Gå til innhold

Plukke søppel imens man går tur


sighopath

Anbefalte innlegg

Plukker man slikt søppel, og kaster i en søppel-dunk, hvor tror dere egentlig at alt søppelet vårt havner da??  

Anonymkode: 6f78d...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.7.2018 den 12.45, sighopath skrev:

Jeg har begynt å plukke litt søppel når jeg går tur med hunden, eller går tur generelt. Merker at når jeg først har begynt så klarer jeg ikke å slutte å se hvor mye plast og annet skrot som ligger bare slengt på bakken. Noen ganger er hånden full før jeg finner et offentlig bosspann jeg kan kaste det jeg har funnet.

Vet noen vil synes jeg er rar, men jeg gjør det for miljøet. Stort sett plukker jeg bare et par ting, og tenker at det er bedre enn ingenting. Er det flere som plukker søppel når de er ute og går? 

Kudos til deg!! 

Det hender jeg plukker med meg litt rask jeg også, men kunne blitt mye flinkere til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2018 den 9.07, AnonymBruker skrev:

Jeg plukker aldri opp andres søppel. Unntaket er om jeg ser ståltråd/spiker/glasskår på biøveier, da fjerner jeg det, slik at folk skal slippe å pungtere hjulene.

Men plukke opp andres dritt gjør jeg ikke. Jeg plukker opp etter hunden min, det får holde. Ryggen min er ikke den beste, og jommen om jegskal bli "ufør" i flere dager for å plukke opp etter andre! Det gjør jeg bare ikke. Jeg plukker opp mitt eget søppel, og det får være nok. Er seriøst litt lei av miljøhysteriet. Snart blir man vel sett stygt på for ikke å bruke fritiden på å rydde etter andre?

Anonymkode: 21e74...83a

Enig. Skal jeg gjøre det, skal jeg ha betalt også.

Anonymkode: 92ae4...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På Sunday, September 15, 2019 den 9.42, AnonymBruker skrev:

#5forhvalen på Instagram for inspirasjon 

Anonymkode: 9f6d9...50e

Godt over 90 % av all dritten som havner i havet, det kommer faktisk fra elever i Afrika og Asia. 

Drittmennesker som bare kaster fra seg alt mulig søppel i en elv, og som driter i hvor alt sammen ender opp. 

Anonymkode: 6f78d...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntest det er veldig bra det som tråden omhandler.  At folk er miljøbevisste og plukker opp søppel er veldig bra.  Jeg gjør det selv når jeg går turer i naturen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

På 28.7.2018 den 12.45, sighopath skrev:

Jeg har begynt å plukke litt søppel når jeg går tur med hunden, eller går tur generelt. Merker at når jeg først har begynt så klarer jeg ikke å slutte å se hvor mye plast og annet skrot som ligger bare slengt på bakken. Noen ganger er hånden full før jeg finner et offentlig bosspann jeg kan kaste det jeg har funnet.

Vet noen vil synes jeg er rar, men jeg gjør det for miljøet. Stort sett plukker jeg bare et par ting, og tenker at det er bedre enn ingenting. Er det flere som plukker søppel når de er ute og går? 

Jeg plukker alltid opp søppel når jeg er ute. Som regel har jeg med en pose jeg kan dra frem og legge alt i, og kaste det når jeg finner en søppelkasse evt vente til jeg kommer hjem og kan kaste det der.  

Jeg var på fjellet i sommer. Noen netter i telt. Og på vei bort, og på vei hjem  plukket jeg med meg en del søppel. Hadde med en pose jeg la det i, og puttet det i sekken. Kastet det når jeg kom hjem. 

En god gjerning å plukke søppel. Man gjør noe bra for andre. Ikke bare for at det skal være hyggelig, rent og fint rundt oss mennesker, men også for dyrene, som dessverre får i seg mye rart fra menneskers søppel. Og havet/vann generelt. Ødelegger liv med alt søppelet.

Og hvor vanskelig kan det virkelig være å bruke søppelkasse? Evt holde det i hånden til man kommer hjem/til en søppelkasse. Det er ikke vanskelig... 

Anonymkode: b5045...7ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2018 den 9.07, AnonymBruker skrev:

Jeg plukker aldri opp andres søppel. Unntaket er om jeg ser ståltråd/spiker/glasskår på biøveier, da fjerner jeg det, slik at folk skal slippe å pungtere hjulene.

Men plukke opp andres dritt gjør jeg ikke. Jeg plukker opp etter hunden min, det får holde. Ryggen min er ikke den beste, og jommen om jegskal bli "ufør" i flere dager for å plukke opp etter andre! Det gjør jeg bare ikke. Jeg plukker opp mitt eget søppel, og det får være nok. Er seriøst litt lei av miljøhysteriet. Snart blir man vel sett stygt på for ikke å bruke fritiden på å rydde etter andre?

Anonymkode: 21e74...83a

Fritidsskam?

