Gå til innhold

Redd for å sove nå.. Faren til venninna mi kom inn på rommet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg er på overnatting hos ei venninne, men siden kjæresten hennes også er her så sover de på hennes rom, og jeg sover alene i rommet på siden av faren. Venninna mi, kjæresten og jeg kom hjem fra et show rundt kl 1, og vi sa god natt til faren hennes da.

Jeg går og legger meg, og plutselig kl 2 kommer faren tuslende forbi rommet og hvisker, "sover du?". Jeg sier nei, og han skrur på lyset og begynner å snakke til meg. Vi snakker i 5 minutter om showet og om katten deres som lå sammen med meg i senga. Etter dette går faren ut, men kommer tilbake 10 minutter etterpå, skrur på lyset og begynner å snakke. Da er kl 02:30. Nå begynner han å snakke om et bilde han skulle legge ut på Facebook av venninna mi og meg. Jeg sier at det er greit, og forteller at jeg skal sjekke Facebook-statusen min igjen imorgen. Han kommenterer at bamsen jeg har med meg er søt, sier god natt og lukker døra.

Er det bare meg, eller var dette veldig merkelig? Skjønner ikke hvorfor han ikke kunne vente til imorgen med å spørre meg ut om showet og Facebookbildet. At han kommer inn og skrur på lyset en time etter at jeg har sagt at jeg skulle legge meg, får meg til å tenke på at han kanskje er interresert. Jeg er 20 år, og han er 50 (og enkemann). Jeg ser ikke hvorfor han skulle være interresert i meg. Dessuten har jeg kjæreste, og ønsker ikke å holde på med faren til bestevenninna mi.

Kanskje jeg bare er litt overmistenksom siden jeg i utgangspunktet er sårbar, sensitiv og i tillegg mest sannsynlig har opplevd misbruk som barn. 😞 Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å sove nå... Er det meg som overreagerer? Eller ikke?

Anonymkode: 84de7...8ae

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig spesielt ut. Hvor godt kjenner du faren fra før?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Duff skrev:

Det høres veldig spesielt ut. Hvor godt kjenner du faren fra før?

Egentlig veldig godt. Eller Dvs, jeg har kjent han ca like lenge som venninna mi, siden 2016. Hver gang vi er her så snakker vi om veldig mye forskjellig. Han er veldig åpen av seg. Jeg har følt at han har vært litt sånn filleonkel. Jeg har fått veldig god kjemi med han, men som far til venninna mi. Likevel er han alltid veldig åpen for at jeg alltid kan spise hos dem eller overnatte. Han tar nesten mer initiativ til at jeg sover her enn venninna mi gjør. Jeg hadde ikke blitt her i utgangspunktet om det hadde gått busser idag (litt halvkleint når venninna mi er her med kjæresten), men måtte overnatte siden showet var ferdig etter siste buss gikk... 

Hun er ei av mine nærmeste venninner, så jeg pleier å være her flere ganger ukentlig. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er langt over streken. Kan du låse døra? Evt dra hjem til deg selv?

Anonymkode: c7ec8...efb

• Liker 5
Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Faren er altså stempla som en potensiell overgriper eller ettellerannet? 

Skjerp dere, det er lov å være pratesyk og hyggelig selv om timingen kanskje var dårlig.. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er langt over streken. Kan du låse døra? Evt dra hjem til deg selv?

Anonymkode: c7ec8...efb

Jeg vet jeg har en tendens til å overreagere, så det kan være at det ikke var noe bak, men bare uskyldig. Han er ganske snakkesalig av seg til vanlig. 

Men jeg ble veldig urolig av dette. Usikker på om jeg kan låse døra. Jeg kan ikke dra hjem til meg. Det går ikke busser og ingen kan hente meg midt på natta. 

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, HanenIFlokken skrev:

Faren er altså stempla som en potensiell overgriper eller ettellerannet? 

Skjerp dere, det er lov å være pratesyk og hyggelig selv om timingen kanskje var dårlig.. 

Nei, ikke i det heletatt. Jeg tror ikke han kunne gjort meg noe fysisk. Ble bare urolig fordi jeg synes det var merkelig oppførsel...

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå og legg deg og sov. Nå. 

Anonymkode: a7069...5e0

• Liker 3
Skrevet

Men Ts, kan du ikke låne nøkkelen fra badet og låse døren din med den? Evt bank på hos venninnen din og spørre om hun har en nøkkel. Jeg skjønner det er ekkelt men jeg tror ikke han gjør deg noe og kommer han en gang til har du all rett til å si bestemt ifra om at du vil være i fred. 

