Gå til innhold

Sommerferie bestående av surving og krangling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hu hei for en "flott" ferie sammen med mine 2 rundt 10-årsalder. 5 herlige uker som kun har dreid seg om krangling og sutring. Ingenting vi har funnet på har vært bra nok, eller de vil ikke finne på noe i det hele tatt, de krangler og sloss hundre ganger om dagen, osv.

Ingenting har vært koselig uansett hvor hardt jeg har prøvd. Og når jeg har hatt time-out fordi ting ikke fungerer og jeg ikke gidder å prøve lenger, så bare fryder de seg  føler jeg... og alt dreier seg om at mye vil ha mer...

Utakknemlige bortskjemte drittunger

Anonymkode: 7201a...953

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send de på sommerleir til neste år. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som du har oppdratt.

Du må sette deg ned med dem og forklare hvordan det føles for deg, spør hvordan det føles for dem. Hvorfor surmule de? Hva krangler de om? Hvorfor er de så utakknemlige?

Du har et år på deg nå til neste års ferie til å lære barna dine å vise takknemlighet og løse konflikter på en mer konstruktiv måte.

Anonymkode: 44c9b...686

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, atropos skrev:

Send de på sommerleir til neste år. 

Ja, finnes det?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hu hei for en "flott" ferie sammen med mine 2 rundt 10-årsalder. 5 herlige uker som kun har dreid seg om krangling og sutring. Ingenting vi har funnet på har vært bra nok, eller de vil ikke finne på noe i det hele tatt, de krangler og sloss hundre ganger om dagen, osv.

Ingenting har vært koselig uansett hvor hardt jeg har prøvd. Og når jeg har hatt time-out fordi ting ikke fungerer og jeg ikke gidder å prøve lenger, så bare fryder de seg  føler jeg... og alt dreier seg om at mye vil ha mer...

Tydrlig hvor de har oppførselen sin ifra. Enhver « voksen» person som får seg til å kalle andre «bortskjemte drittunger « viser at han/henne ikke er helt på nett eller et modent nivå-emosjonelt og intellektuelt....

Anonymkode: 6d3c3...7c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som du har oppdratt.

Du må sette deg ned med dem og forklare hvordan det føles for deg, spør hvordan det føles for dem. Hvorfor surmule de? Hva krangler de om? Hvorfor er de så utakknemlige?

Du har et år på deg nå til neste års ferie til å lære barna dine å vise takknemlighet og løse konflikter på en mer konstruktiv måte.

Hver eneste dag har gått med til mekling og forklaring. Ingenting ser ut til å gå inn. Bare mas og tjas om mer og mer og mer... men de får det ikke som de vil hele tiden. Og det er konsekvenser ved dårlig oppførsel. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tydrlig hvor de har oppførselen sin ifra. Enhver « voksen» person som får seg til å kalle andre «bortskjemte drittunger « viser at han/henne ikke er helt på nett eller et modent nivå-emosjonelt og intellektuelt....

Anonymkode: 6d3c3...7c5

Det var kun utblåsningen her, er fattet overfor selve barna 🤣

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som du har oppdratt.

Tror virkelig folk at barna blir nøyaktig som man prøver å oppdra dem? De har ingen egen personlighet, eller annen ytre påvirkning? Det blir for dumt. 

Anonymkode: 6939d...16e

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror virkelig folk at barna blir nøyaktig som man prøver å oppdra dem? De har ingen egen personlighet, eller annen ytre påvirkning? Det blir for dumt. 

Enig. TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff. Det der må ha vært et helvete for deg. 

Jeg føler med deg og håper du får skikk på ungene. 

Anonymkode: bf0db...ad1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Riktig, men når man merker sånne sider, så går det jo an å legge seg i selen for å gi dem noen perspektiver, selv om man ikke har lyktes med det tidligere. Det er noen som er lettere å påvirke enn andre, men alle kan bli påvirket.

Ikke gi opp, ts! Sett deg ned med "familieråd" og fortell dem hvordan det får deg til å føle deg og få dem til å forstå hvor heldige dere er, at det er ren flaks at dere bor i Norge osv. Jeg har alltid peset masse med dette overnfor mine, ab den enkle grunn at takknemlighet er selve nøkkelen til lykke, og det vil jeg gi mine barn. Det har faktisk virket godt, men jeg har jobbet med det i alle år ;)

Lykke til!

• Liker 3
Skrevet

Har dere beholdt rutinene i ferien når det gjelder leggetider osv? Min erfaring er at ting blir et helvete om man lar dem være oppe mye lengre på kveldene fordi det er ferie. Overtrøtte unger er de mest slitsomme ungene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Missy77 skrev:

Har dere beholdt rutinene i ferien når det gjelder leggetider osv? Min erfaring er at ting blir et helvete om man lar dem være oppe mye lengre på kveldene fordi det er ferie. Overtrøtte unger er de mest slitsomme ungene. 

Ja det kan være en viktig faktor som har sklidd ut her. TS

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan være en viktig faktor som har sklidd ut her. TS

Vi har lært for å si det sånn. 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Missy77 skrev:

10 åringer som må legge seg tidlig hver dag i ferien? Ja funker kanskje hvis man er hjemme hele ferien. 

Men vi er heldige å har to unger som ikke er avhengig av å følge rutiner i ferier. Oppe til kl 23. Sover til kl 11. 

Anonymkode: 9512c...251

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 åringer som må legge seg tidlig hver dag i ferien? Ja funker kanskje hvis man er hjemme hele ferien. 

Men vi er heldige å har to unger som ikke er avhengig av å følge rutiner i ferier. Oppe til kl 23. Sover til kl 11. 

Ja da er dere heldige. Ganske alfa omega her ihvertfall...

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er dere heldige. Ikke alle som har barn som sover lenge selv om de legger seg senere... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

😂

Anonymkode: b33e2...e1e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, finnes det?

Jada. Bare Google sommerleir for barn. Fikk opp bl.annet denne;

http://www.langedrag.no/leir-kurs/aktivitetsleir

ser ut som at de fleste koster en del, men ungene får opplevd mye da.

AnonymBruker
Skrevet

Sier flere mener du må fortelle dem hvordan det føles for deg osv - og at du har prøvd det alt.

Helt FEIL taktikk.

Disse barna surver seg til viljen sin - og ved å fortelle hvordan du føler det, så bekrefter du jo for dem, at det de holder på med funker. De ønsker å lage kjip og dårlig stemning, for å gjøre deg så fortvila at du bare gir etter og gir dem viljen sin. Å fortelle dem hva du føler, har nok bare gjort vondt verre. De fryder seg jo når du har tatt deg en time-out...? 

Gi klar beskjed om at nå er det slutt på å få ting - det blir striskjorta og havrelefse. Kommer til å bli stor-ståhai fra ungene. Men vært knallhard - og gi de muligheten til å enten gjøre jobber for å oppnå goder, og/eller still konkrete, strenge krav for at "ett-eller-annet" ekstra de har lyst til å gjøre skal skje.

Disse ungene høres bortskjemte ut, og vant til å få uten å yte - og bare presser på det de kan for å få mer. 

Anonymkode: 6ce66...d46

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...