Gå til innhold

Utro midt i adopsjonsprosessen!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjære deg for et dilemma... Og for en forbanna idiot av en mann. Men du kan ikke gå slik og ha det vondt. Du MÅ konfrontere ham med at du vet. Og så må dere ta det derifra. Det betyr ikke at du må forlate ham eller han deg, oppi dette, men du kan ikke bære en slik visshet og han skal fortsette med dobbeltspillet sitt. Fortell ham at du vet. Det er umeneskelig å gå og bære på noe slikt.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart å bite tenna sammen. Kanskje dere kan klare å løse dette, om du klarer å tilgi og Jan angrer og vil satse på dere. 

Det er en ting du aldri finner ut om du planlegger å splitte familien i det dere får familien. Det er en form for svik og utroskap det også, om du skaffer leilighet og driver lobbyvirksomhet blant venner i seks-sju uker. 

Og jeg tror ikke på øye for øye... 

Anonymkode: 29558...c54

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvem det er som ikke kan få barn? Er det han, hadde jeg dratt på flekken, Er det deg, hadde jeg bitt tenna sammen og hentet jenta, siden det kan være din eneste sjanse til å få barn. Så da hadde jeg gjort det av egoistiske grunner og hentet babyen min. Hadde tatt det opp med mannen ei stund etterpå og heller valgt å være alenemor. Bedre å være lykkelig og alene, enn ulykkelig og sammen med en drittsekk !

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal reise 20 September

Anonymkode: db483...ba8

Slik fungerer ikke en adopsjonsprosess. 

Og til dere som sier hent jenta, det er brudd på hele adopsjonsprosessen å ikke melde fra til adopsjonsbyrået om samlivskriser. Med min kjennskap til adopsjon så tror jeg ikke ts og mammen får adoptere dette barnet. 

Anonymkode: 29008...a68

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Romsdal

Hei, jeg har vært igjennom en lang prosess selv med å holde inne med at jeg visste at mannen min var utro.. jeg ville følge med og se hvor langt det gikk osv.. ble en besettelse med utrolig mye vondt i magen, og anbefales ikke. Jeg håper du tar det opp med ham i dag, og tar en samtale om hva dere gjør ang barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er litt rart av din mann. Tror du det er bare sex med hun andre? Jg synes det er litt rart av en elskerinne å si at mannen som er gift er så fantastisk. Hun vet han bedrar kona.   Er han også forventnnfsfull og gleder seg til å få datteren?

Det er deg han vil ha. Du har syntes dere har det bra. Jeg tror jeg ville snakket med ham og hvordan han tenker rundt det å være utro. Kanskje sier han noe selv. Hvis ikke han forteller, ville jeg heller ikke sagt noe om at jeg vet. 

Du vet bedt hva som er det riktige. Kanskje legger han dette bak seg. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Biloba skrev:

Dere kvalifiserer ikke for å adoptere nå, og det er svindel å fullføre adopsjonen. Dere som snakker om at det er trådstaters  jente: Barn er ikke eiendom. Hun er tiltenkt et godt hjem hvor hun er omsluttet av kjærlighet og omsorg, ikke svik, samlivsbrudd og voksenproblemer.

Ts, å hente denne jenta er bare egoistisk. Jeg skjønner at du ønsker deg barnet, men her må du tenke på denne jentas beste. 

jenta kan jo få det kjempe fint hos TS. Et svært ønsket barn! 

Anonymkode: e3265...b5b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er et barn som trenger foreldre. 

Hva skjer med barnet om dere ikke adopterer? 

Vil utroskapen hans ødelegge for barnets trygge fremtid? 

Barnet vil nok få det flott hos ts. 

 

Anonymkode: e9a31...12d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Biloba skrev:

Dere kvalifiserer ikke for å adoptere nå, og det er svindel å fullføre adopsjonen. Dere som snakker om at det er trådstaters  jente: Barn er ikke eiendom. Hun er tiltenkt et godt hjem hvor hun er omsluttet av kjærlighet og omsorg, ikke svik, samlivsbrudd og voksenproblemer.

Ts, å hente denne jenta er bare egoistisk. Jeg skjønner at du ønsker deg barnet, men her må du tenke på denne jentas beste. 

Jenta får det uansett bedre i Norge enn der hun er nå. Det er ikke sikkert at TS og mannen skal gå fra hverandre, men de er nødt til å ta den samtalen en gang. Men det trenger ikke å være nå. At foreldrene sliter seg i mellom gjør dem ikke til dårlige foreldre. Jenta vil helt sikkert få den kjærligheten og oppfølgingen hun trenger. Og hvis det verste skjer og de splitter opp, så overlever hun sikkert det også, i likhet med halvparten av alle barn i dette landet.

Anonymkode: 7d16a...972

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Slik fungerer ikke en adopsjonsprosess. 

