Gå til innhold

Utro midt i adopsjonsprosessen!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Rucula skrev:

Da holder du kjeft og smiler pent helt til barnet er på norsk jord!! 

 

Enig. 

Anonymkode: 34d69...6de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror ikke det er en enkel prosess å adoptere. Barn kommer med traumer. Og bli småbarnsmor over natten,i den krisen du er i.. Du er i sjokk. Utsett adopsjonen, du må få hjelp til å bearbeide dette. enten på egenhånd eller i parterapi. Ta vare på deg selv og din psykiske helse . Klem 

Anonymkode: fe565...0af

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Par i samlivskrise er forpliktet til å melde fra til adopsjonsbyrået om forhold som dette.

Barnet har nok traumer om det ikke skal komme til foreldre som ikke klarer å forholde seg til hverandre. 

Hva som skal skje med barnet er det adopsjonsbyrået som bestemmer. 

Anonymkode: 29008...a68

De fleste menn stikker jo av fra familiene sine siden de bytter dame hele tiden. Også skal damene bli straffet? Synes ikke det er riktig. Vet dessuten om mange som har adoptert og blitt skilt like etterpå. Et adoptert barn får det sannsynlig mye bedre i Norge uansett enn i sitt hjemland. Tenk litt på det. De som adopterer er stort sett ganske rike og har mye kjærlighet å gi. 

I dette tilfellet hadde jeg henta barnet og skilt meg like etter. For en drittsekk. Synd de fleste menn er sånn, utro og ikke til å stole på :( 

Anonymkode: cc4dc...84f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er hårreisende at barnet skal hentes OG så er planen å skille seg?? Skal jenta knyttes til begge foreldrene den tiden TS sitter inne med det hun vet, og så skal de skilles - og så hva - så blir han helgepappa? Tenk om barnet gjennom de første månedene knytter seg mest til faren? Som TS planlegger å eventuelt forlate, allerede før hun reiser ned?

Ærlig talt - SNAKK MED MANNEN DIN! Dere er begge voksne. Oppfør dere sånn!

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste menn stikker jo av fra familiene sine siden de bytter dame hele tiden. Også skal damene bli straffet? Synes ikke det er riktig. Vet dessuten om mange som har adoptert og blitt skilt like etterpå. Et adoptert barn får det sannsynlig mye bedre i Norge uansett enn i sitt hjemland. Tenk litt på det. De som adopterer er stort sett ganske rike og har mye kjærlighet å gi. 

I dette tilfellet hadde jeg henta barnet og skilt meg like etter. For en drittsekk. Synd de fleste menn er sånn, utro og ikke til å stole på :( 

Anonymkode: cc4dc...84f

Det blir helt feil tankegang. Adopterte barn trenger ekstra omsorg, nemlig pga av hva de kan ha blitt utsatt for. Men tenk da om å få vite flere år senere om hvordan situasjonen og tenke at " jaja, men mamma måtte bare ha ett barn for det var det hun ønsket, men hun tenkte ikke videre på relasjonen om familie og en farsperson"

Nei, folk adopterer av forskjellige grunner, ja det koster å adoptere og man må ha mye omsorg og kjærlighet å gi, men det må hele total bildet må ses. Skal man adoptere ett barn som man ikke vet hvordan vil tilpasse seg, man vet ikke hva som kreves av oppfølging og i tillegg skal man igjennom ett samlivsbrudd- det er galskap

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Biloba skrev:

De er godkjente som par. De har ikke godkjenning som 2 single som skal dele et barn, og hun er ikke godkjent som enslig adopsjonssøker.

Det er ikke sikkert at hun får det kjempefint som adoptert til et par der far ligger rundt, nei, og de trolig ikke overlever som par. Man planlegger ikke barn under slike forhold, og dette er et barn som man planlegger skal bli deres. Det er ikke deres, og barnet vet ikke at de finnes. 

Det finnes tusener av par i kø som har en trygg familie å tilby til denne jenta.

