Gå til innhold
AnonymBruker

Er det bare jeg som syns bryllup er kjedelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir invitert i bryllup stadig vekk men etter å ha vært i noen så takker jeg bare nei heretter. Det er så vanvittig kjedelig! Både seremonien, taler og den eviglange middagen. For ikke å snakke om at det er veldig dyrt å dra i bryllup, og ofte er det på avsidesliggende steder så man må bruke penger på overnatting osv. 

Forstår at bryllup varierer veldig med hva slags folk som er invitert, opplegg osv, men det er bare ikke min greie. En venninne av meg skulle gifte seg på en øde øy i Colombia i sommer av alle steder og ble dødsfornærmet da jeg sa jeg ikke hadde råd. Det kunne jo blitt en artig ferie/bryllupsfeiring, men det hadde kostet meg veldig mye penger og jeg hadde bare ikke råd. Bruden spurte meg da om jeg ikke bare kunne ta opp forbrukslån.. Er det flere som ha samme synspunkt, at det er kjedelig? Og at folk forventer mye, alle kan ikke bare ta fri i flere uker for å feire bryllup i Colombia lissom. Eller utlandet generelt, jeg har blitt invitert i masse forskjellige land og det er alltid steder som ligger avsides til og koster masse penger. 

Forstår ikke brudepar at bryllup er kostbart for oss gjester, og at man ikke kan bevilge seg fri når de vil? 

Anonymkode: 1697c...ead

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

kaleidoskop

Jeg har vært i både kjedelige og supermorsmme bryllup. 
Det er best de gangene jeg har kjent flere mennesker. Flere å minge og snakke med. 
Men i bunn og grunn blir det til hva du gjør det til selv også. Hvis man går inn med holdning om at det er kjedelig, blir det det...

Det å skulle betale mye penger for å dra i et er en annen sak. 
Hadde nok heller ikke hatt råd til å dra til hverken Colombia eller Spania, som jeg får inntrykk av at mange gifter seg på nå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Nei.

Anonymkode: 51e5e...8a8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hvor morsomt bryllupet er kommer helt an på hvor brudeparet legger lista. Jo mere dill og «regler» jo kjedeligere er det. 

Anonymkode: 01385...580

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Nei, det er stort sett ganske kjedelige saker. Hyggelig for dem, men jeg synes som regel det er gørrkjedelig selv. Men jeg biter nå tennene sammen og smiler fra øre til øre, for det er nå det de liker. Jeg står gjerne over bryllup om det ikke er noen jeg er tett på, da, både fordi det er kjedelig for meg og litt kjipt overfor dem, men noen ganger "må" man jo. 

Synes bryllup er bedre jo mindre tilgjort og tvungen sosialisering det er. Hvis det bare er som et hyggelig selskap der man sitter og prater med folk, men med en vielse og litt ekstra oppmerksomhet til brudeparet, er det helt okay. Men når det skal gjøres så fryktelig "moro" fordi det er "viktig at det skjer litt" pleier det å bli det motsatte av moro.

Anonymkode: fe4bc...f86

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Små bryllup hvor folk bare er folk er koselig.

Men når det skal være ett opplegg hele tiden, timevis med taler, tilgjort dans og leker, for skrekk og gru om folk som kjenner hverandre bestemmer seg for å snakke sammen, her skal det mingles med folk du aldri har møtt før og du skal sitte med tanta til søstra til broren kusines bestevenns søster som kom over fra sør russland som ikke snakker hverken norsk eller engelsk kun fordi du reiste til Moskva en helg i 1998. (da har dere noe å snakke om)

Anonymkode: 50f46...fd8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bryllup er det verste jeg vet. I tillegg byr det meg imot å gi gaver til veletablerte par😏

Anonymkode: bc6da...51a

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ta opp forbrukslån??? Jammen glad jeg ikke blir bedt i bryllup til Bridezilla. Det er jammen mange av dem for tiden!

Anonymkode: b919b...c91

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg er helt enig! Det er som regel drit kjedelig. Jeg hadde aldri brukt masse penger på å dra i bryllup i utlandet. 