• Liker 5
Skrevet

Lås døren, det er helt innafor når han driver på slik. Han kan da ikke gå inn å vekke folk hele natta på den måten.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når du er så hjemmekjær at du er hos ham ukentlig, så forstår jeg godt at grenser hviskes ut. Han ser på deg som en av ungene i huset og vil skravle. Deal with it.

Anonymkode: c1c41...465

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Duff skrev:

Men Ts, kan du ikke låne nøkkelen fra badet og låse døren din med den? Evt bank på hos venninnen din og spørre om hun har en nøkkel. Jeg skjønner det er ekkelt men jeg tror ikke han gjør deg noe og kommer han en gang til har du all rett til å si bestemt ifra om at du vil være i fred. 

Jeg prøvde å låse døra, men det gikk ikke. Jeg tror nok han har sovnet og at han ikke kommer inn igjen, men jeg er urolig. Tørr liksom ikke å sove... 

Han gjør nok ikke noe nei. Som far til venninna mi så stoler jeg på han. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, ViljaH skrev:

Lås døren, det er helt innafor når han driver på slik. Han kan da ikke gå inn å vekke folk hele natta på den måten.

Skulle ønske det virket, men døra lar seg ikke låses

TS

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du er så hjemmekjær at du er hos ham ukentlig, så forstår jeg godt at grenser hviskes ut. Han ser på deg som en av ungene i huset og vil skravle. Deal with it.

Anonymkode: c1c41...465

At han vil snakke er helt greit. Han er en interresant fyr å ha samtaler med. Han er åpen, morsom og har mye på hjertet. Men jeg har kjæreste som jeg vil fortsette å være sammen med, og er ikke interresert i å ha et annet forhold med faren til venninna mi enn at han er far til venninna mi. I tillegg skiller vi 30 år! Æsj... 

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ragert eg og, ikkje normalt at menn i 50 år oppsøker kvinner i 20 år på den måten.. betyr ikkje at han er farlig men enn så voksen mann burde skjønat dette vart ubehagelig. Ikkje bry deg om dei negativ kommentaren, enkelt bagatelliser alle negativ oppmerksomhet fra menn..

Anonymkode: 207b4...7e3

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ragert eg og, ikkje normalt at menn i 50 år oppsøker kvinner i 20 år på den måten.. betyr ikkje at han er farlig men enn så voksen mann burde skjønat dette vart ubehagelig. Ikkje bry deg om dei negativ kommentaren, enkelt bagatelliser alle negativ oppmerksomhet fra menn..

Anonymkode: 207b4...7e3

Jeg synes også det var rart ja. Snakket med kjæresten min over melding og han reagerte også. Synes også faren til venninna mi burde ha forstått at det var upassende. Jeg klarer ikke sove nå...

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

og dette serverer du på kvinneguiden. OMG. Trenger vi så ufattelig mange teorier som skal sendes live i kvinneguiden? Kunne du ikke spart deg å sende det til fremmede mennesker som skal svare deg og du skal få masse analyse teorier og forholde deg til. For å si det sånn så står faren til venninnen din nærmere enn alle som svarer på en konkret sak du legger ut. Men for å si det sånn, her er det kun en mann og far som viser omsorg ved dialog med deg, og er glad i sin datter og vil gjøre noe fint for dere ved å legge et bilde av dere på Facebook. God natt. 

Anonymkode: 10ece...1aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt upassende å komme inn på denne måten! Og TS, om du kjenner at det er ubehagelig, ja så er det det!

Anonymkode: fab9d...78c

• Liker 5
Gjest BearMama
Skrevet

Om dette aldri har skjedd før, Ts så og si har bodd der, datteren har kjæresten på rommet og en enkefar plutselig føler seg litt ensom og pratesyk kom inn like etter de kom hjem tegner på nettopp det i mine øyne. Ensom og pratesyk. Ser for meg at han hadde gått inn til datteren om hun ikke hadde hatt besøk på rommet.

Det er alltid lurt å følge magefølelsen og være beredt, men utifra denne episoden ville jeg ikke lagt noe mer i det. Han gjorde ingen tilnærmelser eller noe som virket seksuelt eller upassende. At han inn senere var litt merkelig, men jeg sagt i fra ande gangen at du var på vei til å sove og at dere kunne snakke i morgen. 

Du er nok ekstra vár siden du har blitt misbrukt. Vet venninnen din om det? Om hun vet det så kan du spørre om nøkkel neste gang du må ligge alene. Ikke fordi du er redd faren hennes(så du ikke fucker opp vennskapet), men fordi du føler behov for den ekstra tryggheten da du har en «dårlig periode» 

Og med mindre han gjør tilnærmelser så la det ligge dødt og tenk at det var helt uskyldig om noe ubetenksomt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...