Gå til innhold

Utro midt i adopsjonsprosessen!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde en kollega som opplevde dette. De hentet barnet, og mannen ble konfrontert med sine "bedrifter" etter at barnet kom hjem. Hun har klart seg veldig bra som alenemor. Far knyttet seg også til barnet, men endte opp med vanlig samvær.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Biloba skrev:

Jenta har ikke noen tilknytning til Norge, og de er ikke den eneste potensielle familien som kan ta imot henne. Det blir helt feil å fremstille det som om alternativet for henne er å tilbringe livet på barnehjem. 

Selvfølgelig. Men det kan muligens medføre en forsinkelse fordi papirarbeid tar lang tid, og avhengig av hvilken omsorg hun er under i dag kan det være alt fra uproblematisk til dramatisk. Det varierer veldig fra land til land.

Jenta som person har ingen tilknytning til verken Norge eller TS, og hun kan få det like godt hos familien Brown i New Jersey eller Klein i München. Har stor sympati med TS som har knyttet seg til barnet, men det er jo ikke gjensidig. Er hun det minste i tvil om evnen til å gi barnet god omsorg bør hun ta konsekvensen av det selv om det gjør vondt for henne. Men vi vet jo ikke hvordan det er sannsynlig at saken utvikler seg videre. 

Kjenner for øvrig to par der det det nok var klart at ekteskapet sang på siste verset mellom adopsjon nummer 1 og 2, men som ble enige om å bite tennene sammen og fullføre. På papiret er det slik at alle endringer som kan påvirke godkjenningen skal informeres om, men det er nok naivt å tro at dette alltid etterleves 100%, særlig når det gjelder slike forhold (en graviditet, fengselsdom eller kreftsykdom er verre å stikke under en stol) . Jeg vet hva jeg mener om den prinsipielle siden av saken, men finner det likevel vanskelig å være totalt fordømmende, spesielt siden de gjorde og har gjort en upåklagelig jobb som foreldre.

 

Anonymkode: 2c1eb...587

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriver at hun ikke skal hente barnet pga hun muligens blir alene. Det er utrolig mange forhold der det er alene foreldre. Det er utrolig mange som adopterer og er lykkelig sammen i starten, men at det utvikles til skilsmisse. Hva må ikke de barn gå gjennom? Hva hvis Ts avstår fra hele prosessen. Barnet får nye adoptivforeldre som skilles etter en stund, noe som skjer i mange tilfeller?

Det virker i hvert fall som Ts har et hjertelig stort ønske om å adoptere, og kommer så til å øse av sin kjærlighet til barnet. Jeg ville i hvert fall foretrukket å være hos en mor som elsket meg uendelig mye, enn foreldrepar som stadig sliter og har nok med sitt.

Endret av exictence
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, exictence skrev:

Dere som skriver at hun ikke skal hente barnet pga hun muligens blir alene. Det er utrolig mange forhold der det er alene foreldre. Det er utrolig mange som adopterer og er lykkelig sammen i starten, men at det utvikles til skilsmisse. Hva må ikke de barn gå gjennom? Hva hvis Ts avstår fra hele prosessen. Barnet får nye adoptivforeldre som skilles etter en stund, noe som skjer i mange tilfeller?

Det virker i hvert fall som Ts har et hjertelig stort ønske om å adoptere, og kommer så til å øse av sin kjærlighet til barnet. Jeg ville i hvert fall foretrukket å være hos en mor som elsket meg uendelig mye, enn foreldrepar som stadig sliter og har nok med sitt.

Det er jo ikke det det handler om, jeg tviler ikke på at TS kan klare seg fint som alenemor. Men barnet som er den parten som burde være i fokus har ikke godt av å komme til en hjem som brytes opp ganske umiddelbart. Tvert i mot har det behov for stabilitet og trygghet, og foreldre som har fokus på det rette stedet. De sier at de tre første årene i et barns liv er de viktigste for hvordan man utvikler seg, jeg tror denne jenten får dosen mht endringer uten at hun skal bli skilsmissebarn før hun kan norsk.

