Gå til innhold

Snart vår tur


Kim91

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Lavterskel skrev:

Ser ut som de virkelig går «all in» med prøvingen. Jeg håper det klaffer raskt for deg😊 Kjenner meg godt igjen i dine tanker underveis i prøveperioden. Både dette med å vingle mellom usikkerhet på om man kommer til å bli gravid og følelsen av alle de gravide magene og herlige barna overalt😊 Tenker selv å begynne med temping som deg da jeg synes EL tester er vanskelige å tolke, i hvertfall billigstrimlene.

Takk Lavterskel. Det hadde vært fantastisk om alt klaffet når man før går all inn. Håper det klaffer fort for deg og 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag fikk jeg folat tabletter og babyklister i posten. Så begynte på begge deler med en gang. Babyklistetet blandet med vann smakte egentlig som vann med en "dasj" vodka. Haha. Veldig spent på om det har noen virkning. 

Er det noen som har prøvd babyklister før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at jeg ikke vet når eggløsningen har vært. Føler jeg er "våtere" enn noen gang, og slim for noen dager siden. Jeg et alt fra 4 - 8 dpo tror jeg. Hmm...frustrerende. jeg er skikkelig irritert på billigtester.no. Jeg tok kontakt med kundeservice siden det er 3 uker siden eggløsningstestene skulle vært sendt og ankommet innen 5 dager. De hadde ikke fått noe i retur, så de kunne ikke hjelpe meg. Skal IKKE bestille noe der fra mer! 

og nå er jeg invitert på fest i morgen og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Har lyst å være sosial, men har ikke lyst å drikke, men samtidig så har jeg litt lyst likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte i natt at jeg fikk den berømte babystreken, så det kan tyde på at jeg tester for ofte. 😂

Jeg begynner å tvile på at det kommer til å klaffe denne månden, selv om mensen ikke er forventet før tidligst neste helg.

Så har satt inn et grep på kostholdet og beveger meg inn mot et lavkarbo kosthold ( 20-30kh daglig. Jeg startet i går, så hodet holder på å eksplodere i dag.

Jeg og kommer den neste pp til å fortsette med babyklister og folat fremover. Har også begynt å ta multivitaminer igjen ( på tide!) Vurderer å forsøke på ny med hostesaft ettermensen også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tok jeg like gjerne å bestilte en pakke eggløsningtester(pluss graviditetstest og folat) fra babyplan siden de fra billigetester aldri dukket opp.

Endret av Kim91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreur. Tror det holder på å klikke for meg. Et øyeblikk er jeg sikker på at ikke går og det neste innbiller jeg meg at jeg er gravid.

Tok en test i sted og den var selvsagt blendahvit. Men så plutselig satt jeg på gulvet og gikk gjennom søppelet på badet, og dro frem testen fra i morges. Og tror dere ikke jeg klarer å skimte en liten strek. Haha. Det er sikkert feil, men gjett om hjerte mitt gjorde et hopp. Nå gleder jeg meg til å teste i morgen, for å se om det stemmer. Tok et bildet, men der viste det selvfølgelig  ingenting.

20180826_184433.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok en ny i dag. Streken dukket opp etter laaaang tid og jeg må anstrenge meg for å se den da den er så tynn og umulig å fange på kamera. Dette er kjempe spennende. Tenker jeg må kjøpe meg en test/strimmel av et annet merke på vei hjem fra jobb i dag. :)

20180827_071238.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, bondekone skrev:

Så spennende! Hvor sensitiv er den testen?

Veldig! Er ikke helt sikker da det er ebaytest. Går utifra 20-30. Så tenker å kjøpe en på 10 om de har på apoteket her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at en evt strek ikke er gyldig etter laaaaang tid, står det at den feks ikke skal leses av etter 5 min, så er det en grunn for det 😊 Lykke til videre på ferden 👶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut som det skjer noe mer enda desverre. Har fortsatt noen dager før ikm, så håper er der fortsatt, men streken var nok bare falsk da den ikke blir sterkere eller større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt imponert over leveringstiden til Babyplan. Bestilte eggløsningtester, folat og graviditetstester på søndag og de ankom postkassen i dag 😄 to dager brukte de i motsetning til billigetester som snart går inn i sin fjerde uke siden jeg bestilte de:/ Nå har i hvertfall utstyr nok til neste pp.  

Etter mine beregninger forventes tr på lørdag eller søndag. Da tar jeg utgangspunkt i at jeg har en normal syklus (for meg) på 30-31 dager og ikke slik som forrige som bare var på 26 dager. :)

Ble forresten super deppa da det gikk opp for meg at strekene var feile og endte opp meg å spise sjokolade i går. Klarte likevel å begrense meg. Det hjalp litt, der og da. Men nå er det tilbake på hesten igjen.  Har fortsatt et lite håp, men er mest forberedt på ny på nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mensen er like rundt hjørnet nå. Ikke pga følelsen,  for jeg har ingen av de typiske luringene eller ømme puppene. Men da jeg var på do i sted så kjente jeg plutselig livmorstappen. Jeg har aldri kjent den før,(eller det vil si at jeg prøvde forrige uke men fant ingen.) Google forteller meg at det kan være et tegn på at mensen kommer. Har aldri kjent noe sånt før, så vet ikke hvordan den pleier å være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På meg er livmortappen velsig tydelig, åpen og langt nede før mens. Ganske lik flr EL, mens den er lukket og høyere oppe ellers. Men skal enn få noe spesielt ut av det,må man undersøke jevnlig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar bondekone. Jeg tenker at jeg skal følge med på tappen fremover. Har som nevnt tenkt tanken før, men da fant jeg den ikke 😂 så går utifra at den var "skyhøy. 

Ellers så føler jeg at det er uutholdelig å gå å vente på mensen. Jeg har tatt tester hver morgen og alle er nå negative. Den streken som var tidligere i uken, var bare lureri :(

Jeg har enda ikke hatt blod/spotting på papiret, men har gått med bind på jobb just om case., og har observert at utfloden er litt lysebrun og ikke hvit. Så nå er  det vel bare å vente. Kjenner jeg gruer meg hver gang jeg går på badet i frykt over at TR er ankommet. Det er forsåvidt fortsatt ingen murring og puppene har aldri vært så lite følsom før😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å lage en plan for neste pp :)

-Solvipec fra mens til eggløsning (har tilgjengelig)

- grapefruktjuice fra mens til eggløsning ( må skaffes)

- babyklister. Bør jeg ta dette hele syklusen eller bare etter eggløsning ( har tilgjengelig)

- måle tempen hver morgen (Har kjøpt termometer)

- ta eggløsningtester ( har kjøpt)

- Ha mindre sex, bare en gang daglig eller annenhver dag

- sex du rundt eggløsning, gjerne ligge med svømmerne inni leeeeenge. Helst gjennom hele natten 

- kjenne etter på tappen

Noe jeg har glemt?

Endret av Kim91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er livmorstappen trekt seg opp igjen. Så er det håp likevel da, kanskje?

Jeg er en levende bergog dalbane for tiden! Og er så glad jeg kan skrive her istedenfor å plage min bedre halvdel 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag  30. Negativ test på morgenen og ingen mens enda. Livmorstappen er så høyt oppe at jeg ikke kan kjenne den. ( synes dette var spennende å følge med på, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklus dag 31. Nå er nok mensen rett rundt hjørnet. Tørr ikke teste i dag, da jeg er lei hvite tester. Men merker noe rart. Kjente etter på livmorstappen og  den er fortsatt høyt oppe, men da jeg tok ut fingen så var det en klump med hvitt slim. Slimet kunne i tillegg strekkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...