? Finn på noe annet! Er du over 40, dropp det. Da vil du bli en for gammel mor uansett når det gjelder oppfølging. Selv etter at legen nærmest har knust alt håp, skal dette tværes på. Er det et hekt, når man ikke klarer å slutte å prøve og ikke klarer å være rasjonell?

Anonymkode: 3c3d5...f46

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg også lurt på... er man over 45 liksom med egg som ikke vil mer etc så skjønner jeg ikke helt hvorfor man vil påføre seg selv den skuffelsen det innebærer å ikke få det til...

Anonymkode: d7531...5be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg også lurt på... er man over 45 liksom med egg som ikke vil mer etc så skjønner jeg ikke helt hvorfor man vil påføre seg selv den skuffelsen det innebærer å ikke få det til...

Anonymkode: d7531...5be

Tror det er MYE fornektelse ute og går. Ikke alle kvinner kan få barn, lev med det liksom🙄

Anonymkode: 3c3d5...f46

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er MYE fornektelse ute og går. Ikke alle kvinner kan få barn, lev med det liksom🙄

Anonymkode: 3c3d5...f46

Tydelig at du aldri har slitt med å få barn! Bare lev med det sier du.. Tror du det er så enkelt? Og hvorfor ikke la de prøve? Tenk så fint om de lykkes! 

Anonymkode: 7eeaa...c5a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tydelig at du aldri har slitt med å få barn! Bare lev med det sier du.. Tror du det er så enkelt? Og hvorfor ikke la de prøve? Tenk så fint om de lykkes! 

Anonymkode: 7eeaa...c5a

Nei jeg har barn, gikk på første forsøk begge gangene. Men når all medisinsk kunnskap tilsier at det ikke vil skje, da ville jeg brukt tiden min på andre ting. Nå er jeg feks 40 og hadde aldri giddet å mast med å få nr 3. Man kan oppleve mange andre ting i livet som ikke innebærer barn. 

Anonymkode: 3c3d5...f46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThessyB

For et utrolig unødvendig innlegg å skrive i ett forum for prøvere. Det er faktisk ikke alt man tenker man trenger å si høyt! 

Så utrolig flott for deg at det klaffet på første forsøk to ganger. Dessverre er ikke det realiteten for veldig mange av oss andre. Det må da finnes andre ting i verden du kan bruke energi på enn å ergre deg over folk som ikke vil gi slipp på babydrømmen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor andre skal bry seg om dette. Det må da være opp til hver enkelt hva de orker å gå i gjennom for å oppnå sin drøm?

Anonymkode: 7eeaa...c5a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ThessyB skrev:

For et utrolig unødvendig innlegg å skrive i ett forum for prøvere. Det er faktisk ikke alt man tenker man trenger å si høyt! 

Så utrolig flott for deg at det klaffet på første forsøk to ganger. Dessverre er ikke det realiteten for veldig mange av oss andre. Det må da finnes andre ting i verden du kan bruke energi på enn å ergre deg over folk som ikke vil gi slipp på babydrømmen?!

Jeg lurer oppriktig. Jeg forstår ikke at det skal gi så mye livskvalitet når det er som å spille Lotto og blir avhengighetsskapende. Er en grunn til at man samtidig blir lettere gravid når man stresser ned og slutter å prøve.

Anonymkode: 3c3d5...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker, altså. Er nesten slik at jeg lurer på om de starter dagen langt nede i en flaske vin... 

Som mor forstår jeg de som gjør dette bedre enn noen at enkelte kjemper med nebb og klør mot dårlige odds. 

Bare se på gleden til Harald Rønneberg hver gang sønnen blir nevnt. Tenk den følelsen. Etter 8 år med prøverørsforsøk, eggdonasjon og en mislykket adopsjonssøknad. 

Det må da virkelig gå an å unne andre denne gleden? Særlig når du har opplevd den selv? 

Anonymkode: 32236...5e3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer oppriktig. Jeg forstår ikke at det skal gi så mye livskvalitet når det er som å spille Lotto og blir avhengighetsskapende. Er en grunn til at man samtidig blir lettere gravid når man stresser ned og slutter å prøve.

Anonymkode: 3c3d5...f46

Det der er bare tull. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg har barn, gikk på første forsøk begge gangene. Men når all medisinsk kunnskap tilsier at det ikke vil skje, da ville jeg brukt tiden min på andre ting. Nå er jeg feks 40 og hadde aldri giddet å mast med å få nr 3. Man kan oppleve mange andre ting i livet som ikke innebærer barn. 

Anonymkode: 3c3d5...f46

Vel, da har vel ikke du en skitt du skulle sagt om temaet??

