Gå til innhold

Trenger masse kos etter røff sex. Normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette her handler vel om retten til å leve ut sine fantasier enkelt og greit, man føler seg litt skitten etterpå så trenger man litt trøst, jeg synes denne var litt søt da... :)

Anonymkode: d3db7...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen problemer med å forstå at noen liker litt røffere sex. At noen liker å dominere, andre å bli dominert, at folk kan tenne på smerte osv. Jeg har ikke noe særlig ærfaring på området, men har ofte fantasier i den retningen. Jeg har heller ikke noen problemer med å respektere at andre tenner på ting jeg selv ikke liker. Og jeg mener at alt er greit så lenge det er samtykke de voksne og det ikke går utover liv og helse. Men jeg har vanskelig for å la være å tenke at dersom den underdanige parten trenger "trøst" etterpå, så har det gått for langt. 

Anonymkode: 1e96a...fa0


Vet du, dette skjønner jeg faktisk kan være innmari vanskelig å forstå, om en ikke har opplevd det selv. Men for meg handler det ikke om trøst - det er en veldig kroppslig reaksjon. Og også den dominante/aktive parten kan faktisk oppleve dette.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare... Men det er viktig å skjønne, at denne reaksjonen som da kommer, oppleves ikke nødvendigvis som noe negativt - selv om jeg skjønner det kan høres sånn ut, for en som står utenfor og ikke er kjent med dette.  

Tar en vare på hverandre og vet hva som skjer, så kan de stundene etterpå være noe av det mest fine, intime av hele seansen. Hvor en er sårbare, nære og inderlig intenst - bare på en annen måte. Det er endorfiner, adrenalin og jeg veit ikke hva, som påvirker en - i tillegg til den opplevelsen en nettopp har hatt sammen.

Det handler ikke om trøst egentlig, men mer det å lande trygt sammen etter en intens opplevelse? :)

Om en da føler å bli overlatt til seg selv, alene i denne prosessen, det er da de vonde følelsene kan komme. Ikke fordi selve bdsm-opplevelsen var vond og vanskelig - men fordi det er vondt og vanskelig å måtte lande alene, når en kjenner seg som mest naken og endorfiner/adrenalin forlater kroppen.

Kan det gi mening....? :)

Anonymkode: c279e...658

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 23.01, Andrea93 skrev:

Dette!! Godt sagt! 

Takk ❤️ det var hyggelig :) prøver å forklare, så godt jeg kan, og håper noen kan ha nytte av det

Anonymkode: c279e...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2018 den 19.05, AnonymBruker skrev:

Og du vet tydeligvis ikke hva røff sex, ordentlig røff sex, er...

Anonymkode: 049a7...b2d

Hva er ordentlig røff sex da? Hva gjør man?

Anonymkode: eea5c...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 19.19, Andrea93 skrev:

Det å pushe sine egne grenser er jo nettopp det som er så gøy og spennende med SM! For oss er bondage, spanking, kveling, slag og generelt røff sex helt normalt og A4. Gjør det flere ganger om dagen og spretter opp av senga etterpå og fortsetter med våre daglige gjøremål. Andre ganger går man lenger og presser hverandre til kanten, og gjerne litt forbi. Da er det HELT normalt å ha en reaksjon etterpå. For meg er det den reaksjonen, som da gjerne kommer i tårer, som er det deiligste av alt. Det er ingen sorg eller usikkerhet inne i bildet, det er bare en fysisk utløsning av stress som er vanvittig befriende og tilfredsstillende. Når det kommer tårer ligger vi og ler av det. Likeså trenger jeg at han er der for meg og viser det. 

Her i huset er det jeg som er erfaren innen BDSM, ikke han. Mest sannsynlig mer enn de fleste, for i tillegg til å praktisere det aktivt selv, har jeg også drevet forskning på temaet i forbindelse med min utdanning, hvor jeg blant annet har gjort dybdeintervjuer med professorer som utelukkende jobber med relasjonen SM/psykologi. Så jeg tror du må komme ned fra din høye hest og innse at folk er forskjellige, uten at det gjør en mer eller mindre berettiget til å holde på med det man ønsker. 

Hva TS sitt orginale spørsmål angår, så er det om det er vanlig å trenge ekstra mye kos etter røff sex. Hvis du sitter på noe som helst erfaring fra BDSM, så vet du godt at aftercare er både normalt, oppfordret til, og noe man til og med kan ta kurs i. Har vært på et månedlig BDSM-arrangement der ingen nye medlemmer fikk slippe til før de hadde vært gjennom et kurs i aftercare og etikette. Så utbredt er behovet for å "lande" etter røff sex. 

