trulte-mor-88 Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Min mor og min mann går ikke sammen. Begge er av en sterk type og må ha noe å si til allt. Min mann hater å få feil og det gjør min mor også. Når jeg vel liten så styrte hun alltid pappa og det gjør hun fortsatt, så hun er sjefen i huset. Dette tar hun med seg over allt, så hun er alltid en overordnet person som skal styre. Dette aksepterer virkelig ikke min mann og hater å være i min mors nærhet. Jeg blir stående mellom barken og veden og hater det da jeg er fryktelig konflikt sky. Vi har 3 barn, og mamma henvender alltid barna til meg og ignorer far. Hun ignorerer han så godt hun kan for hun vil ille havne i diskusjon med han. Dette også er mannen min forbannet på, for han er tross allt faren demmes. (Den skjønner jeg godt) men i hennes liv er det kvinnen som har styring og menn er underdanig. Dette er så tungt og vannskelig for meg. Hva hadde dere gjort??
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 30. juli 2018 #2 Skrevet 30. juli 2018 Tror nok det er du som må bli mindre konfliktsky her, og bringe de stridende til forhandlingsbordet. Kan i hvert fall ikke se noen annen sannsynlig løsning på problemet enn at du fungerer som diplomat.
trulte-mor-88 Skrevet 30. juli 2018 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2018 Den ser jeg, jeg sliter bare med hvordan jeg skal komme frem, minuset mitt er at jeg prøver å gjøre alle til lags, men med begge de i nærheten er det praktisk talt umulig. Mamma også blir meget fort sur😣😣 det verste jeg kan stå i er en konflikt trur jeg. Jeg er nok lin min far som bare aksepterer «de sterke» for å ikke komme i en dum situasjon. Men kjønner selv at nor må gjøres her. Gleder meg ikke lenge til jul og andre familie turer og slikt lenger, for det er så tungt🙈🙈
Zoey Skrevet 30. juli 2018 #4 Skrevet 30. juli 2018 Din mor har trolig gjort deg til en person som vil alle til lags. Jeg ville neppe tatt krigsråd og familieoppvask, men jeg ville begynt å si fra. Om barna spør om å få invitere en venn over og din mor sier "spør mamma, lille venn" så kan du svare men si "Pappa satt jo rett i stua og pappa bestemmer like mye som mamma. Og ja, det kan du godt få lov til." slik at både din mor og ditt barn hører. For barna trenger å høre at dere begge bestemmer like mye som mormor. Spør hun deg om ting under middag som "Hvor vil du ta med deg familien på ferie, da?" så le litt og svar "Du får det til å høres ut som det er min avgjørelse alene. Arne og jeg har ikke bestemt oss helt ennå, men vi har snakket om tur til Split eller Barcelona". Altså, du kan svare men legg inni svaret at her i huset er dere to om det. 1
trulte-mor-88 Skrevet 30. juli 2018 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2018 Tusen takk for ett veldig ryddig inspill og tips der. Det kan kanskje ikke være dumt å gjøre det på den måten. Jeg må prøve å være mere bevist på hva hun sier og hvordan jeg bør svare. For mannen min hører VELDIG godt hvordan hun snakker. Jeg skal virkelig prøve det der😃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå