Gå til innhold

Bruden vil nekte barn adgang i kirken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barn under 10 år kan jeg forstå ikke ønskes, da jeg har merket at flere foreldre dessverre har svært uoppdragne barn og at man da ikke har lyst å ha vielsen eller bryllupsfesten ødelagt. At barn i alderen 10-18 ikke er ønsket i kirken heller synes jeg er meget sært.

Anonymkode: 75227...e55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

På festen skjønner vi jo at barna ikke er velkomne, men i kirken syns jeg det blir for sært å nekte de adgang. 

Anonymkode: ea315...a14

Spiller vel ingen rolle at dere synes det blir for sært? Det er jo brudeparets bryllup og deres regler? De kan jo være så sære og i uttakt de bare gidder - de lager reglene, dere følger dem (Eller melder avbud). 

Anonymkode: 0d7f1...f80

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner brudeparet godt, hvem gidder ha frekke, snørrete og bråkete drittunger i bryllupet sitt? Jeg liker ikke barn da, og hadde nok gjort det samme sjæl. Bryllup er for folk over 18 syns jeg. Og det ER forstyrrende med hylende skrikunger i kirken jo! Jeg opplevde det i et bryllup nylig. Sjukt irriterende, møkkaunge som skreik og skreik. Grrr. 

Virker som flere glemmer en annen ting: det er frivillig å komme i et bryllup, og i tillegg er det brudeparet sin dag og de bestemmer. Jeg forstår det er vanskelig for de som har småbarn og ammer etc, men det er da virkelig en situasjon man har satt seg selv i (med tanke på all prevensjon som fins i dag). Får man ikke barnevakt så la vær å dra. Så enkelt er det. 

Anonymkode: a7b61...b58

Så hva mener du man skal gjøre? Kontakte alle man kjenner og informere om at man kanskje blir foreldre og de må vente med bryllupsplaner til ammeperioden er ferdig? 

Eller bør alle som ammer ekskluderes? 

Hva gjør man isåfall om det er søster til brud eller brudgom som har fått baby? 

Anonymkode: 3b832...de4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Maleficenta skrev:

Sært at barn ikke sjal få oppleve slike ting. Man må ikke ha grøftefyll i bryllup

Andres fester er ikke dine barns fornøyelsespark. Dette kommer antagelig som et sjokk for mange, men barna deres er ikke verdens midtpunkt og det spiller ingen rolle om de ikke får oppleve ting. De får oppleve ting de er ønsket velkommen til. 

Anonymkode: 0d7f1...f80

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva mener du man skal gjøre? Kontakte alle man kjenner og informere om at man kanskje blir foreldre og de må vente med bryllupsplaner til ammeperioden er ferdig? 

Eller bør alle som ammer ekskluderes? 

Hva gjør man isåfall om det er søster til brud eller brudgom som har fått baby? 

Anonymkode: 3b832...de4

De som ammer bør hvertfall gå ut når ungene deres begynner å lage lyd. Lyd sammen med kirklyd passer dårlig. 

Anonymkode: 0d7f1...f80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Vi skal i bryllup i september og på invitasjonen står det med store bokstaver at barn under 18år ikke er velkommen i kirken og på festen. 

Jeg trodde at det var en misforståelse, men det vil visst bli satt opp folk til å passe på at barn ikke slipper inn i kirken. 

Er ikke det litt sært?

Anonymkode: ea315...a14

Nei, bare en brud som har guts til å gjøre hva veldig mange ønsker. Barn som kjeder seg i kirke er en plage og de har ingenting å gjøre på festen hvis det serveres alkohol.

Anonymkode: 91262...3d2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vel å kaste en forbannelse over seg selv, i og med at barn i et bryllup symboliserer fruktbarhet? Hun kommer til å angre den dagen hun ikke får barn, dersom hun ønsker det...... Eventuelt vet brudeparet allerede at de aldri vil kunne få barn og orker ikke å ha barn til stede i bryllupet sitt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Morganaut skrev:

Dette er vel å kaste en forbannelse over seg selv, i og med at barn i et bryllup symboliserer fruktbarhet? Hun kommer til å angre den dagen hun ikke får barn, dersom hun ønsker det...... Eventuelt vet brudeparet allerede at de aldri vil kunne få barn og orker ikke å ha barn til stede i bryllupet sitt?

I alle dager. Hva har det med saken å gjøre? Hvorfor vil hun angre på at andres små unger ikke kom i bryllupet deres? Og insinuerer du at de ikke vil ha barn rundt seg fordi de ikke selv kan få barn? At absolutt alle ønsker seg barn? Usakelig.

Anonymkode: 6a5d8...8fe

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I alle dager. Hva har det med saken å gjøre? Hvorfor vil hun angre på at andres små unger ikke kom i bryllupet deres? Og insinuerer du at de ikke vil ha barn rundt seg fordi de ikke selv kan få barn? At absolutt alle ønsker seg barn? Usakelig.

