Gå til innhold

Besteforeldre som kjøper barns kjærlighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en datter 4 år. På fars side er det ingen små barn i familien. Farmor er ekstrem.

Jeg og far bor ikke sammen. Barnet er 40% hos far. 

Eksempler: Kjøpte henne nye sandaler som jeg sendte med til far. Bestemor kjøpte nye. 

Kjøpte henne en brukt koffert før jeg tok henne med på "min" ferie i sommer. En trunki koffert. Bestemor kjøpte henne en ny til far sin ferie. 

Far nekter av og til bruke utstyr jeg har kjøpt av og til. Kjøper ikke drittkvalitet. 

Bestemor har kjøpt henne ny trampoline, innredet et helt lekerom til henne alene hos far, hun har 3 lekekjøkken hos far og farmor til sammen. De kjøpte henne en ny sykkel til 1600 kr hun såvidt greier sykle på. Lista er lang, men ser nå barnet er bortskjemt og "forlanger" få leker og diverse i butikken hos meg, noe hun ikke får. Bestemor kjøper henne nye uteklær, før jeg overhodet har rukket det. Ingenting jeg kjøper er "bra nok" virker det som, siden de kjøper utstyr hun allerede har og nå kjenner jeg det koker innvendig. Holder såklart kjeft, og det bør jeg kanskje fortsette med? Far lemper ofte barnet til bestemor på sin samværstid, men det er en annen sak. 

Anonymkode: 3071b...d9f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør eksen din om du egentlig trenger å kjøpe ting når de bare kjøper nytt uansett. Det er jo unødvendig å ha dobbelt opp av alt mulig bare fordi moren hans absolutt må kjøpe noe som er fra dem hele tiden

Anonymkode: 933b5...a90

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud la nå bestemor få skjemme bort sitt barnebarn. Det er sånn det skal være. Dette høres ut som en bestemor som både tilbringer tid sammen med barnebarnet sitt og kjøper ting til henne. Det er langt ifra å kjøpe seg kjærlighet. Creds til den dama! Alt er ikke nødvendigvis kritikk til deg. Høres ut som du har et negativt forhold/syn på barnefar og overfører «hatet» på hans mor også, som virker å være en uskyldig 3part.

Anonymkode: 5a45e...c09

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde vært sjeleglad for den bestemoren. Min mor var likedan, kjøpte massevis til ungene mine i alle år.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde prøvt å samkjørt, men kanskje litt vanskelig og ta opp siden jeg heller ikke klarer det så jeg kan vel ikke si siden jeg ikke klarer det selv 😅

Jeg blir av og til oppgitt selv når barnas farmor shopper her. Er greit og ha dobbelt opp da, men nå skal mellomste begynne på skolen og vi har kjøpt jakke til 599,- og vantettesko til 899,-

I går kom jentungen med ny jakke og sko. Jeg er veldig takknemlig, men hadde vært mer praktisk om svigermor hadde sendt sms når hun bestemte seg for at de skulle dra på shopping. F. Eks om det er noe barnet trenger til skolestart for da kunne jeg svart sandaler og allværsbukse. 

Men men. Jeg er også aleneforsørger på eldste og når farmoren kjøper ting der så blir det liggende hos far og det er ok. Hvis de ønsker det så er det ok, mindre praktisk for meg, men når alt kommer til alt så er det jeg som skal stå for det som trengs uansett som bidragsmottaker. 

Når det kommer til farmor først nevnt så er vi takknemlig, men det kunne vært mer praktisk. F. Eks til sommeren i år kjøpte hun i juli en hel sommergarderobe. Da hadde vi allerede kjøpt plenti siden sommeren hadde vært for fult i allerede mai og juni. Og i stede for å kjøpe 122 så er det meste i 116, men jeg byttet størrelse på det jeg kunne slik at vi får brukt tøyet lengre. Samme har skjedd med vintergarderobe. Masse dyrt tøy og får litt dårlig samvittighet for tingene ikke alltid blir godt nok brukt for jeg kjøper jo også ofte dobbelt opp da og kan ikke akkurat gå å vente i tilfelle farmor også vil kjøpe. Hun kommer oss sjeldent i forkjøpet og hun kjøper ikke til faste tider heller så selv om hun kjøper sko nå så blir det ikke automatisk neste gang på samme tid. 

Men jeg er kjempe takknemlig selv om jeg kan bli frustrert 😅 og jeg tørr ikke å klage høyt om ett luksus problem 

Anonymkode: 9fe9f...96b

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud la nå bestemor få skjemme bort sitt barnebarn. Det er sånn det skal være. Dette høres ut som en bestemor som både tilbringer tid sammen med barnebarnet sitt og kjøper ting til henne. Det er langt ifra å kjøpe seg kjærlighet. Creds til den dama! Alt er ikke nødvendigvis kritikk til deg. Høres ut som du har et negativt forhold/syn på barnefar og overfører «hatet» på hans mor også, som virker å være en uskyldig 3part.