Så interessant. Kan jeg spørre hva du studerer?

Anonymkode: eea5c...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW.. Aftercare er ikke bare for den underdanige, den dominante trenger også å bli forsikret om at denne ikke har gjort noe fælt, ikke har ødelagt noe mellom dem, og roe seg ned etter en session. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Vet du, dette skjønner jeg faktisk kan være innmari vanskelig å forstå, om en ikke har opplevd det selv. Men for meg handler det ikke om trøst - det er en veldig kroppslig reaksjon. Og også den dominante/aktive parten kan faktisk oppleve dette.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare... Men det er viktig å skjønne, at denne reaksjonen som da kommer, oppleves ikke nødvendigvis som noe negativt - selv om jeg skjønner det kan høres sånn ut, for en som står utenfor og ikke er kjent med dette.  

Tar en vare på hverandre og vet hva som skjer, så kan de stundene etterpå være noe av det mest fine, intime av hele seansen. Hvor en er sårbare, nære og inderlig intenst - bare på en annen måte. Det er endorfiner, adrenalin og jeg veit ikke hva, som påvirker en - i tillegg til den opplevelsen en nettopp har hatt sammen.

Det handler ikke om trøst egentlig, men mer det å lande trygt sammen etter en intens opplevelse? :)

Om en da føler å bli overlatt til seg selv, alene i denne prosessen, det er da de vonde følelsene kan komme. Ikke fordi selve bdsm-opplevelsen var vond og vanskelig - men fordi det er vondt og vanskelig å måtte lande alene, når en kjenner seg som mest naken og endorfiner/adrenalin forlater kroppen.

Kan det gi mening....? :)

Anonymkode: c279e...658

Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Men for meg føles det fortsatt litt creepy. Selv om det kanskje ikke handler om trøst, så synes jeg det minner om trøst og det gir meg assosiasjoner til mishandling hvor mishandler etterpå ber om unnskyldning og trøster den andre parten som er lei seg, for så å gjenta det i nær framtid. 

Kos etter sex er vel og bra om man føler for det, men ekstra kos etter røff sex føles litt feil for meg. Men respekterer at andre kan føle det annerledes. 

12 minutter siden, SlemUlv skrev:

BTW.. Aftercare er ikke bare for den underdanige, den dominante trenger også å bli forsikret om at denne ikke har gjort noe fælt, ikke har ødelagt noe mellom dem, og roe seg ned etter en session. 

Men om den dominante kjenner den underdanige og vet hvor vedkommendes grenser går, og ser at vedkommende er ok, burde det vel holde med et blikk, et godnattkyss e.l.? For å bli forsikret om at man ikke har gjort noe fælt, mener jeg. 

Jeg har som sagt ikke ærfaring, men tenker at om jeg skulle ha prøvd noe slikt, ville det ha holdt for meg. Men så ser jeg ikke for meg at jeg ville ha likt det så veldig røft heller. Det ville ihvertfall føltes veldig feil for meg om han skulle ha vært veldig hardhendt, og så "trøstet" meg etterpå. Jeg skriver "trøstet" i hermetegn her. 

Jeg mener ikke å være fordomsfull, men det er denne delen av BDSM jeg har vanskeligst med å forstå. At noen kan tenne på å dominere/bli dominert påføre/bli påført smerte, har jeg null problem med å forstå. 

Anonymkode: 1e96a...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du forstår Sm, men ikke aftercare? Hvordan er det ikke mulig å forstå at man trenger å landet etter en røff session? At man trenger å komme tilbake til normalen, og igjen kjenne at man er like mye verd som partneren sin? 

Eller som Dom, vite at subben har det bra. At ingenting mellom dem et forandret. At de er glade i hverandre, og igjen er likeverdig? 

Jeg anbefaler å lese seg opp om aftercare 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Men for meg føles det fortsatt litt creepy. Selv om det kanskje ikke handler om trøst, så synes jeg det minner om trøst og det gir meg assosiasjoner til mishandling hvor mishandler etterpå ber om unnskyldning og trøster den andre parten som er lei seg, for så å gjenta det i nær framtid. 

Kos etter sex er vel og bra om man føler for det, men ekstra kos etter røff sex føles litt feil for meg. Men respekterer at andre kan føle det annerledes. 

Men om den dominante kjenner den underdanige og vet hvor vedkommendes grenser går, og ser at vedkommende er ok, burde det vel holde med et blikk, et godnattkyss e.l.? For å bli forsikret om at man ikke har gjort noe fælt, mener jeg. 

