Gå til innhold

Sosialisme er like ondskapsfult som fascisme


Roga

Anbefalte innlegg

Kanskje fascismen kan være smule værre men den er mer ærligere at den er kald, den handler å ikke se etter de svake. Men sosialisme er å lyve, det handler å fornekte den virkelige verden med fantasi verden der alt er fantastisk uten å være realistisk.

Som i storbritannia der marxister og hatytringer blir straffet av ny marxistisk ideologi der om du er en minoritet så kan du bare begå kriminalitet tydeligvis og bli belønnet fordi utifra sosialisme som er ulikt sosiale programmer. Noen amerikanske populister misforstor og tror norge er demokratisk sosialisme. Som vi ikke er, vi er sosial demokrati, sosial demokrati har kapitalisme som hoved modell med sosial programmer som velferd, helsevern osv som fokus. Demokratisk sosialisme derimot er mer fokus på å bruke demokratiet for å stemme inn sosialisme på lik linje som Venezuela, det er alt. Altså om amerikanere mener kaptialisme uten sikkerhetsnett er ille bare vent til røde bolsjeviker tar over, det vil tørke ut økonomien om jeg forstår sosialisme og kapitalisme rett

Detter er sosialisme: Hvite kristne priviligelert mann, fjern bort majoriteten med minoriteten, ren klassekamp som en tegneserie

Hvordan vi gjør det, sosiale programmer: Fjerne bort ulikheter og forskjeller, som rasisme, fattigdom "i et realistisk perspektiv"

Jeg vurderte å stemme Arbeiderpartiet. Jeg synes det er bedre en SV fordi da føler jeg de vil gå som TYT som er en ny marxist media kanal på youtube. Altså alle er rasister ifølge dem. Jeg synes bare hvis det blir for mye sånne anti amerikanere eller hysteriske folk er det nesten å dra på apati mønsteret å stemme høyre er så lei av de folka som snakker tull hele tida. De vet ikke en ting, håper de går konkurs eller faller på trynet eller noe, er så møkka lei det bare.

Skal ikke linke direkte videoen fordi vil ikke gi de clicks men kanalen er helt latterlig dumt. Det er som fascisme bare sosialime istedet for.

Altså jeg er ikke veldig fan av AiU av alt han gjør. Men heller ham bare fordi han er på siden, vil bare ikke gi TYT så mye ad revenue osv. Mer kritikk.

Uansett mest fan av Sargon of Akkad eller Nightmare Fuel. Synes de er alreighte folk.

 

 

Endret av Roga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alle som kaller seg for, eller blir kalt sosialister som er det

Beste eksempel er jo nasjonal sosialistene. 

Jeg har litt sansen for en ideologi som mener man bør ta vare på de svake i et samfunn. Man vet aldri om det blir en selv en dag. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Roga skrev:

Uansett mest fan av Sargon of Akkad eller Nightmare Fuel. Synes de er alreighte folk.

Når folk oppgir Youtube kanaler som sine viktigste politiske referanser, så vet man at man ikke har tenkt spesielt gjennom ting. spesielt når disse kanalene er utenlandske. Hvorfor bruker dere konsekvent Venezuela som eksempel og ikke Ecuador eller Bolivia? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PeeWee skrev:

Når folk oppgir Youtube kanaler som sine viktigste politiske referanser, så vet man at man ikke har tenkt spesielt gjennom ting. spesielt når disse kanalene er utenlandske. Hvorfor bruker dere konsekvent Venezuela som eksempel og ikke Ecuador eller Bolivia? 

Skal ikke undervurdere YouTube som plattform for politiske tanker og filosofier i disse dager. Det er på vei opp, og mange av de er åpenbart med å forme en del yngres bevissthet om politikk og filosofi. 

Blir for lettvint å avfeie det med at det er YouTube. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Example skrev:

Skal ikke undervurdere YouTube som plattform for politiske tanker og filosofier i disse dager. Det er på vei opp, og mange av de er åpenbart med å forme en del yngres bevissthet om politikk og filosofi. 

Blir for lettvint å avfeie det med at det er YouTube. 

