Gå til innhold

Få penere håndskrift

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her som har gått fra å ha en ganske stygg håndskrift til å få en pen? Jeg studerer, og foretrekker å ta notatene mine for hånd, men jeg skriver så utrolig stygt! Hovedgrunnen er nok at jeg automatisk skriver løkkeskrift, men det er så stygt og det er ikke alltid jeg skjønner hva jeg skriver engang. Derfor prøver jeg å unngå å skrive løkkeskrift, men stavskriften min blir likevel en slags løkkeskrift bare at bokstavene ikke henger sammen. 

Hvordan kan man endre håndskriften sin? 

Anonymkode: f0c9f...9a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lurer på det samme! Jeg har en blanding mellom løkkeskrift og formskrift. Flyttet til et annet sted som tiåring og ble bedt om å kvitte meg med løkkeskriften av en kjip lærer.  Så det er en blanding av begge deler, det ser ut som det er et barn som skriver.

Er flau over skriften. Heldigvis lever vi i et digitalisert samfunn.

Anonymkode: f9eaf...3b8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man endre håndskriften sin?

Ved å øve mye. Gjerne ved bruk av kaligrafipenn som hobby. Finn også en god penn å skrive med.

Anonymkode: 308e8...215

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobbet med håndskriften min. Er mye på nettet om du søker.   Det handler om trening. Sette seg ned og skrive sakte nok til at man klarer å skrive pent.  Så kommer tempoet gradvis. 

Anonymkode: fff2a...1e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ved å øve mye. Gjerne ved bruk av kaligrafipenn som hobby. Finn også en god penn å skrive med.

Anonymkode: 308e8...215

Dette høres nok utrolig dumt ut, men hvordan vet jeg hva jeg skal øve på? Hvordan skal bokstavene se ut for å se pene ut? 

Anonymkode: f0c9f...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra å skrive veldig uleselig til å bli den familien spør når kort og hyttebok skal skrives i :laugh:

Jeg googlet rett og slett «penmanship» og fant mange fine eksempler som jeg hermet etter. Skrev alfabetet om og om igjen til jeg husket hvordan det skulle se ut. Så avanserte jeg til å skrive notatene så pent som jeg kunne. Det gikk veldig sakte i starten med mye uvante bevegelser for hånden. Å skrive stygt er godt innøvd og faller meg fortsatt naturlig så jeg må enda til tider konsentrere meg. Nå har jeg øvd inn flere typer håndskrifter som jeg varierer mellom. Får øvet mye på skriften siden jeg er student :Nikke:

Kjøpte meg også en god gel-pen som hjalp mye, kan enda ikke skrive så fint med blyant f.eks. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god penn er ihvertfall alfa omega. For meg blir skriften bedre med trykkblyant, gelpenn og fyllepenn, helst brede å holde. Men det er jo ofte smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...