Jeg har som sagt ikke ærfaring, men tenker at om jeg skulle ha prøvd noe slikt, ville det ha holdt for meg. Men så ser jeg ikke for meg at jeg ville ha likt det så veldig røft heller. Det ville ihvertfall føltes veldig feil for meg om han skulle ha vært veldig hardhendt, og så "trøstet" meg etterpå. Jeg skriver "trøstet" i hermetegn her. 

Jeg mener ikke å være fordomsfull, men det er denne delen av BDSM jeg har vanskeligst med å forstå. At noen kan tenne på å dominere/bli dominert påføre/bli påført smerte, har jeg null problem med å forstå. 

Anonymkode: 1e96a...fa0

La meg forsøke en sammenligning her:

Si jeg har ramlet av en hest, og fått et litt anspent forhold til ridning, men bestemmer meg for å pushe meg selv til å komme på hesteryggen igjen. Jeg avtaler med en god venn som skal støtte meg og 'hindre meg i å trekke meg for tidlig'. Prosjektet er vellykket, jeg rir igjen for første gang, og det føles fantastisk. Adrenalinet pumper på grunn av utfordring og mestringsfølelse. Jeg har det fantastisk. 

Etterpå har jeg behov for å snakke om det. At jeg greide det, at jeg er stolt, at det var herlig. Og min venn har også behov for å snakke - og forsikre seg om at det faktisk gikk greit, at han/hun ikke pushet for hardt, at jeg ikke følte meg presset til å gå for fort frem.

For det handler ikke om trøst - det handler om å ha behov for å lande etter et rush. Og rush kommer i mange former, for min egen del kan jeg for eksempel nevne konsert med favorittartisten, vanskelig situasjon på jobben som jeg følte jeg håndterte bra, skrekkfilm, karusell - og bdsm. 

Anonymkode: f1e84...fc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Men for meg føles det fortsatt litt creepy. Selv om det kanskje ikke handler om trøst, så synes jeg det minner om trøst og det gir meg assosiasjoner til mishandling hvor mishandler etterpå ber om unnskyldning og trøster den andre parten som er lei seg, for så å gjenta det i nær framtid. 

Kos etter sex er vel og bra om man føler for det, men ekstra kos etter røff sex føles litt feil for meg. Men respekterer at andre kan føle det annerledes. 

Men om den dominante kjenner den underdanige og vet hvor vedkommendes grenser går, og ser at vedkommende er ok, burde det vel holde med et blikk, et godnattkyss e.l.? For å bli forsikret om at man ikke har gjort noe fælt, mener jeg. 

Jeg har som sagt ikke ærfaring, men tenker at om jeg skulle ha prøvd noe slikt, ville det ha holdt for meg. Men så ser jeg ikke for meg at jeg ville ha likt det så veldig røft heller. Det ville ihvertfall føltes veldig feil for meg om han skulle ha vært veldig hardhendt, og så "trøstet" meg etterpå. Jeg skriver "trøstet" i hermetegn her. 

Jeg mener ikke å være fordomsfull, men det er denne delen av BDSM jeg har vanskeligst med å forstå. At noen kan tenne på å dominere/bli dominert påføre/bli påført smerte, har jeg null problem med å forstå. 

Anonymkode: 1e96a...fa0


Ah.... Er det dit hodet ditt går - altså, det klarte jeg faktisk ikke å se for meg, at en kunne koble/tenke slik.

Innenfra, så er det slett ikke slik det oppleves. Også aftercare er en felles, god opplevelse. 

Blir faktisk litt i stuss jeg, når du på ene siden sier du skjønner at noen kan tenne på smerte - uten å koble det til mishandling, regner jeg med?

Hmmm... Hva om du tenker på andre, intense opplevelser - som ikke omhandler sex/bdsm. Hva med strikkhopp fra ei bru, eller tandemhopp i fallskjerm. Ok, kanskje ikke helt sammenliknbart - men en får en form for intenst rush etterpå? Og en trenger å rase fra seg litt, juble, klemme kjæresten og kline vilt? Det er litt av det samme, selv om ikke helt likt - endorfiner, adrenalin og sterke følelser. Hva om kjæresten da snudde ryggen til og ikke ville dele det rushet? Det ville kjennes som en ekstra sterk avvisning, og det som var opptur kan snu seg til nedtur ganske raskt. 