Anonymkode: 6a5d8...8fe

Slik hadde jeg tolket det. Er derfor det er best å ikke ha kirkebryllup dersom man ikke er overtroisk. Mye tro og overtro der i gården, gitt. Mindre slikt på et tinghus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med aldersgrensen på fest kan jeg skjønne, men dersom aldersgrensen er 18 i kirka, syns jeg det er litt spesielt. Altså jeg skjønner alt fra barneskolen og nedover, for de bråker jo så inderlig og har vel ikke så veldig stor interesse eller forståelse for hva som foregår, men helt opp til 18 altså? Det var litt snodig.

Anonymkode: 6ba57...685

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Morganaut skrev:

Slik hadde jeg tolket det. Er derfor det er best å ikke ha kirkebryllup dersom man ikke er overtroisk. Mye tro og overtro der i gården, gitt. Mindre slikt på et tinghus.

Tro og overtro har vel ingenting å gjøre med barneønske eller ei.

Så hvis de giftet seg borgelig og fremdeles ikke ville ha barn i vielsen ville du altså ikke trodd det har noe å gjøre med deres ønske om barn eller ikke? 

Anonymkode: 6a5d8...8fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tro og overtro har vel ingenting å gjøre med barneønske eller ei.

Så hvis de giftet seg borgelig og fremdeles ikke ville ha barn i vielsen ville du altså ikke trodd det har noe å gjøre med deres ønske om barn eller ikke? 

Anonymkode: 6a5d8...8fe

Stemmer, da hadde de jo signalisert at de gikk for den totale snusfornuft i stedet for de hellige mysterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Morganaut skrev:

Stemmer, da hadde de jo signalisert at de gikk for den totale snusfornuft i stedet for de hellige mysterier.

Det har jo ingenting med valg av barn i bryllupet eller ikke.

Anonymkode: 6a5d8...8fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jo ingenting med valg av barn i bryllupet eller ikke.

Anonymkode: 6a5d8...8fe

Hallo, kirkene er jo dekorert fra spir til gravkjeller med engler i form av lubne, små, nakne babyer som til forveksling likner på små eros / cupider med piler! Og Jesus-barnet troner som baby på Marias fang eller smiler søtt i krybba. Tror du bare kan ha vært i reformerte, kalvinistiske kirker.

Endret av Morganaut
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert i en del bryllup, to av de var jeg selv brud i og barn har det vert i kirken hver gang og jeg har ærlig talt aldri sett skrikerunger, snørrunger eller drittunger der. Derimot har jeg sett mange veloppdragne barn. Noen har kjedet seg mens andre stråler som solen. Forloveren til min mann hadde sine barn med og fotografen fikk fanget barna på flere bilder under vielsen og det er ikke vanskelig å se at det var stort for dem å se «onkel» gifte seg. 

Anonymkode: e34dc...c4d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Greit å holde barn unna festen, men ikke kirke vielsen.
Synes Bruden virker sær, og ville valgt å ikke delta om det var sånn. 
Når bruden i tillegg har latt barna delta på planleggingen, så fremstår det veldig ondskapsfullt når det i tillegg er skapt forventninger av barna fra brudens side.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så synd at mange brudepar har blitt så opptatt av å ha skikkelig fylle fest virker det som. Det er viktigere enn å invitere feks egne barn, søsken, nieser og nivøer og evt søskenbarn. Hvis de skulle være under 18 år. 

Bridezillas ...

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tussi84 skrev:

Det er så synd at mange brudepar har blitt så opptatt av å ha skikkelig fylle fest virker det som. Det er viktigere enn å invitere feks egne barn, søsken, nieser og nivøer og evt søskenbarn. Hvis de skulle være under 18 år. 

Bridezillas ...

 

Ja, for det er ikke så lett å forstå at noen (meg inkludert) rett og slett ikke ønsker barn i bryllupet sitt? Vi hadde som tidligere nevnt langt i fra noen fyllefest, men ønsket likevel ikke barn. Hverken i vielsen eller middagen.

Anonymkode: 6a5d8...8fe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det er ikke så lett å forstå at noen (meg inkludert) rett og slett ikke ønsker barn i bryllupet sitt? Vi hadde som tidligere nevnt langt i fra noen fyllefest, men ønsket likevel ikke barn. Hverken i vielsen eller middagen.

Anonymkode: 6a5d8...8fe

Om du ikke hadde invitert dine egne barn eller søsken under 18 år, så er du etter min mening egoistisk. Det gjelder alle brudepar. Enn vil gjerne se sine søsken gifte seg, barn vil se foreldrene gifte seg. Å ikke bli inkludert på en så stor dag hos de nærmeste sårer, og barna vil huske det for alltid med mindre de er veldig små.  Men alt handler vel om bruden,  så at man sårer egne barn eller søsken er vel ikke så viktig..  

Det går fint ann å organisere barnepass feks fra etter middagen og utover om man gidder..  Eller at tante og kusina drar tidligere, mens onkel blir igjen. 

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...