Det stemmer nok at de inspirerer mange unge, noe som også gjør at unge skriver mye søppel på diverse forum. De som får sin politikk fra Youtube videoer har et skremmende lavt kunnskapsnivå, og lever gjerne i total uvitenhet om ting som skjedde på syttitallet. De velger ut noen Youtubere, og så svelger de alt disse personene sier rått. Mitt inntrykk er også at mange ser på "Youtube meninger" som noe man vokser fra med tiden. Værste eksemplene er vel Rebel Media og TYT på hver sin side. Forøvrig er nok Prager University enda verre, da de kommer med påstander som er regelrette løgner og som unge Youtube fans sluker rått.  

Nå skal det dog nevnes at jeg er tilhenger av Nightmare fuel selv og Sargon er ikke så ekstrem som det først virker som, så har egentlig ikke noe problem med de to. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Roga skrev:

sosiale programmer

Det er forøvrig når folk bruker det begrepet man vet de har sett alt for mye på amerikanske kanaler og blogger... Mer opptatt av den amerikanske virkeligheten enn den norske eller europeiske. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, PeeWee skrev:

Det er forøvrig når folk bruker det begrepet man vet de har sett alt for mye på amerikanske kanaler og blogger... Mer opptatt av den amerikanske virkeligheten enn den norske eller europeiske. 

Er det ikke irriterende sant? Jeg har selv debattert med nordmenn som åpenbart tror USA er virkeligheten. Man skulle nesten tro at det å være norsk gjorde man kjent med eksistensen av den norske velferdsstaten, og hvordan den virker, men neida. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, PeeWee skrev:

Det stemmer nok at de inspirerer mange unge, noe som også gjør at unge skriver mye søppel på diverse forum. De som får sin politikk fra Youtube videoer har et skremmende lavt kunnskapsnivå, og lever gjerne i total uvitenhet om ting som skjedde på syttitallet. De velger ut noen Youtubere, og så svelger de alt disse personene sier rått. Mitt inntrykk er også at mange ser på "Youtube meninger" som noe man vokser fra med tiden. Værste eksemplene er vel Rebel Media og TYT på hver sin side. Forøvrig er nok Prager University enda verre, da de kommer med påstander som er regelrette løgner og som unge Youtube fans sluker rått.  

Nå skal det dog nevnes at jeg er tilhenger av Nightmare fuel selv og Sargon er ikke så ekstrem som det først virker som, så har egentlig ikke noe problem med de to. 

Eller uvitenhet generelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mari Y skrev:

Eller uvitenhet generelt. 

Jeg har lyst til å gi deg poeng, men klarer det likevel ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2018 den 4.34, Opplyst skrev:

Jeg har lyst til å gi deg poeng, men klarer det likevel ikke. 

Skjoenner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marduk

Med tanke på hvor lite som skal til før man roper sosialist eller facist, så er det ganske tydelig at folk ikke vet hva det er.

Det er litt som jeg er ikke enig med deg så du er sosialist\facist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Marduk skrev:

Med tanke på hvor lite som skal til før man roper sosialist eller facist, så er det ganske tydelig at folk ikke vet hva det er.

Det er litt som jeg er ikke enig med deg så du er sosialist\facist.

Ehh sosialistene sier da helt åpent selv at de er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marduk
Just now, bananbøy said:

Ehh sosialistene sier da helt åpent selv at de er det.

Dette har ingenting å gjøre med det jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, Mari Y skrev:

Kanskje ikke. 

Det er det som er problemet, er det ikke? Ingen av oss skjønner hva vi egentlig prater om, men likevel så legger vi så mye energi i det å prate forbi hverandre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Marduk skrev:

Dette har ingenting å gjøre med det jeg skrev.

Jo det har jo alt å gjøre med det du skrev. Du skrev om andre som slenger runt seg med politiske merkelapper på andre folk for å sverte dem. Mens jeg påpeker at sosialister flest får ikke bare slengt en merkelapp etter seg, de tar på seg merkelappen selv frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrem sosialisme er selvsagt ikke bra for andre enn et lite fåtall på toppen. Det er det nesten ingen som ønsker seg.

De aller fleste av oss som er sosialister, ønsker seg et helt vanlig samfunn hvor de svakeste blir tatt vare på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Opplyst skrev:

Det er det som er problemet, er det ikke? Ingen av oss skjønner hva vi egentlig prater om, men likevel så legger vi så mye energi i det å prate forbi hverandre?

 

Ja, det stemmer nok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...