Gå til innhold

Hvis du skulle valgt en krefttype, hvilken ville du tatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor blir ts hårsår ift tilbakemeldinger? Det står jo tydelig at ts kun lurer på hva folk ville valgt om de hadde valget og de som svarer går helt i taket pga temaet. Det er jo å være hårsår

Anonymkode: 5f59e...471

Hva er poenget med en slik tråd? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen vil være syk, nei, det er jeg enig med deg om. Hvorfor er da denne tråden mye mer akseptert?

jeg ville valgt kreft over en psykisk lidelse hver dag, fordi en psykisk lidelse blir man faktisk aldri kvitt, men kreft er det mulig å bli kvitt. Så dersom det er flere hårsår her som ikke tåler å høre hvilken kreft folk ville valgt, så får dere heller bombardere denne tråden med deres hårsårhet. Den eneste forskjellen er at dere da vil bringe negativitet til rett sted.

Anonymkode: 5f59e...471

For noe tull du skriver. Det finnes mange mennesker som er kurert fra sine psykiske sykdommer.

Men du beviser jo bare det jeg tidligere skrev,egosentriske og selvopptatt.

Anonymkode: 57082...b27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er da overhodet ikke hårsår, men man kan da tulle med absolutt alt her. Ingen stoppet meg fra å lage denne tråden, men man trenger da heller ikke å føle seg angrepet på grunn av en sykdom som blir nevnt. Her står det heller aldri hva du selv kunne ønsket, men hva du selv ville valgt. Ville du ikke valgt, så ikke kommenter. Enkelt og greit. Helt fint for meg at vi ikke har samme humor, men ikke stikk kjepper i hjulene på de som ikke tar det så nær av seg her.

Anonymkode: 5f59e...471

Du liker ikke kritikken som du har fått. 

Vet du at jeg kjenner ei jente som har hatt kreft som nå har fått senskader på grunn behandlingen. Livet hennes er ødelagt og hun er ikke alene om å oppleve dette. Det er mange kreftpasienter som lever med senskader. Hun ønsker å dø og har spurt meg flere ganger om hvorfor hun ikke bare kunne få lov til å dø da hun var liten. Hvorfor legen reddet henne er uforståelig for henne. Hun husker livet før sykdommen og sørger over det livet som er tapt. Barn, familie og jobb kan hun se lenge etter da det aldri kommer til å skje da hun er såpass skadet av behandlingen.  

Kanskje dette er en krefttype som du kan ønske deg? Hva tenker du om det for moroskyld? 

Ingen kan hindre deg i å opprette meningsløse tråder på kg men da må du også innfinne deg i å få negative tilbakemeldinger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snaskesnusken said:

Du liker ikke kritikken som du har fått. 

Vet du at jeg kjenner ei jente som har hatt kreft som nå har fått senskader på grunn behandlingen. Livet hennes er ødelagt og hun er ikke alene om å oppleve dette. Det er mange kreftpasienter som lever med senskader. Hun ønsker å dø og har spurt meg flere ganger om hvorfor hun ikke bare kunne få lov til å dø da hun var liten. Hvorfor legen reddet henne er uforståelig for henne. Hun husker livet før sykdommen og sørger over det livet som er tapt. Barn, familie og jobb kan hun se lenge etter da det aldri kommer til å skje da hun er såpass skadet av behandlingen.  

Kanskje dette er en krefttype som du kan ønske deg? Hva tenker du om det for moroskyld? 

Ingen kan hindre deg i å opprette meningsløse tråder på kg men da må du også innfinne deg i å få negative tilbakemeldinger. 

Ingen som skriver her ønsker seg det, de svarer på hva de selv ville valgt.

Dersom du ikke tåler det og må bruke venninna di som et eksempel, så er det jo åpenbart at du ikke klarer å ta dette som en spøk. Da vil det være mye enklere for deg å heller se bort ifra tråden istedenfor å sitte her og kverulere til langt utpå kvelden. Lag deg heller en seriøs tråd om kreft dersom du ikke tåler denne.

Anonymkode: 5f59e...471

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

For noe tull du skriver. Det finnes mange mennesker som er kurert fra sine psykiske sykdommer.

Men du beviser jo bare det jeg tidligere skrev,egosentriske og selvopptatt.

Anonymkode: 57082...b27

Hva i huleste med det jeg skriver er egosentrisk og selvopptatt? Det jeg skriver er at flere av dere ikke tåler en spøk når det kommer til kreft, men dersom det omhandler det psykiske, altså det man ikke ser, så går det helt greit. Der kan man ha det så moro så det griner. Det er DET som er problemet med dagens befolkning, slike folk som dere.

Anonymkode: 5f59e...471

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Snaskesnusken said:

Hva er poenget med en slik tråd? 

For moro. Det er flere slike tråder på forumet. Hva er det du ikke forstår?

Anonymkode: 5f59e...471

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Basalcellekarsinom, hands down. Hadde jeg vært gammel og syk, pancreas cancer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått to kreftdiagnoser i mitt liv, og man mistenker en tredje nå. 