Når det er sagt: TS for en vanvittig stor kødd han er, jeg er fly forbanna på dine vegne!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bokdamen skrev:

Det er jo ikke det det handler om, jeg tviler ikke på at TS kan klare seg fint som alenemor. Men barnet som er den parten som burde være i fokus har ikke godt av å komme til en hjem som brytes opp ganske umiddelbart. Tvert i mot har det behov for stabilitet og trygghet, og foreldre som har fokus på det rette stedet. De sier at de tre første årene i et barns liv er de viktigste for hvordan man utvikler seg, jeg tror denne jenten får dosen mht endringer uten at hun skal bli skilsmissebarn før hun kan norsk.

Når det er sagt: TS for en vanvittig stor kødd han er, jeg er fly forbanna på dine vegne!

Enig at all fokuset må og skal handle om det beste for barnet. Du sier de tre første årene er de viktigste  hvordan barnet utvikler seg, og da er det utrolig viktig å la det få leve i mest mulig stabilitet og trygghet. 

Dessverre viser det seg at mange par skiller seg i småbarnsperioden, og at ting ikke er en dans på roser som de kanskje hadde forestilt seg med barn.

Jeg ville tro at et ekteskap som utvikler seg til det verre deførste årene, er mindre trygt for et barn, enn en alenemor nesten fra starten. Men det vet man jo ikke. Vanskelig situasjon. Synes bare jeg hører om så mange ekteskap som ryker, eller ustabile forhold i hjemmene osv. Ikke optimalt i det hele tatt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste menn stikker jo av fra familiene sine siden de bytter dame hele tiden. Også skal damene bli straffet? Synes ikke det er riktig. Vet dessuten om mange som har adoptert og blitt skilt like etterpå. Et adoptert barn får det sannsynlig mye bedre i Norge uansett enn i sitt hjemland. Tenk litt på det. De som adopterer er stort sett ganske rike og har mye kjærlighet å gi. 

I dette tilfellet hadde jeg henta barnet og skilt meg like etter. For en drittsekk. Synd de fleste menn er sånn, utro og ikke til å stole på :( 

Anonymkode: cc4dc...84f

«Og så skal damene bli straffet?» seriøst? Det er vel BARNET som straffes! Denne tråden gjør meg målløs. Makan til egoistiske kvinnfolk! Tenker kun på seg selv og ikke en tøddel på barnet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, miss summers skrev:

«Og så skal damene bli straffet?» seriøst? Det er vel BARNET som straffes! Denne tråden gjør meg målløs. Makan til egoistiske kvinnfolk! Tenker kun på seg selv og ikke en tøddel på barnet. 

Hvordan lider barnet? Barnet er svært ønsket og kommer til en familie. Det er mange varianter av familier og ingen har mer eller mindre kjærlighet å gi enn de andre.

Anonymkode: f4b47...5cb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet blir hentet hjem av oss som en familie, ingen skal skilles og det er ingen uvennskap. Det er såre følelser og usikkerhet men det skal vi jobbe oss gjennom. 

Saken er komplisert, og jeg unnskylder han ikke. Men vi har snakket og jeg har fått hans versjon og hans tanker. 

Nå skal vi jobbe sammen videre som et par og hente hjem jenta vår vi har ventet så lenge på. Ingen av oss ønsker å oppløse denne familien. Han har gjort en stor feil, å den må han rette opp i over tid, men familien består, å dette skal vi klare. 

Takk for alle innspill. Men denne jenta vil bli elsket, ivaretatt og beskyttet! 

Anonymkode: db483...ba8

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor var mannen din utro ? 

Anonymkode: b0b13...fe5

Finnes det noen grunn for å være utro? 

Anonymkode: db483...ba8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor var mannen din utro ? 