Ikke i Norge, nei. Norske foreninger mangler søkere, og den køen som eksisterer på noen land består av noen titalls par, ikke tusenvis. Globalt sett er det kanskje tusenvis, men jentas papirer er vel nå knyttet til Norge i en viss tid. Ikke at det har så mye å si for akkurat denne saken, men synes bare det er viktig å påpeke at køen er kortere enn de fleste tror :)

For øvrig er jeg enig i betraktningene dine, og synes dette er et kjempevanskelig dilemma. TS ønsker sterkt å bli mamma, er ikke fertil, er i mål med godkjenning og tildeling, kanskje tiden begynner å renne ut også for en ny søknad med endringer i familiesituasjonen. Det mest etisk riktige er å si fra seg jenta, litt avhengig av hvor langt den juridiske prosessen har kommet i hjemlandet. Dette kan jeg ikke så mye om, men hvis det er slik at jenta må bo på barnehjem i mange måneder ekstra hvis TS og mannen sier fra seg plassen sin, er det ikke nødvendigvis heldig det heller. Et annet spørsmål er jo om det er en ordinær tildeling av en frisk baby, eller om det er et barn med spesielle behov som enten kan være ekstra tyngende i en vanskelig tid, eller som nettopp TS og mannen er uvanlig godt skikket for. Ikke minst, hva har de eventuelt å tilby henne? Et foreldrepar i krig de neste tre årene, en singel mamma, eller et slags samarbeid enten i eller utenfor parforholdet? Hvis det er det første ,må de jo ikke finne på å dra et lite uskyldig barn inn i en familiær krigssone. Det er bare stygt og uforsvarlig gjort.

Jeg vet jammen ikke hva jeg mener. Det eneste som er 100% sikkert er at TS og mannen må snakke sammen og finne ut hva de selv mener. Det er en helt nødvendig start, selv om det på langt nær gir svar på hva som er rett og galt.

Anonymkode: 2c1eb...587

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kjenner ikke jeg til en sånn prosess, så kanskje er dette et dumt spørsmål. Siden dere begge er gift når barnet kommer til dere, vil ikke det automatisk si at dere må dele omsorgen? Som andre foreldre til biologiske barn når de skiller seg, så kommer mekling og fordeling. Må ikke dere også ta den prosessen - så må jenta reise mellom deg og (eks) mannen din, om dere skiller dere?

Anonymkode: 28ea1...6ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i Norge, nei. Norske foreninger mangler søkere, og den køen som eksisterer på noen land består av noen titalls par, ikke tusenvis. Globalt sett er det kanskje tusenvis, men jentas papirer er vel nå knyttet til Norge i en viss tid. Ikke at det har så mye å si for akkurat denne saken, men synes bare det er viktig å påpeke at køen er kortere enn de fleste tror :)

For øvrig er jeg enig i betraktningene dine, og synes dette er et kjempevanskelig dilemma. TS ønsker sterkt å bli mamma, er ikke fertil, er i mål med godkjenning og tildeling, kanskje tiden begynner å renne ut også for en ny søknad med endringer i familiesituasjonen. Det mest etisk riktige er å si fra seg jenta, litt avhengig av hvor langt den juridiske prosessen har kommet i hjemlandet. Dette kan jeg ikke så mye om, men hvis det er slik at jenta må bo på barnehjem i mange måneder ekstra hvis TS og mannen sier fra seg plassen sin, er det ikke nødvendigvis heldig det heller. Et annet spørsmål er jo om det er en ordinær tildeling av en frisk baby, eller om det er et barn med spesielle behov som enten kan være ekstra tyngende i en vanskelig tid, eller som nettopp TS og mannen er uvanlig godt skikket for. Ikke minst, hva har de eventuelt å tilby henne? Et foreldrepar i krig de neste tre årene, en singel mamma, eller et slags samarbeid enten i eller utenfor parforholdet? Hvis det er det første ,må de jo ikke finne på å dra et lite uskyldig barn inn i en familiær krigssone. Det er bare stygt og uforsvarlig gjort.

Jeg vet jammen ikke hva jeg mener. Det eneste som er 100% sikkert er at TS og mannen må snakke sammen og finne ut hva de selv mener. Det er en helt nødvendig start, selv om det på langt nær gir svar på hva som er rett og galt.

Anonymkode: 2c1eb...587

Jenta har ikke noen tilknytning til Norge, og de er ikke den eneste potensielle familien som kan ta imot henne. Det blir helt feil å fremstille det som om alternativet for henne er å tilbringe livet på barnehjem. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å prate med han i morgen, å nei, jeg kommer ikke til å dra et uskyldig barn inn i en krig oss i mellom. Det blir uansett ingen krig. Han har gjort en medriten feil, men han er ingen kriger, å vi har til dags dato aldri hatt en skikkelig krangel på alle disse årene. Vi kommuniserer godt på nesten alt. Derfor er dette så uvirkelig. 

Jeg ønsker å forstå, og jeg ønsker svar. 

Men jeg er Mamman til den lille jenta langt inn i hjerte mitt. Jeg har kjent henne der siden Mai, jeg har fulgt henne, bilder av henne henger i stua. På lik linje med de som kul har ultralydbilde. Jenta er babyen min, jeg er mamman hennes. Man bortadopterer ikke barnet i magen heller forsi mannen driter seg ut i svangerskapet. 

