Gå til innhold

Snart blir verden et fattigere sted


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei Trådstarter! Hvordan går det med deg? Jeg sitter i omtrent samme situasjon, med en kreftsyk samboer. I høst fikk vi vite at kreften er uhelbredelig. 

Anonymkode: 9dbe3...de6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hei Trådstarter! Hvordan går det med deg? Jeg sitter i omtrent samme situasjon, med en kreftsyk samboer. I høst fikk vi vite at kreften er uhelbredelig. 

Anonymkode: 9dbe3...de6

Oppsøk menigheter og be de eldste be for han. Jeg har selv blitt helbredet.

Anonymkode: a6314...2e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2018 den 11.41, AnonymBruker skrev:
 

Hei Trådstarter! Hvordan går det med deg? Jeg sitter i omtrent samme situasjon, med en kreftsyk samboer. I høst fikk vi vite at kreften er uhelbredelig. 

Anonymkode: 9dbe3...de6

Hvordan er allmenntilstanden hans nå? 

Føler med deg.

Anonymkode: d8c4e...d5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvordan er allmenntilstanden hans nå? 

Føler med deg.

Anonymkode: d8c4e...d5a

Formen hans er utrolig nok veldig bra! Vi hadde ikke blitt mer overrasket om de friskmeldte han den dagen vi fikk dårlige nyheter. Det er dette som også gjør alt så vagt. Usikkerheten om hvordan fremtiden vil bli. Prognosene uten behandling er mindre enn et år. Han skal få immunterapi, men systemet er tregt, og har fortsatt ikke kommet i gang etter 9 uker venting. Vi har barn sammen også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 26.10.2018 den 11.49, AnonymBruker skrev:
 

Oppsøk menigheter og be de eldste be for han. Jeg har selv blitt helbredet.

Anonymkode: a6314...2e1

Ta med deg det religiøse pisspreiket ditt ett annet sted. Tenk å skulle gi mennesker i en sårbar situasjon falske forhåpninger basert på dine egne vrangforestillinger.

Anonymkode: 0ca0a...434

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 26.10.2018 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Hei Trådstarter! Hvordan går det med deg? Jeg sitter i omtrent samme situasjon, med en kreftsyk samboer. I høst fikk vi vite at kreften er uhelbredelig. 

Anonymkode: 9dbe3...de6

 

På 29.10.2018 den 6.40, AnonymBruker89 skrev:

Formen hans er utrolig nok veldig bra! Vi hadde ikke blitt mer overrasket om de friskmeldte han den dagen vi fikk dårlige nyheter. Det er dette som også gjør alt så vagt. Usikkerheten om hvordan fremtiden vil bli. Prognosene uten behandling er mindre enn et år. Han skal få immunterapi, men systemet er tregt, og har fortsatt ikke kommet i gang etter 9 uker venting. Vi har barn sammen også.. 

Så uendelig vondt å høre. Men jeg ser du sier han er i ganske bra form? Da vil jeg gjerne få lov til å komme med et råd, selv om jeg kanskje er "captain obvious" her: Gjør bruk av de kreftene mens dere kan. Ikke utsett ting dere har lyst til å gjøre sammen. Gjør det nå, dere vet dessverre ikke hvor lenge kreftene varer. (Men jeg håper de varer lenge, og ikke minst håper jeg ting ikke har snudd i tiden som har gått siden du skrev innleggene dine.) 

Meg går det (nesten) bra med. Jeg fungerer oftest ganske brukbart i hverdagen, men er selvsagt ensom som fy på en måte som verken venner eller familie kan gjøre noe med. 

På 6.11.2018 den 9.39, AnonymBruker skrev:

Ta med deg det religiøse pisspreiket ditt ett annet sted. Tenk å skulle gi mennesker i en sårbar situasjon falske forhåpninger basert på dine egne vrangforestillinger.

Anonymkode: 0ca0a...434

Takk. Jeg vet jeg ikke "eier" tråden selv om jeg startet den, men det innlegget føltes både invaderende og respektløst.

(Og så kan jo enkelte si at rådet kommer av omtanke, men ekte omsorg kommer etter min erfaring oftere i selskap med "jeg ber for dere" enn en oppfordring til å få andre til å be.) 

Anonymkode: 602a9...7b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Åj.. dette traff meg rett i ❤️😪..kondolerer🌹 mistet selv min samboer for 5 uker siden. Han døde etter ett års kamp mot kreft og den boblen vi har levd i sprakk.... kjenner meg godt igjen i det du skriver om ensomheten etterpå og den sorgen ingen andre rundt meg kjenner på. Den er altoppslukende... og dt er til tider vanskelig å puste....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...