Og til dere som sier hent jenta, det er brudd på hele adopsjonsprosessen å ikke melde fra til adopsjonsbyrået om samlivskriser. Med min kjennskap til adopsjon så tror jeg ikke ts og mammen får adoptere dette barnet. 

Anonymkode: 29008...a68

Hva er feil mener du? At det er for lang forvarsel? Har en venninne som bare fikk en ukes varsel, men ellers stemmer det T har implisert om prosessen.

Anonymkode: af858...1e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jenta kan jo få det kjempe fint hos TS. Et svært ønsket barn! 

Anonymkode: e3265...b5b

De er godkjente som par. De har ikke godkjenning som 2 single som skal dele et barn, og hun er ikke godkjent som enslig adopsjonssøker.

Det er ikke sikkert at hun får det kjempefint som adoptert til et par der far ligger rundt, nei, og de trolig ikke overlever som par. Man planlegger ikke barn under slike forhold, og dette er et barn som man planlegger skal bli deres. Det er ikke deres, og barnet vet ikke at de finnes. 

Det finnes tusener av par i kø som har en trygg familie å tilby til denne jenta.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk en dato i juni, men på grunn av problemer med papirer der nede og at ting ikke nødvendigvis er så enkelt som man tror så har det vært utsettelse på utsettelse. Nå er datoen vi har fått 20.September. Men vi har ingen garanti på at det er den datoen vi får jenta vår. Men er da vi skal reise ned og følge prosessen der nede. 

Anonymkode: db483...ba8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mousj skrev:

Kjære deg for et dilemma... Og for en forbanna idiot av en mann. Men du kan ikke gå slik og ha det vondt. Du MÅ konfrontere ham med at du vet. Og så må dere ta det derifra. Det betyr ikke at du må forlate ham eller han deg, oppi dette, men du kan ikke bære en slik visshet og han skal fortsette med dobbeltspillet sitt. Fortell ham at du vet. Det er umeneskelig å gå og bære på noe slikt.

Enig her. Spesielt hvis du også er ganske sikker på at han fortsatt også vil ha barnet. Kan han få barn med andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jenta får det uansett bedre i Norge enn der hun er nå. Det er ikke sikkert at TS og mannen skal gå fra hverandre, men de er nødt til å ta den samtalen en gang. Men det trenger ikke å være nå. At foreldrene sliter seg i mellom gjør dem ikke til dårlige foreldre. Jenta vil helt sikkert få den kjærligheten og oppfølgingen hun trenger. Og hvis det verste skjer og de splitter opp, så overlever hun sikkert det også, i likhet med halvparten av alle barn i dette landet.

Anonymkode: 7d16a...972

"Så overlever hun sikkert" er ikke det nivået av omsorg en legger seg på for et barn som allerede er fratatt sine slekter, sin nasjonalitet og sin kultur. 

Utrolig at det skal være nødvendig å påpeke i vårt opplyste samfunn, men det er altså slett ikke alle barn som får den kjærligheten og oppfølgingen de trenger i Norge i dag, selv med 2 biologiske foreldre.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Handful skrev:

Enig her. Spesielt hvis du også er ganske sikker på at han fortsatt også vil ha barnet. Kan han få barn med andre?

Ja, er jeg som ikke kan få barn.

Anonymkode: db483...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, er jeg som ikke kan få barn.

Anonymkode: db483...ba8

Da er det litt verre. God klem til deg, noe så grusomt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er jeg som ikke kan få barn.

Anonymkode: db483...ba8

Da holder du kjeft og smiler pent helt til barnet er på norsk jord!! 

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser litt over at flere av dere sier at hun må tenke på at hun kan bli mamma og at hun bør hente barnet. Hva med barnets opplevelser når det da kommer til ett hjem som kanskje er på vei til å bli splittet? Ja, du har muligheten til å sørge for at barnet får en tryggere tilværelse og bedre liv, men er det lurt å faktisk dra ett nytt barn i en slik situasjon?. Mange adopterte trenger ekstra omsorg, de trenger store nettverk og det må være en familie å ta imot dem og vise dem trygghet og omsorg.

Det er en grunn til at en adposjonsprosess er lang og krevende, både med tanke på papirarbeidet som gjøres på forhånd,  dokumentasjonen som kreves og annet som blir gjort for at man skal sørge for at barnet kommer til ett trygt og stabilt hjem. Slik du beskriver det så er dessverre ikke hjemmet deres stabilt pr. dags dato. Dere burde prioritert å fikse relasjonen dere imellom før dere velger å få ett barn inn i dette.Ett barn kan nødvendigvis ikke redde forholdet deres uansett hvor mye du ønsker å bli mamma.

Barnet kan senere få vite eller bli kjent med hvordan situasjonen var, uavhengig av hvordan det går med dere, og det kan skape problemer i forhold til relasjonen mellom deg og barnet.

Så nei, barnet kan ikke bare komme på plass og så skal avslutte med mannen din, det blir helt feil og i mine øyne veldig egoistisk tenkt.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...