Far her er ikke problemet, moren hans er. Og nå ser jeg tendenser at barnet vil ha alt mulig rart mens hun er her. Hun kjøper mye unødvendig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Far her er ikke problemet, moren hans er. Og nå ser jeg tendenser at barnet vil ha alt mulig rart mens hun er her. Hun kjøper mye unødvendig. 

Det er din jobb å lære barnet at det er forskjeller i de ulike hjemmene og hos besteforeldre, og at hun ikke kan få alt hun vil hos deg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg kjøper mine tantebarn ✌️✌️✌️ og jeg synes det er verdt det fordi en dag er de ikke like små og vil være sammen med meg, men mulig at jeg har større plass fordi de husker alt vi har gjort sammen og kjøpt. Fordi når de er større og kulere så får jeg ikke vist like mye psykisk kjærlighet på samme måte hvis vi er fra hverandre så siden jeg selv har nærere forhold til de gavmilde i familien fordi de i tillegg har hatt større interesse for meg generelt med oppmerksomhet ved å delta og prate så har jeg blitt sånn selv. 

Det er jo ikke fasiten fordi det går på kjemi og jeg har bra forhold med de som har vært mindre involvert også, men føler at før jeg ble voksen og ser ting annerledes så har likevel de gavmilde hatt en fot foran selv om jeg nå i voksen alder ikke blir brukt like mye penger på som barn, men relasjonen vil jeg påstå er blitt bedre siden jeg interesserte meg i dem også selv om det ofte var for egen vinning, men i dag er jeg glad for det i dag. 

Anonymkode: 9fe9f...96b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært uendelig gla om noen hadde gjort noe slik for mine barn. Ingen som kjøper noe til mine nesten, kun bursdag og jul. Ei bok eller lego liksom..

Anonymkode: 7924a...031

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke akkurat si at dette er å kjøpe barnets kjærlighet. I stedet for å se negativt på det og føle de gjør henne bortskjemt, kunne du jo tatt kontakt med farmor.

Kunne skrevet noe ala «Vil takke for alle de fine klærne XX har fått av deg. Hun er så glad i tingene og jeg er takknemlig for at hun har deg i livet sitt som bryr seg så mye. Lurer på om kanskje vi kunne samkjøre litt neste gang du ønsker å kjøpe henne noe. Da slipper hun dobbelt opp av visse ting og vi kunne heller kjøpt ting og strl hun kommer til å trenge. Hva tenker du?». Da viser du at du ser det fine farmor gjør for DIN datter og at du inkluderer henne. Det kan jo umulig slå ut feil med mindre farmor er en bitch (noe jeg ikke har følelsen av her).

mine foreldre kjøper i mengder til min niese og nevøer. Det blir ikke diskutert med verken min bror eller søster, eller deres ektefeller. Ikke for å kjøpe barnas kjærlighet, men fordi «barna må ha lener og klær når de er her». Niesen min bor 5min unna de og er hos de omtrent daglig. De liker å skjemme bort. Jeg gjør det masse med dem. Ser noe fint, kjøper. Jeg elsker jo de barna, gjør jo alt for de. 

Anonymkode: b84be...3f4

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en datter 4 år. På fars side er det ingen små barn i familien. Farmor er ekstrem.

Jeg og far bor ikke sammen. Barnet er 40% hos far. 

Eksempler: Kjøpte henne nye sandaler som jeg sendte med til far. Bestemor kjøpte nye. 

Kjøpte henne en brukt koffert før jeg tok henne med på "min" ferie i sommer. En trunki koffert. Bestemor kjøpte henne en ny til far sin ferie. 

Far nekter av og til bruke utstyr jeg har kjøpt av og til. Kjøper ikke drittkvalitet. 

Bestemor har kjøpt henne ny trampoline, innredet et helt lekerom til henne alene hos far, hun har 3 lekekjøkken hos far og farmor til sammen. De kjøpte henne en ny sykkel til 1600 kr hun såvidt greier sykle på. Lista er lang, men ser nå barnet er bortskjemt og "forlanger" få leker og diverse i butikken hos meg, noe hun ikke får. Bestemor kjøper henne nye uteklær, før jeg overhodet har rukket det. Ingenting jeg kjøper er "bra nok" virker det som, siden de kjøper utstyr hun allerede har og nå kjenner jeg det koker innvendig. Holder såklart kjeft, og det bør jeg kanskje fortsette med? Far lemper ofte barnet til bestemor på sin samværstid, men det er en annen sak. 

Hadde ikke brydd meg. Hadde fått barnet til å forstå at selv om besteforeldrene kjøper masse greier til henne så er det ikke slik verden fungerer og iallefall ikke under mitt tak. 

Jeg hadde ikke tolerert en drittunge og bortskjemt oppførsel fra henne. Hadde vist henne realiteten av virkeligheten om at mange barn ikke engang får mat hver dag og at hun burde være ydmyk og takknemlig for at hun har det så godt og er så privigilert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...