Brystkreft - det vil jeg IKKE ha igjen. Behandlingen er beintøff og selv om statistikken for 5 års overlevelse ser bra ut, er det fryktelig mange som får tilbakefall etter disse 5 årene.
Fjerning av brystet og lymfekjertler, masse fæl cellegift, og masse stråling: det var ingen fest, for å si det mildt. Behandling som varte i trekvart år og som satte meg helt ut av spill, med utmattelse og drøssevis av slitsomme seneffekter. Nå viste det seg at jeg har fått spredning til skjelettet av brystkreften, så jeg kommer til å dø av den sykdommen uansett... Den som ønsket seg brystkreft fordi man har forsket så mye på det har ikke peiling på hva hun snakker om! 

Skjoldbruskkjertelkreft - det er den «snilleste» kreftdiagnosen man kan få. De fleste som får kreft i skjoldbruskkjertelen får en krefttype som vokser sakte og som man kan ha i årevis uten å ta skade av den. For min del ble det en operasjon for å fjerne kjertelen, og deretter stoffskiftemedisiner resten av livet. Det er litt slitsomt å finne riktig dosering av medisinene, men ellers er det rimelig udramatisk.

Hudkreft - jeg har nettopp fjernet en suspekt føflekk nå. Forhåpentligvis trenger jeg ikke mer behandling enn det, men siden jeg har ekstremt lys hud og veldig mange føflekker, er det fare for at det blir mange små operasjoner framover, og risikoen for spredning er stor. 

Anonymkode: c27bc...355

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i huleste med det jeg skriver er egosentrisk og selvopptatt? Det jeg skriver er at flere av dere ikke tåler en spøk når det kommer til kreft, men dersom det omhandler det psykiske, altså det man ikke ser, så går det helt greit. Der kan man ha det så moro så det griner. Det er DET som er problemet med dagens befolkning, slike folk som dere.

Anonymkode: 5f59e...471

Fordi psykisk syke( som jeg gjetter at du er) er ekstremt egosentriske og selvopptatte. Alle skjønner hvorfor du opprettet tråden.

Jeg ville heller hatt 5 forskjellige psykiske lidelser enn den mildeste formen for kreft. Kreft er ekte og alvorlig.

Anonymkode: 57082...b27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke interessert i hva du har, men heller hva du selv kunne valgt hvis du hadde muligheten til det. 😉

Anonymkode: 5f59e...471

Du er fan meg sjuk i hodet ditt du!!!? 

Anonymkode: a4643...114

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er fan meg sjuk i hodet ditt du!!!? 

Anonymkode: a4643...114

Ja hun er psykisk syk. Det er sånn de opptrer.

Anonymkode: 57082...b27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør alle fordommer om psykisk syke mennesker sanne. Dersom det var hevn, eller hvadetnåvar som fikk deg til å lage en så gjennomført vettlaus tråd, så har du faktisk bare klart å trampe på mennesker som deg selv! 

Hvis jeg fikk velge, ville jeg valgt å være fysisk frisk. Dersom jeg måtte velge mellom angst og kreft, ville jeg valgt angst uten kreft. Men jeg får ikke engang velge om mine barn har en mor den dagen de konfirmeres... Men empatiløse deg skjønner sikkert ikke det, for du har det nok verre enn meg, ikke sant? 

Anonymkode: a4643...114

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva i huleste med det jeg skriver er egosentrisk og selvopptatt? Det jeg skriver er at flere av dere ikke tåler en spøk når det kommer til kreft, men dersom det omhandler det psykiske, altså det man ikke ser, så går det helt greit. Der kan man ha det så moro så det griner. Det er DET som er problemet med dagens befolkning, slike folk som dere.

Anonymkode: 5f59e...471

Du mener visst å vite at vi som er negative til tråden din her har vært inne i den andre tråden det refereres til og harselert med psykiske sykdommer.

Jeg har ikke lest i den overhodet. Om jeg hadde gjort det hadde jeg også reagert på negative innlegg når det kommer til den type lidelser. En av dem jeg er mest glad i her i verden (mitt eget barn) fikk kreft, er operert, og er forhåpentligvis kvitt det for godt. Men det vet man aldri. H*n sliter nå ganske voldsomt med ettervirkninger, som angst og depresjon.

Ingen av delene er noe man spøker med og jeg fatter og begriper ikke hvordan du og andre her kan synes at det er ok!

Har, som skrevet tidliger i tråden, mistet to søsken til kreft og har enda en som står meg nær som har blitt friskmeldt av kreft men som har fått en del fysiske senvirkninger som også sliter veldig mentalt.

Anonymkode: 1072d...f14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi psykisk syke( som jeg gjetter at du er) er ekstremt egosentriske og selvopptatte. Alle skjønner hvorfor du opprettet tråden.

Jeg ville heller hatt 5 forskjellige psykiske lidelser enn den mildeste formen for kreft. Kreft er ekte og alvorlig.

