Gå til innhold

Ting som irriterer deg på ferie når du reiser med andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 1.8.2018 den 17.52, sølvdryss skrev:

Enig. Og ferie betyr ikke alltid å reise til utlandet/syden. Man kan gjøre mye "gratis"/billig i Norge. Gå fra hytte til hytte, fiske, telte, tur, bade osv. Jeg tenker ferie er en tid hvor man kan gjøre ting man ellers ikke har tid til som lengre fjellturer osv. Man kan finne på mye gøy underveis også om man har barn: grille ulike ting, lage bål, leke, ta med venner osv. 

Ellers gjør jeg det jeg vil på ferie. Jeg har betalt og lar ikke andre bestemme hva jeg skal gjøre. Jeg blir gjerne med på ting andre vil, men ikke om det er noe som er skikkelig kjedelig eller koster for mye penger til at det er gøy. Når man er voksen får en selv ta ansvar for å ha det gøy. Alle må ikke gjøre det samme hele tiden. Og hvertfall ikke forvente at andre skal fikse opp hele tiden (feks feilbestillinger, undersøke priser, finne veien osv). 

Gratis/billig? Skal en gå fra hytte til hytte og på fjellturer, så koster riktige klær og utstyr. Det blir nok noen tusenlapper. Så de må kanskje spare et par år eller mer. Men de kan jo...bade i mellomtiden. 

Anonymkode: 5a7ec...50c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eventuelt er det noen ganger generelt irriterende å ta hensyn til hva andre vil og at jeg ikke bare kan gjøre, se, spise, oppleve det jeg vil på ferie. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flink til å bryte ut av selskapet (selv om vi er bare 2) når jeg vil gjøre egne ting og ikke bare vil ta hensyn til hva ferieselskapet vil gjøre. F.eks. når jeg er på storbyferie med en venninne som elsker å sove lenge og bruker en time på å sminke seg, går jeg ut tidligere om morgenen og avtaler å møte henne på en kafé et par timer senere.

Hun elsker også å shoppe lenge og prøve en drøss med klær. Da sier jeg: Jeg stikker og ser i noen andre butikker, vi møtes om to timer på puben over gata! Da kan jeg få gått på museum, shoppet andre steder, eller bare daffet rundt og kost meg og sett på folk helt alene.

Det eneste som er irriterende, er å ikke få spist på restaurantene jeg har lyst på, fordi reisefølget ikke liker annen mat enn pizza og burger. Men det finnes spennende pizzarestauranter også, heldigvis, som er helt OK å spise på flere kvelder i uken... :)

Anonymkode: ebd2f...1fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Folk som ikke gidder å skaffe seg pass / visum i god tid før ferieturen deres skal begynne. 

De betaler i dyre dommer for fly og hotell, og snakker veldig mye om hvor fantastisk det kommer til å bli. Men å faktisk fikse det viktigste av alt, nei DET gidder dem ikke å gjøre... 

Anonymkode: b2fa9...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2018 den 13.59, Majott skrev:

Det har jeg også lurt på. De kan jo være hvor som helst, bare hotellet gir nok i seg selv. Men jeg tror det er mange som er slitne, og bare vil ha litt sol og varme, og kunne slappe av. Bare å ligge der på stranda, med litt vind i håret, det gir avslapning! Og det forstår jeg godt at noen vil, men det er ikke noe annet enn å slappe av. Vil man ha mer enn bare å ligge der, så må man gå for noe annet.

Jeg er en sånn en. Bestiller sydentur til et generisk sydenland kun for å ligge ved bassenget og stranden i en uke og uten å se noe kulturelt. Tar med mange bøker og leser, spiser på hotellet og ser lite av det rundt. I en hektisk og travel hverdag gjør det utrolig godt. Men da tar jeg selvfølgelig ikke med meg backpacker-Bente som reisefølge, ei heller Party-Per, men heller noen som har behov for akkurat det samme som meg.

Anonymkode: 5de91...55b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er en sånn en. Bestiller sydentur til et generisk sydenland kun for å ligge ved bassenget og stranden i en uke og uten å se noe kulturelt. Tar med mange bøker og leser, spiser på hotellet og ser lite av det rundt. I en hektisk og travel hverdag gjør det utrolig godt. Men da tar jeg selvfølgelig ikke med meg backpacker-Bente som reisefølge, ei heller Party-Per, men heller noen som har behov for akkurat det samme som meg.

Anonymkode: 5de91...55b

Og jeg reiser selvfølgelig chater, med transport og alt, slik at jeg slipper å bruke en kalori på å tenke.

Anonymkode: 5de91...55b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.8.2018 den 11.02, AnonymBruker skrev:

Folk som punger ut for svindyre hoteller, og hele tiden skryter på sosiale medier om hvor flott det er på hotellet. 

Det virker så tåpelig å betale så mye penger for å reise utenlands. Men ikke finne på noe annet enn å spise ved hotellets egen restaurant hver enest dag, og sitte ved bassengkanten i nærheten av der man har booket rom. 

Men å faktisk oppleve selve landet og kulturen, prøve ny mat eller møte noen andre folk. Nei, det gidder dem aldri...

Anonymkode: b2fa9...b38

Helt enig. Jeg overhørte et norsk par som snakket veldig nedsettende om maten på Kreta, de likte ikke noe og gledet seg til å komme hjem og spise hamburger!

Vi dro rundt hele Kreta med leiebil, spiste lunsj på bittesmå restauranter oppe i fjellene og fikk servert nydelig mat.  

Anonymkode: 22c50...449

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...