Tror kanskje litt av der kommunikasjonen feiler, er av folk legger ulike ting i "røff sex"...? Altså, for meg, så er det ikke hva slags handlinger som er utført - i hvert fall ikke alene - som gjør at subdrop kan komme. Den psykiske spenningen må være der også. Å få dask på rompa f.eks kan være helt intetsigende og nesten kjedelig - eller en intens session som får en til å bare flyte avsted. Det er kun i siste tilfellet subdrop kan komme for meg.

Anonymkode: c279e...658

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

[snip]
Jeg mener ikke å være fordomsfull, men det er denne delen av BDSM jeg har vanskeligst med å forstå. At noen kan tenne på å dominere/bli dominert påføre/bli påført smerte, har jeg null problem med å forstå. 

Anonymkode: 1e96a...fa0

Ville bare legge til - glad for at du spør jeg, så får jeg og vi som svarer her mulighet til å prøve å forklare. Helt sikkert andre som også lurer og er nysgjerrige, som kan ha utbytte av å lese dette - så takk til deg :)
 

Anonymkode: c279e...658

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:


Ah.... Er det dit hodet ditt går - altså, det klarte jeg faktisk ikke å se for meg, at en kunne koble/tenke slik.

Innenfra, så er det slett ikke slik det oppleves. Også aftercare er en felles, god opplevelse. 

Blir faktisk litt i stuss jeg, når du på ene siden sier du skjønner at noen kan tenne på smerte - uten å koble det til mishandling, regner jeg med?

Hmmm... Hva om du tenker på andre, intense opplevelser - som ikke omhandler sex/bdsm. Hva med strikkhopp fra ei bru, eller tandemhopp i fallskjerm. Ok, kanskje ikke helt sammenliknbart - men en får en form for intenst rush etterpå? Og en trenger å rase fra seg litt, juble, klemme kjæresten og kline vilt? Det er litt av det samme, selv om ikke helt likt - endorfiner, adrenalin og sterke følelser. Hva om kjæresten da snudde ryggen til og ikke ville dele det rushet? Det ville kjennes som en ekstra sterk avvisning, og det som var opptur kan snu seg til nedtur ganske raskt. 

Tror kanskje litt av der kommunikasjonen feiler, er av folk legger ulike ting i "røff sex"...? Altså, for meg, så er det ikke hva slags handlinger som er utført - i hvert fall ikke alene - som gjør at subdrop kan komme. Den psykiske spenningen må være der også. Å få dask på rompa f.eks kan være helt intetsigende og nesten kjedelig - eller en intens session som får en til å bare flyte avsted. Det er kun i siste tilfellet subdrop kan komme for meg.

Anonymkode: c279e...658

Jeg ser selvsagt ikke på frivillige og samtykke de BDSM-aktiviteter som mishandling eller vold. Det er bare den delen med aftercare, som jeg har oppfattet som "trøst" som har gitt meg slike assosiasjoner. 

Jeg føler egentlig ikke noe ekstra behov for å kose/klemme/kline etter andre intense opplevelser heller. Men vi er alle forskjellige. 

Anonymkode: 1e96a...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette her handler vel om retten til å leve ut sine fantasier enkelt og greit, man føler seg litt skitten etterpå så trenger man litt trøst, jeg synes denne var litt søt da... :)

Anonymkode: d3db7...d27

Hvorfor skal man føle seg skitten etterpå? 

Anonymkode: 1e96a...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg handler det ikke om å føle seg skitten, men å være "høy" på følelsene.. og å trenge å lande, trygt. 

Og for å gjøre det, trenger jeg noen som holder rundt meg, og bryr seg om meg. Altså, aftercare..
Jeg trenger drikke, og kanskje noe mat, jeg trenger rettogslett å komme ned på jorden, etter å ha fløyet litt inn i min egen verden ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2018 den 9.26, Støvkost skrev:

Medmenneskelig, kanskje? Hvis du mener det å utøve omsorg overfor din kjære er «skrikende antifeministisk» fordi hun tilfeldigvis er kvinne og du har en misforstått oppfatning av feminisme som tilsier at dette er stikk i strid med et ønske om likestilling eller whatnot, da håper jeg brukernavnet ditt er ironisk.

Til ts: Snakk sammen. Det kan bare bli bedre av å snakke. Godt mulig han ønsker det selv og. Ikke noe i veien for at den røffe sexen kan fortsette etter å snakket om det, kan hende blir den til og med bedre.

Det blir som regel bedre av å snakke sammen, men det forutsetter at du må ta menn på alvor. Jeg ser ikke at du tar menn på alvor her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2018 den 16.56, Opplyst skrev:

Det blir som regel bedre av å snakke sammen, men det forutsetter at du må ta menn på alvor. Jeg ser ikke at du tar menn på alvor her. 