Anonymkode: 03eb2...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2019 den 15.32, AnonymBruker skrev:

Jeg plukker alltid opp søppel når jeg er ute. Som regel har jeg med en pose jeg kan dra frem og legge alt i, og kaste det når jeg finner en søppelkasse evt vente til jeg kommer hjem og kan kaste det der.  

Jeg var på fjellet i sommer. Noen netter i telt. Og på vei bort, og på vei hjem  plukket jeg med meg en del søppel. Hadde med en pose jeg la det i, og puttet det i sekken. Kastet det når jeg kom hjem. 

En god gjerning å plukke søppel. Man gjør noe bra for andre. Ikke bare for at det skal være hyggelig, rent og fint rundt oss mennesker, men også for dyrene, som dessverre får i seg mye rart fra menneskers søppel. Og havet/vann generelt. Ødelegger liv med alt søppelet.

Og hvor vanskelig kan det virkelig være å bruke søppelkasse? Evt holde det i hånden til man kommer hjem/til en søppelkasse. Det er ikke vanskelig... 

Anonymkode: b5045...7ca

"Alltid" eller etter det ble poppis å passe på miljøet? Gjorde du det for 5-10 år siden og?

Anonymkode: 03eb2...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 11.37, AnonymBruker skrev:

Godt over 90 % av all dritten som havner i havet, det kommer faktisk fra elever i Afrika og Asia. 

Drittmennesker som bare kaster fra seg alt mulig søppel i en elv, og som driter i hvor alt sammen ender opp. 

Anonymkode: 6f78d...5cd

Men lille Norge skal plukke opp plast og bruke millioner av penger på det. Hvorfor ikke gå til roten av problemet? Er det noen som har sagt til Afrika og Asia at de må slutte med det?

Anonymkode: 03eb2...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør også det i blant. I går senest. Noen hadde slengt fra seg et McDonalds beger med plast-topp der jeg går for å lufte hunden, og da jeg skulle gå og kaste bæsjeposen, bøyde jeg meg ned og tok med meg den forbaskede koppen som noen bare har kastet ut av en bil. Det er typisk at det ligger sånn "snacks-søppel" i den skråningen der, fordi det er parkeringsplass for biler langsmed veien. Og dessverre (og nesten uhørt) er det faktisk mange mennesker som bare åpner bildøra og kaster ut det søppelet de har i bilen ut på bakken! 

Skulle vært saftige bøter for sånn forsøpling. Det står faktisk en stor søppelkasse bare noen meter bortenfor!

I sommer plukket jeg stor konfetti (!) av den runde, gullfargede typen, som lå strødd over mange meter langs gresskanten nedover et fortau. Det glitret og glinset overalt. Plukket opp så mange jeg kunne se og kastet i søppelet over gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

"Alltid" eller etter det ble poppis å passe på miljøet? Gjorde du det for 5-10 år siden og?

Anonymkode: 03eb2...819

Det var helt vanlig for 5-10-20-30 år siden også, selv om det kanskje ikke var like mye søppel å plukke. Jeg ha vokst opp ved kysten, og der har vi alltid plukket søppel i fjære. 

Anonymkode: 80b8f...c1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det iblant hvis jeg ser noe skarpt som f. eks. kan skade dyr etc. som ligger synlig hvis jeg har hansker på meg. Eller spesielt sjenerende ting i området der vi bor. 

Men å rusle gatelangs og plukke opp etter folk gjør jeg ikke. For det første sender det et signal til de som bare kaster fra seg uten tanke på andre at de bare kan fortsette siden andre gjør det ("Andre kan gjøre det" tankegangen som mange dessverre har i dette landet), og for det andre bidrar det bare til å skjule problemet for det offentlige. Man skaper en forventning om at "Folk gjør det uansett, så vi trenger ikke bruke penger på å rydde opp eller på renovasjon". 

Anonymkode: 68d4d...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.7.2018 den 12.45, sighopath skrev:

Jeg har begynt å plukke litt søppel når jeg går tur med hunden, eller går tur generelt. Merker at når jeg først har begynt så klarer jeg ikke å slutte å se hvor mye plast og annet skrot som ligger bare slengt på bakken. Noen ganger er hånden full før jeg finner et offentlig bosspann jeg kan kaste det jeg har funnet.

Vet noen vil synes jeg er rar, men jeg gjør det for miljøet. Stort sett plukker jeg bare et par ting, og tenker at det er bedre enn ingenting. Er det flere som plukker søppel når de er ute og går? 

Ja, jeg plukker opp og har med meg sekker når jeg har bodd på landet, men ikke i byen. Infrastrukturen bør sørge for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går en del i fjellet og plukker alltid med oss det lille vi finner av søppel. En gang fant vi flere klesplagg som lå under en busk, det så ganske underlig ut langt oppi fjellet. Ølbokser under store steiner er en gjenganger, for noen pingler som ikke klarer å bære en tom ølboks med seg hjem! 

Anonymkode: fbe03...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...