Fint for deg: du har to barn, som du tar som en selvfølge og egentlig kunne klart deg uten. Så adopter barna dine bort til et par av  damene som strever da, hvis det ikke betyr så mye for deg å ha barn??  Du blir kvitt barna og kan oppleve det fantastiske livet uten barn, 2 barnløse damer får hver sitt barn og to barn får mødre som er villig til å dø for dem. Alle lever lykkelig inn i evigheten. :ironi:

Anonymkode: ffb34...b1f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, da har vel ikke du en skitt du skulle sagt om temaet??

Fint for deg: du har to barn, som du tar som en selvfølge og egentlig kunne klart deg uten. Så adopter barna dine bort til et par av  damene som strever da, hvis det ikke betyr så mye for deg å ha barn??  Du blir kvitt barna og kan oppleve det fantastiske livet uten barn, 2 barnløse damer får hver sitt barn og to barn får mødre som er villig til å dø for dem. Alle lever lykkelig inn i evigheten. :ironi:

Anonymkode: ffb34...b1f

Jeg elsker barna mine og ville aldri vært dem foruten. Men hadde jeg ikke klart å få noen, hadde jeg ikke blitt besatt av tanken heller. Og jeg ville aldri adoptert eller overtatt andres barn, kun mitt eget kjøtt og blod.

Anonymkode: 3c3d5...f46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker barna mine og ville aldri vært dem foruten. Men hadde jeg ikke klart å få noen, hadde jeg ikke blitt besatt av tanken heller. Og jeg ville aldri adoptert eller overtatt andres barn, kun mitt eget kjøtt og blod.

Anonymkode: 3c3d5...f46

Hvordan vet du det? Når du ikke har vært i den situasjonen selv, vet du ikke hvordan du ville tenkt, så det er veldig lett for deg å si.

Anonymkode: 7eeaa...c5a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av grunnene til at det er 7+ milliarder mennesker på jorda, er at det er instinkt å føre genene videre. Synes ikke det er rart at noen prøver lenge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle forunt å forstå alt mulig, enkelte kommer jo litt til kort i blant. Det går sikkert bra, TS, om folk prøver hardt for å få til det de ønsker, selv om ikke du ønsker å gjøre det samme - eller ønsker det samme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forstå ufrivillig barnløshet kan nok være vanskelig for mange, men du tar virkelig kaka med uempatisk innlegg.

Du har ikke noe som helst erfaring med å ikke få til å bli gravid. Det er jo fint for deg, men samtidig viser du usedvanlig dårlig evne til å sette deg inn i andres situasjon.

Nei uff, folk som deg gjør meg bare trist. Må du virkelig erfare ting selv for å kunne vise sympati? Stakkars deg i så fall.

Anonymkode: df96a...8d2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg har barn, gikk på første forsøk begge gangene. Men når all medisinsk kunnskap tilsier at det ikke vil skje, da ville jeg brukt tiden min på andre ting. Nå er jeg feks 40 og hadde aldri giddet å mast med å få nr 3. Man kan oppleve mange andre ting i livet som ikke innebærer barn. 

Anonymkode: 3c3d5...f46

Selvfølgelig gidder du ikke å mase med å få nr 3 når du er passert 40. Men om du fortsatt var barnløs og hadde drømt om barn hele livet, ville det ha vært noe helt annet. 

Anonymkode: 5d3c9...6b2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er MYE fornektelse ute og går. Ikke alle kvinner kan få barn, lev med det liksom🙄

Anonymkode: 3c3d5...f46

På samme måte som man skal leve med alt annet man ønsker seg men ikke får? Tror det er lettere å leve med det om man vet at man faktisk har prøvd. Mange som er bitre fordi de ikke prøvde (hardt nok) mens de hadde sjansen. 

Anonymkode: 5d3c9...6b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som man skal leve med alt annet man ønsker seg men ikke får? Tror det er lettere å leve med det om man vet at man faktisk har prøvd. Mange som er bitre fordi de ikke prøvde (hardt nok) mens de hadde sjansen. 

Anonymkode: 5d3c9...6b2

Og ha dårlig livskvalitet i mellomtiden, med utallige skuffelser? Livet er NÅ.

Anonymkode: 3c3d5...f46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og ha dårlig livskvalitet i mellomtiden, med utallige skuffelser? Livet er NÅ.

Anonymkode: 3c3d5...f46

Når vi snakker om livskvalitet, og at livet er NÅ.

Bruk søndagen sammen med barna dine. Eller med noe annet positivt. Ikke alene med eder, galle og bitterhet på internett. 

Anonymkode: 32236...5e3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...