Jeg er fullt klar over ansvaret dette innebærer, men husk, enslige for ofte også adoptere. Men målet mitt er ikke å være enslig, men å løse dette om det kan løses. Å selvsagt før vi reiser for å hente skatten.

Anonymkode: db483...ba8

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jenta kan jo få det kjempe fint hos TS. Et svært ønsket barn! 

Anonymkode: e3265...b5b

Det blir jo like mye fars jente. 

Kanskje han får foreldreretten, som siste salt i såret om det blir opprivende brudd. 

Snakk med ham! 

Anonymkode: 29558...c54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

!!! 

Her hadde jeg filleristet mannen for å sette deg i en situasjon hvor du kan miste din eneste sjanse til å bli mamma ! 

Men helt ærlig talt... Jeg tror jeg hadde snakket med mannen og bitt tennene sammen og latet som om jeg hadde tilgitt han bare for å få barnet. Men på den andre siden så kan det jo hende mannen velger elskerinnen sin dersom TS forteller at hun vet... Dersom det er TS som ikke kan få barn kan han jo fint starte familie med elskerinnen (eller noen helt andre) Det er TS som sitter igjen med skjegget i postkassa her. 

Anonymkode: 14fd0...9f6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg råder deg til å ikke konfrontere han. Er du lur «oppdager» du utoskapen etter at dere har fått jenta. Dette kan være din eneste sjanse til å få barn siden det er du som ikke kan få. Og barnet får det nok fint selv om dere skiller dere. Ikke tenkt så langt frem i tid ennå. Bare sørg for at ingenting ødelegger. adopsjonsprosessen. Ikke sikkert det blir så lett for deg å søke en annen gang om dette kommer frem nå. 

Anonymkode: 2e039...b7e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn er alltid et egoistisk valg, så jeg hadde selvsagt oppført meg som om alt var normalt. Reist der dere skal hente barnet i september og ikke nevnt noe før i begynnelsen av november. Du klarer det ts, dette er din sjanse til å bli mamma. Du har allerede brukt 12 år på denne mannen, ikke la han frarøve deg en mulighet til å bli mamma nå.

Anonymkode: b0389...652

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Rucula skrev:

Da holder du kjeft og smiler pent helt til barnet er på norsk jord!! 

 

Jeg lurer alvorlig på hva flesteparten av dere som skriver i denne tråden vet og har kjennskap til rundt adopsjon? 

De flrste fremstår og skriver som om de ikke aner det minste om hvordan en adopsjon foregår etter at barn er tildelt. 

Foreldre med tildelt barn der familiesituasjonen er endret, enten de ligger i en samlivskrise, eller plutselig har blitt gravide er lovpålagt å gi beskjed om endringen. Endringer som denne medfører at de auto atisk mister sin godkjenning. En av foreldrene kan heller ikke reise ned til noe land for å hente ett barn når begge foreldrene, som et par, er godkjent for adopsjon. 

Videre skal det dom på ovetagelsen av barnet, før barnet kan overleveres. Da må begge være tilstede. Oppdager mynighetene i hentelandet at foreldrene ikke har en grei relasjon, for å si det slik, så får de ikke barnet overlevert. Da sitter de med utgifter hinsides en hver ferie. 

Når man så kommer hjem med barnet er det også ting som skal følges opp, inntil barnet er 18. år gammelt. Å omplassere et utenlands adoptert barn er noe barnet bør skånes for. Særlig når foreldrene har lurt myndighetene både i norge og i hentelandet. 

T s og mannen er ikke lenger godkjent for å hentendet eventuelt godkjente barnet. Så saken er,en ikke sak, om den mot formodning skulle være en sak så håper jeg virkelig både ud og adopsjonsbyrået til ts er på forumet og griper fatt i saken. Særlig fordi ts har brutt råd fra alle adopsjonsbyråene ang å legge ut gjenkjennelige forhold knyttet til barnet på nettet. 

Anonymkode: 29008...a68

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer alvorlig på hva flesteparten av dere som skriver i denne tråden vet og har kjennskap til rundt adopsjon? 

De flrste fremstår og skriver som om de ikke aner det minste om hvordan en adopsjon foregår etter at barn er tildelt. 

Foreldre med tildelt barn der familiesituasjonen er endret, enten de ligger i en samlivskrise, eller plutselig har blitt gravide er lovpålagt å gi beskjed om endringen. Endringer som denne medfører at de auto atisk mister sin godkjenning. En av foreldrene kan heller ikke reise ned til noe land for å hente ett barn når begge foreldrene, som et par, er godkjent for adopsjon. 