Anonymkode: b0b13...fe5

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Finnes det noen grunn for å være utro? 

Anonymkode: db483...ba8

...annet enn at mannen ville pule noen andre enn kona? 

Det er vel derfor man er utro? Fordi man vil pule på noen andre enn den samme man har hatt i år etter år.

Anonymkode: 5e9e7...be9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se på doktor foster på Netflix.

jeg grein meg gjennom begge sesongene, fyfaen for en sterk dame. HAAAAAATTTTEEEERRRR mannen!

Anonymkode: b0949...04e

TS, se doktor foster på Netflix. Hun er nesten i samme situasjon. Hun må vente med å fortelle mannen om utroskapen hans. Kanskje finner du trøst i serien.

Anonymkode: b0949...04e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentmammaen

Fortell oss hvordan det går, TS. Merker jeg fikk veldig vondt av deg, langt inn i hjertet ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, studentmammaen skrev:

Fortell oss hvordan det går, TS. Merker jeg fikk veldig vondt av deg, langt inn i hjertet ❤

Takk for omtanken ❤️

 

Barnet blir hentet hjem av oss som en familie, ingen skal skilles og det er ingen uvennskap. Det er såre følelser og usikkerhet men det skal vi jobbe oss gjennom. 

Saken er komplisert, og jeg unnskylder han ikke. Men vi har snakket og jeg har fått hans versjon og hans tanker. 

Nå skal vi jobbe sammen videre som et par og hente hjem jenta vår vi har ventet så lenge på. Ingen av oss ønsker å oppløse denne familien. Han har gjort en stor feil, å den må han rette opp i over tid, men familien består, å dette skal vi klare. 

Takk for alle innspill. Men denne jenta vil bli elsket, ivaretatt og beskyttet! 

Anonymkode: db483...ba8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

håpe ikke elskerinna har blitt gravid...

Anonymkode: 7622a...a97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentmammaen
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for omtanken ❤️

 

Barnet blir hentet hjem av oss som en familie, ingen skal skilles og det er ingen uvennskap. Det er såre følelser og usikkerhet men det skal vi jobbe oss gjennom. 

Saken er komplisert, og jeg unnskylder han ikke. Men vi har snakket og jeg har fått hans versjon og hans tanker. 

Nå skal vi jobbe sammen videre som et par og hente hjem jenta vår vi har ventet så lenge på. Ingen av oss ønsker å oppløse denne familien. Han har gjort en stor feil, å den må han rette opp i over tid, men familien består, å dette skal vi klare. 

Takk for alle innspill. Men denne jenta vil bli elsket, ivaretatt og beskyttet! 

Anonymkode: db483...ba8

Det er jo godt å høre . Har dere snakket sammen ? 

Håper likevel du stiller krav til han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja vi snakket sammen i går kveld og i morges, og krav har blitt satt. Men nå er fokuset mitt på å jobbe sammen for at alle skal få det bra, ikke det å straffe noen for feil. 

Anonymkode: db483...ba8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noen grunn for å være utro? 

Anonymkode: db483...ba8

Klart det finnes. 

Anonymkode: b0b13...fe5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Hadde slått av alt av følelser for mannen, tatt vare på alle bevis om utroskapen, hentet hjem barnet og sørget for at barnet var sitt og så hadde jeg forlatt han uten å blunke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans forklaring på utroskapen var ensomhet, og jeg kan forstå han har vært ensom. Vi har glemt hverandre veldog i den prosessen her, spesielt det siste året. Jeg har vært i min egen boble og alt jeg har tenkt på er denne adopsjonen, dokumenter, ventetid osv. Jeg har vært sliten, redd pg fortvilt i perioder og har nok ikke sett hans behov og følelser slik jeg burde. Han møtte noen som ga han den oppmerksomheten han trengte og falt for en idiotisk fristelse 2 ganger. Resten av forklaringen og historien holder jeg privat :) 

Anonymkode: db483...ba8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...