Syns det generelt er så kjedelig at jeg ikke har giftet meg heller. Vil ikke bruke masse penger på en gørr kjedelig fest der sannsynligvis halvparten av gjestene kjeder seg like mye som jeg gjør når jeg er gjest i bryllup. 

Anonymkode: 0829c...5fc

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Bryllup i Norge er ofte gørr kjedelige, stive og formelle. Jeg bor nå i Sør-Europa og her er det morsomt med bryllup :) Men jeg skjønner deg godt, særlig når det gjelder utenlandsbryllup. 

Anonymkode: 7eabe...a28

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ja, det er kjedelige greier. Synes sermonien er fin, resten derimot.... Sitte rundt og vente på at parret skal komme tilbake etter fotografering. Vente på at hver rett skal serveres. Taler (de fleste er kjipe). Sitte stivt i finstasjen. 

Anonymkode: d4f03...36c

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er litt opp og ned hvor gøy det er. 

Men stiller alltid. Det er jo gode venner eller familie som har invitert, og som ønsker å ha meg der. 

Har heldigvis aldri opplevd bridezillas og blir stadig overrasket over hva jeg leser her inne. Har riktignok vært i en del utenlandsbryllup, men da alltid med et ydmykt brudepar som har full forståelse for at mange takker nei på grunn av økonomi, og som understreker at det å komme er gave nok. 

Anonymkode: c147d...2d5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg har bare vært i bryllup til søstrene mine, og det syns jeg har vært gøy. Det kommer nok an på hvor godt du kjenner brudeparet tenker nå jeg. De som legger bryllupet sitt til utlandet og ikke dekker reiseutgifter for gjestene kan ikke forvente at noen kommer. Jeg syns det er sært å ikke respektere at ikke alle har råd til eller lyst til å bruke masse penger og feriedager for å feire deres dag fordi de absolutt skulle ut av landet

Anonymkode: fd5a1...d6a

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gjest HerrBæsjerumpehull

Halvparten av bryllupene jeg har vært i har vært morsomme, halvparten har vært kjedelige. Det kommer veldig an på hvem som gifter seg, og ikke minst på familiene deres, hvordan "gemyttet" er i slekta. Felles for de morsomme bryllupene er at talerne har vært flinke, og at diverse fremføringer og "sprell" har vært av kvalitet. Det har også vært et solid flertall av høyt-under-taket-mennesker, slik at det er denne stemningen som har vært rådende kvelden igjennom. Medbrakt alkohol er no go, det legger automatisk en stor demper på stemningen. Det må være en bar, enten den er åpen eller ei. Og alkoholfrie bryllup er så klart ingen fest. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Norske bryllup er dødskjedelige. 

Anonymkode: 6fc38...0ea

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Bryllup er utrolig kjedelig. Festen kan være morsom, men bruder flest styrer og er regide at jeg unngår bryllup som best jeg kan 

Anonymkode: 0d741...8e8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BlendaSensitive

Begge deler.

Om det er for stiff og formelt, laange ventetider så klart det er kjedelig. Hater også sanger og leker...fysj!

Men koselige bryllup, som er passe formelt og passe morsomt er best. :)

Så lenge man unngår lange ventetider, så klarer de fleste voksne seg. ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Dess mer low-key, dess morsommere og hyggeligere er min opplevelse :) Her i slekta/omgangskretsen har det heldigvis vært mest av den ikke så stive typen bryllup, med mye fokus på at gjestene skal ha det bra og trives. 

Har reist utenlands til bryllup, men da har det vært nær slekt som bor i det andre landet og vi likevel pleier å reise ca en gang i året for å treffes. Da har både de og vi planlagt sånn at bryllupet skjer omkring den tiden vi likevel pleier å komme. Kommer ikke på tale å reise til drømmebryllup i et tilfeldig land bare fordi en vil ha drømmebryllup på en sydhavsstrand eller noe.

Anonymkode: 03ca3...1e4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det kjedeligste er jo å sitte så lenge til bords. Da får man jo bare snakket med de få som sitter nærmest, og det kan bli skikkelig slitsomt å snakke med halvkjente folk i fire timer....

Anonymkode: 7f40b...368

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Synes bryllup er dørgende kjedelig.

Anonymkode: 60f11...9c6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her