Videre skal det dom på ovetagelsen av barnet, før barnet kan overleveres. Da må begge være tilstede. Oppdager mynighetene i hentelandet at foreldrene ikke har en grei relasjon, for å si det slik, så får de ikke barnet overlevert. Da sitter de med utgifter hinsides en hver ferie. 

Når man så kommer hjem med barnet er det også ting som skal følges opp, inntil barnet er 18. år gammelt. Å omplassere et utenlands adoptert barn er noe barnet bør skånes for. Særlig når foreldrene har lurt myndighetene både i norge og i hentelandet. 

T s og mannen er ikke lenger godkjent for å hentendet eventuelt godkjente barnet. Så saken er,en ikke sak, om den mot formodning skulle være en sak så håper jeg virkelig både ud og adopsjonsbyrået til ts er på forumet og griper fatt i saken. Særlig fordi ts har brutt råd fra alle adopsjonsbyråene ang å legge ut gjenkjennelige forhold knyttet til barnet på nettet. 

Anonymkode: 29008...a68

1.) Om de klarer å jobbe seg i gjennom det her, og TS tilgir mannen, så er de fortsatt godkjent. Dette vet ikke vi noe om, hvordan det utarter seg. 

 

2.) Hva i alle dager har TS skrevet som er gjenkjennelig? Datoen de skal hente barnet? Ærlig talt.

Anonymkode: 28ea1...6ce

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer alvorlig på hva flesteparten av dere som skriver i denne tråden vet og har kjennskap til rundt adopsjon? 

De flrste fremstår og skriver som om de ikke aner det minste om hvordan en adopsjon foregår etter at barn er tildelt. 

Foreldre med tildelt barn der familiesituasjonen er endret, enten de ligger i en samlivskrise, eller plutselig har blitt gravide er lovpålagt å gi beskjed om endringen. Endringer som denne medfører at de auto atisk mister sin godkjenning. En av foreldrene kan heller ikke reise ned til noe land for å hente ett barn når begge foreldrene, som et par, er godkjent for adopsjon. 

Videre skal det dom på ovetagelsen av barnet, før barnet kan overleveres. Da må begge være tilstede. Oppdager mynighetene i hentelandet at foreldrene ikke har en grei relasjon, for å si det slik, så får de ikke barnet overlevert. Da sitter de med utgifter hinsides en hver ferie. 

Når man så kommer hjem med barnet er det også ting som skal følges opp, inntil barnet er 18. år gammelt. Å omplassere et utenlands adoptert barn er noe barnet bør skånes for. Særlig når foreldrene har lurt myndighetene både i norge og i hentelandet. 

T s og mannen er ikke lenger godkjent for å hentendet eventuelt godkjente barnet. Så saken er,en ikke sak, om den mot formodning skulle være en sak så håper jeg virkelig både ud og adopsjonsbyrået til ts er på forumet og griper fatt i saken. Særlig fordi ts har brutt råd fra alle adopsjonsbyråene ang å legge ut gjenkjennelige forhold knyttet til barnet på nettet. 

Anonymkode: 29008...a68

Endelig noen som har noe fornuftig å komme med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kariannne

Hent hjem datteren din, deretter ville jeg konfrontert han og virkelig kjent på om dette er noe du kan tilgi. Hvis dette plager deg for mye ville jeg bedt om skilsmisse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik fungerer ikke en adopsjonsprosess. 

Og til dere som sier hent jenta, det er brudd på hele adopsjonsprosessen å ikke melde fra til adopsjonsbyrået om samlivskriser. Med min kjennskap til adopsjon så tror jeg ikke ts og mammen får adoptere dette barnet. 

Anonymkode: 29008...a68

Dette er grusomt leit..

Anonymkode: e1f23...52e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Kariannne skrev:

Hent hjem datteren din, deretter ville jeg konfrontert han og virkelig kjent på om dette er noe du kan tilgi. Hvis dette plager deg for mye ville jeg bedt om skilsmisse. 

Det er ikke hennes datter, hun har ikke møtt barnet og forutsetningen for å få godkjent adopsjonen er ikke lengre tilstede.

 Barnet er ikke en eiendom, og barnets beste skal veie tyngst her.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på doktor foster på Netflix.

jeg grein meg gjennom begge sesongene, fyfaen for en sterk dame. HAAAAAATTTTEEEERRRR mannen!

Anonymkode: b0949...04e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...