Gå til innhold

Er det egentlig mulig å slutte å bli sliten av å være sosial? med evt. Aspergers?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobben krever at jeg er sosial og engasjert, men dessverre så får jeg nesten behov for å legge meg nedpå litt etter en lang dag på jobb. Presses det til litt overtid osv så kan jeg bli svimmel. 
Skjønner ikke hvordan folk kan stå og skravle, holde show osv i flere timer? for så å reise ut på byen med venner etterpå?! Jeg skulle gjerne hatt det sånn selv, men jeg sliter litt med disse kodene :( jeg føler meg ofte uønsket fordi jeg er den som blir stille....

Anonymkode: 32576...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er mange som er sånn, uten at vi har asperberger av den grunn. Jeg blir forferdelig sliten av mange inntrykk og å forholde meg til noen hele tiden. Jeg får ingen energi av det, blir bare sliten. Det er flere dager i uken hvor jeg trenger en dubb på sofaen etter jobb. Og helgene er jeg veldig sjelden andre steder enn hjemme/på fjellet eller andre steder hvor jeg får være for meg selv. 

Har du mulighet til å bytte jobb? Finne noe som er mindre utmattende?

Anonymkode: 163d6...e61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke direkte sliten der og da, men kjenner det godt etter at jeg har hatt mye sosialt på kort tid. Først en følelse av å være «høyt oppe», for jeg faller ned og blir trøtt. Klarer det fint innimellom, men ikke i det lange løp.

Anonymkode: 8194b...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 30.7.2018 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Jobben krever at jeg er sosial og engasjert, men dessverre så får jeg nesten behov for å legge meg nedpå litt etter en lang dag på jobb. Presses det til litt overtid osv så kan jeg bli svimmel. 
Skjønner ikke hvordan folk kan stå og skravle, holde show osv i flere timer? for så å reise ut på byen med venner etterpå?! Jeg skulle gjerne hatt det sånn selv, men jeg sliter litt med disse kodene :( jeg føler meg ofte uønsket fordi jeg er den som blir stille....

Anonymkode: 32576...afa

Vi er alle forskjellige og alle har sine ting vi er flinke til, eller sliter med. Selv blir jeg også sliten av folk, er utadvendt og sosial på jobben, men så fort jeg er hjemme blir jeg introvert og gjør alt jeg kan for å slippe og se andre folk. Du er garantert ikke uønsket fordi du er stille, det er bare du som føler for mye og feil :) Så gjør det du liker, ikke prøv å være noen andre enn det du er. 

Hvis du virkelig vil bli et menneske som holder det gående dag og natt, start forsiktig og se om du kan trene deg opp med tiden. Men personlig hadde jeg aldri brukt tid og krefter på å forandre meg til noe jeg ikke er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...