Anonymkode: 57082...b27

Så du kommer virkelig her og drar absolutt alle under en og samme kam, kun fordi du selv mener at de som sliter med noe psykisk er ekstremt eogsentriske og selvopptatte? Det er virkelig å dra det langt kun av en tråd som stiller et uskyldig spørsmål. Det er ingen vits å angripe meg som person kun på grunn av måten du ser på forskjellige sykdommer, som forresten er totalt vridd.

Det hjelper ikke å stikke hodet ditt i ræva i denne diskusjonen, for det kommer du absolutt ingen vei med. Psykiske lidelser er minst like alvorlig som andre sykdommer. Les en bok istedenfor å kverulere med ukjente på internett. Du kommer ihvertfall ingen vei med å anta spesifikke ting om de heller.

Anonymkode: 5f59e...471

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2018 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Tittelen sier vel seg selv. Hvilken krefttype ville du hatt?

Brystkreft, hudkreft, leukemi, hva som helst.

Spennede å se hva folk velger

Anonymkode: 5f59e...471

Ingen. Kreft er det verste som fins. Fuck cancer

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er fan meg sjuk i hodet ditt du!!!? 

Anonymkode: a4643...114

Nei, faktisk ikke. Jeg skrev bare at jeg ville fram til hva folk kunne valgt selv, ikke hva de har til dags dato. Er absolutt ingenting ille med det. Synd du tar deg nær av det.

Anonymkode: 5f59e...471

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja hun er psykisk syk. Det er sånn de opptrer.

Anonymkode: 57082...b27

Skal du stille diagnose på meg også? Du vet da ingenting om jeg kan sitte her med kreft eller ikke du. Utrolig kvalm av deg å anta sykdommer til folk.

Anonymkode: 5f59e...471

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere her på KG har psykiske lidelser også. Mange kan dø av det også. Betyr heller ikke at det er noe særlig morsomt heller, men ser ingen som får panikk der. Ts vil vel skape reaksjoner og tyde et poeng at dersom den ene tingen er greit å tulle med, så må den andre være minst like grei å tulle med. Det er ingen regler som tilsier at man ikke kan lage en slik tråd.

Anonymkode: 5f59e...471

Man kan jo få psykiske lidelser som følge av dødelig sykdom også.. ikke alltid det er enten eller

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Nettopp! En skal være forsiktig med hva en ønsker seg..

Tviler på at latteren sitter like løst om en havner opp som kreftpasient og svever mellom liv og død. Men de hadde det jo sabla morsomt i denne tråden da.. 

Jeg har ikke ledd et sekund av denne tråden, for meg var det bare et interessant tankeeksperiment: hvis jeg skulle valgt, hvilken krefttype ville jeg valgt da? 

 

For øvrig, for å gjenta meg selv; jeg har INGEN tro på at jeg ved å svare i denne tråden på noen måte «jinxer» meg selv og dermed får kreft. Igjen: jeg tror rett og slett ikke på sånt. Hvis jeg får kreft en vakker dag vold et være naturlig for MEG å tenke at det skyldes tilfeldigheter, og ikke en høyere kraft som mener jeg fortjener å få kreft ( slik du og flere tydeligvis gjør). Jeg ser dog at det er omtrent umulig å få mennesker som tror på slik overtro å forstå at det finnes mennesker som rett og slett IKKE TROR.

Anonymkode: 5c1e7...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du gjør alle fordommer om psykisk syke mennesker sanne. Dersom det var hevn, eller hvadetnåvar som fikk deg til å lage en så gjennomført vettlaus tråd, så har du faktisk bare klart å trampe på mennesker som deg selv! 

Hvis jeg fikk velge, ville jeg valgt å være fysisk frisk. Dersom jeg måtte velge mellom angst og kreft, ville jeg valgt angst uten kreft. Men jeg får ikke engang velge om mine barn har en mor den dagen de konfirmeres... Men empatiløse deg skjønner sikkert ikke det, for du har det nok verre enn meg, ikke sant? 

Anonymkode: a4643...114

Jeg har da ingen hensikt i å tråkke på noen som helst. Hva er det du får det fra? Jeg stiller et konkret spørsmål og om det så er sjokkerende, så er det bare ment for å ha det gøy. Med en gang kreft blir nevn, blir det stilt strenge krav til hva du kan og ikke kan poste på forumet, hva ts selv er diagnosert med og hurra meg rundt. Det er da ingen vits med personangrep. Tåler du ikke, så la vær.

Jeg har da ikke skrevet noe sted om det er synd på meg heller, men det er synd på verden når det er slike mennesker som de som ikke tåler å spøke med sykdommer man ser, men heller de man ikke ser. Det er det som er utrolig kvalmt. Det er ikke rart verden er så ustabil da. Du tar deg heller ikke hånd om ditt med menneske, men skyver dem heller ned i søla fordi du selv mener det ikke gjør noe å tulle noe med det, men kreft er vel verstingen her, eller hva?

Anonymkode: 5f59e...471

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...