Er mann selv. En ordentlig en. Ikke mann med klubbe, slik du er. Lei av å lese de idiotiske innleggene dine her inne.

Kan du prøve å se deg selv utenfra, en mann som bruker masse tid på et internettforum for å forsvare «mannen», som fordi du også har en penis føler deg på lag med, noe som er latterlig nok i seg selv, om du ikke også lot hensynet til laget diktere alle dine moralske overbevisninger, som hvis du fikk makt til å utøve dem ville resultert i et samfunn jeg ikke ville ønsket å leve i. Jeg så deg akkurat påstå at noen som i flere innlegg hadde sagt at de gjentatte ganger sa nei da mannen forsøkte å presse seg til sex, faktisk ikke sa nei. Det er temmelig skrudd og jeg skulle ønske VG besøkte deg i en av disse trollreportasjene sine. Vet du hva en definisjon av integritet kan være? Å mene det samme ansikt til ansikt som du gjør på internett. Men nei, du ville nok blitt spak, for du eier ikke ryggrad.

Herregud, gå ut og treff mennesker, snakk med dem, se om du ikke kan finne individer og situasjoner, heller enn generaliseringer og regler. Du som er opptatt av å være «opplyst» bør da i det minste være litt mer opptatt av å unngå logiske feilslutninger, likevel ser jeg deg gjøre utallige av dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, Støvkost skrev:

Er mann selv. En ordentlig en. Ikke mann med klubbe, slik du er. Lei av å lese de idiotiske innleggene dine her inne.

Er du? Myke menn er ikke akkurat populært blant kvinner.

31 minutter siden, Støvkost skrev:

Kan du prøve å se deg selv utenfra, en mann som bruker masse tid på et internettforum for å forsvare «mannen», som fordi du også har en penis føler deg på lag med, noe som er latterlig nok i seg selv, om du ikke også lot hensynet til laget diktere alle dine moralske overbevisninger, som hvis du fikk makt til å utøve dem ville resultert i et samfunn jeg ikke ville ønsket å leve i.

Sier du det samme til feministene? For jeg ønsker definitivt ikke å leve i et feministisk samfunn.

31 minutter siden, Støvkost skrev:

Jeg så deg akkurat påstå at noen som i flere innlegg hadde sagt at de gjentatte ganger sa nei da mannen forsøkte å presse seg til sex, faktisk ikke sa nei. Det er temmelig skrudd og jeg skulle ønske VG besøkte deg i en av disse trollreportasjene sine. Vet du hva en definisjon av integritet kan være? Å mene det samme ansikt til ansikt som du gjør på internett. Men nei, du ville nok blitt spak, for du eier ikke ryggrad.

Du så meg slik alle kvinnene som svarte meg så meg, og trodde på dem. Du så meg ikke i forhold til hva jeg faktisk skrev. Den siste kommentaren din lar jeg passere uten å rapportere fordi jeg faktisk ønsker at det du skrev, og mitt svar til dette, skal bli sett.  

31 minutter siden, Støvkost skrev:

Herregud, gå ut og treff mennesker, snakk med dem, se om du ikke kan finne individer og situasjoner, heller enn generaliseringer og regler. Du som er opptatt av å være «opplyst» bør da i det minste være litt mer opptatt av å unngå logiske feilslutninger, likevel ser jeg deg gjøre utallige av dem.

Generalisering er faktisk ikke bare det eneste samfunnsverktøyet vi har, men også det viktigste samfunnsverktøyet vi har. Individualisering er tvert i mot samfunnets død. Så lenge leve generaliseringen. Som kollektivist ønsker jeg generaliseringen hjertelig velkommen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2018 den 0.12, AnonymBruker skrev:

Hvis han ikke har forstått aftercare må han slutte å ha røff sex! Du er helt normal. 

Anonymkode: a308f...cd5

Enig. Kjempe viktig. Anbefaler han/dere å se div videoer på YouTube. Ang dette. 

Anonymkode: d97e9...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 17.25, AnonymBruker skrev:

HELT ENIG, og jeg har hatt mye rårøff sex og er kvinne. Dere oppfører dere jo som en hundevalp som får kjeft jo! 

Anonymkode: 8bade...2bb

Men det er deg.... og du liker dette. Alle er ikke som deg.

Anonymkode: d97e9...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er deg.... og du liker dette. Alle er ikke som deg.

Anonymkode: d97e9...083


Å få behov for aftercare henger ikke sammen om en liker denne typen sex eller ikke da - men ellers enig :) 

Anonymkode: c279e...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...