Gå til innhold

Slettet innhold


Elena87

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tja, leser du noe særlig på forumet, egentlig?

Anonymkode: a4cd7...9ee

Jeg er ikke så aktiv utenom når jeg trenger råd selv. Leser i ny og ned. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, Elena87 skrev:

Er det ulovlige kniver? Han bor hos foreldrene mine og det er umulig å få han ut av huset... 

Altså nei, det er ikke ulovlige kniver, i hvertfall ikke den største av dem. Den lille foldekniven kan ha en ulovlig åpningsmekanisme, men slikt blir som regel oversett ettersom den ikke er en rendyrket kampniv som f.eks butterflykniver. Vi har en ganske liberal knivlov i landet, og de aller fleste kniver er lovlige dersom eieren bærer den i forbindelse med friluftsliv, altså i skog og mark. Går du med en kniv på byen, selv en uskyldig liten sveitser, kan du derimot fort havne i "trøbbel". Ps: Det er mange kampkniver man lovlig kan eie, men som også har flere bruksområder.

Endret av HalldirV2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De knivene er kun ulovlig om man bærer de ute på offentlig sted som ikke er i forbindelse med jakt, fiske osv. 

Hva mener du politiet bør gjøre? Broren din kan ikke gjøre mer skade med disse knivene enn han kan med en fra kjøkkenskuffen sin. 

Anonymkode: bb72b...cab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et utrolig sammentreff med alle de senere trådene fra den som lurer på om noen har sendt bekymringsmelding til politi og helsevesen.............

Anonymkode: a4cd7...9ee

De trådene som du tenker på er mine og er ikke laget av trådstarter av denne tråden eller hennes bror.

Jeg støtter forslagene om å kontakte politiet og fastlegen på nytt.

Anonymkode: c7f00...4f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bære kniv PÅ se utendørs er ulovlig. 

Anonymkode: a747b...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bære kniv PÅ se utendørs er ulovlig. 

Anonymkode: a747b...050

Nei det er det ikke. Ps: Skal være et komma etter nei. Whiskysnurr, men hater egne skrivwlwifer.

Endret av HalldirV2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bære kniv PÅ se utendørs er ulovlig. 

Anonymkode: a747b...050

Rart at mannen min ikke er arrestert enda da. Han har stort sett alltid stor kniv i slire på buksa når vi går ute. Den er helt synlig, og politiet har aldri reagert. 

Anonymkode: bb72b...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Rart at mannen min ikke er arrestert enda da. Han har stort sett alltid stor kniv i slire på buksa når vi går ute. Den er helt synlig, og politiet har aldri reagert. 

Anonymkode: bb72b...cab

Bullshit.

Anonymkode: a4cd7...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rart at mannen min ikke er arrestert enda da. Han har stort sett alltid stor kniv i slire på buksa når vi går ute. Den er helt synlig, og politiet har aldri reagert. 

Anonymkode: bb72b...cab

Det er lov å bære kniv på offentlig sted hvis man har en aktverdig grunn. Friluftsliv, bruk som verktøy, til bunad osv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit.

Anonymkode: a4cd7...9ee

Nei det er faktisk helt sant. Og han er langt fra den eneste jeg ser som nesten daglig bærer kniv i beltet. 

Anonymkode: bb72b...cab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei det er faktisk helt sant. Og han er langt fra den eneste jeg ser som nesten daglig bærer kniv i beltet. 

Anonymkode: bb72b...cab

Men nå er du med vilje vrang med detaljene her. Du nevner "aldri reagert" og "når vi går ute", men utover dette er du påfallende lite spesifikk, samtidig som du ordlegger deg på måter som du vet kan tolkes på flere måter.

Med mindre du og mannen din er arbeidsfolk i arbeidsklær som trasker rundt på dagtid i offentlighet i helt legitimt ærend, snakker du som om mannen din og du går ute på byen om kvelden med en svær kniv i beltet helt synlig og aldri har fått pes fra politiet for det.

Anonymkode: a4cd7...9ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring politiet. Sobril er forresten ikke noe å "drive med", det er ikke et narkotikum. Det er angstmedisin. Men kan være vanedannende. 

Anonymkode: 035ea...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er faktisk helt sant. Og han er langt fra den eneste jeg ser som nesten daglig bærer kniv i beltet. 

Anonymkode: bb72b...cab

Jeg har aldri sett andre enn arbeidsfolk gått med kniv offentlig, og jeg var tidligere i et slikt yrke (tømrer), da var det sjeldent vi hadde det på oss etter arbeidstid. Jeg hadde aldri kniv på meg.. la den igjen, tilogmed for en tur på butikken etter jobb. Hendte kun sjeldent i matpausene. Er nok minimalt med de som går med det daglig... 

Anonymkode: 7cbe0...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring politiet. Sobril er forresten ikke noe å "drive med", det er ikke et narkotikum. Det er angstmedisin. Men kan være vanedannende. 

Anonymkode: 035ea...db8

Han får 49 i uka... blir man bedre med sobril eller uten? Føler han er mest surrete når han tar sobril... men vet ikke hva som er best når det er legen somgir resepter på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring politiet. Sobril er forresten ikke noe å "drive med", det er ikke et narkotikum. Det er angstmedisin. Men kan være vanedannende. 

Anonymkode: 035ea...db8

Han bruker det mest sannsynlig med emfetamin osv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Elena87 said:

Han får 49 i uka... blir man bedre med sobril eller uten? Føler han er mest surrete når han tar sobril... men vet ikke hva som er best når det er legen somgir resepter på det..

 

7 minutter siden, Elena87 said:

Han bruker det mest sannsynlig med emfetamin osv... 

Nå VET jeg at du bare tuller.

Anonymkode: a4cd7...9ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sett andre enn arbeidsfolk gått med kniv offentlig, og jeg var tidligere i et slikt yrke (tømrer), da var det sjeldent vi hadde det på oss etter arbeidstid. Jeg hadde aldri kniv på meg.. la den igjen, tilogmed for en tur på butikken etter jobb. Hendte kun sjeldent i matpausene. Er nok minimalt med de som går med det daglig... 

Anonymkode: 7cbe0...1f2

Da har du aldri vært nordpå regner jeg med. Når jeg bodde der så jeg flere med kniv enn uten iløpet av en dag. 

Helt vanlige folk med helt vanlige klær + kniv. 

Anonymkode: bb72b...cab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Da har du aldri vært nordpå regner jeg med. Når jeg bodde der så jeg flere med kniv enn uten iløpet av en dag. 

Helt vanlige folk med helt vanlige klær + kniv. 

Anonymkode: bb72b...cab

Det er ikke noe mer lov allikevel.

Anonymkode: a4cd7...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe mer lov allikevel.

Anonymkode: a4cd7...9ee

Det er jo lov. Ellers ville vel politiet stilt spørsmål? At plutselig halvparten av de som står inne i dagligvare butikken har synlig kniv på seg ville vel vært en stor politiaksjon om dette var ulovlig. 

Anonymkode: bb72b...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo lov. Ellers ville vel politiet stilt spørsmål? At plutselig halvparten av de som står inne i dagligvare butikken har synlig kniv på seg ville vel vært en stor politiaksjon om dette var ulovlig. 

Anonymkode: bb72b...cab

Det er ikke lov å bære kniv offentlig uten god grunn. Hva som regnes som god grunn er det politiet som bestemmer, selv om jeg vil holde en knapp på at selv om det er "vanlig" å utsmykke seg med kniv enkelte steder så syns ikke politiet noe om det allikevel.

Anonymkode: a4cd7...9ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...