Gå til innhold

Airbag-feil på bruktbil- kan man kreve erstatning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjøpte en bil fra en bilforhandler for en uke siden. Prøvekjørte bilen osv, og følte at alt var bra med den. Det jeg ikke så var at det var et varseltegn hvor det stod "Check airbag". Jeg så varselet, men tenkte at dette betydde at airbagen var skrudd av (da det stod et annet sted at airbag var skrudd av). Tenkte ikke mer over det, men etter kjøpet har jeg skrudd på airbagen igjen, og varselet dukker fortsatt opp.

Dette er sannsynligvis en elektrisk feil, men vil koste et par tusen å fikse. Er dette noe jeg kan kreve kompensasjon fra bilforhandler? Dette ble absolutt ikke informert om, og de sa at bilen kom rett fra service. Man regner jo med at slike ting blir sjekket på service, og at det skal være i orden. Vet at det var surrete av meg å ikke ta det opp når jeg kjøpte bilen, men nå er det altså gjort.

Takk for alle svar.

Anonymkode: e76a2...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde slik melding på min forrige bil, det som var feilen der var et kabelbrudd i førerdør som lot seg fikse. Men for å finne ut hva det er som gjør at den lyser, må det på et diagnoseapparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, tdm900 said:

Hadde slik melding på min forrige bil, det som var feilen der var et kabelbrudd i førerdør som lot seg fikse. Men for å finne ut hva det er som gjør at den lyser, må det på et diagnoseapparat.

Hei, jeg hadde den på verksted idag og de fant ikke helt ut av feilen. Tror de brukte sånn diagnoseapparat. Hvor mye betalte du for å fikse feilen?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg hadde den på verksted idag og de fant ikke helt ut av feilen. Tror de brukte sånn diagnoseapparat. Hvor mye betalte du for å fikse feilen?

TS

Litt over 1000,- om jeg ikke husker helt feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...