Gå til innhold

Bruden vil nekte barn adgang i kirken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kunne skjønne om de mente at småbarn ikke kunne komme inn i kirken siden de kan bråke, hyle og egentlig ødelegge seremonien og stemningen de ønsker, men at de ikke lar folk helt opp til 18 år få komme inn syns jeg er litt absurd.

Anonymkode: 1c38a...1c9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

16-åringens følelser skal ikke overstyre brudeparets. 

Anonymkode: 3c00d...02d

Forstår ikke hvorfor brudepar er så hellige. Bryllup er ikke annet enn en ren egotripp

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for brudeparet!

Nei, ikke sært. Det er ingen menneskerett å ta med barn overalt, og her er det brudeparet som setter dagsorden.

Anonymkode: 8104d...abc

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Forstår ikke hvorfor brudepar er så hellige. Bryllup er ikke annet enn en ren egotripp

Fordi det er brudeparets dag, en dag man har brukt mye penger, tid og planlegging til og dersom man har problemer med å etterkomme deres ønsker den ene dagen synes jeg man godt bare kan la være å komme. 

Anonymkode: dbf6e...85c

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ingen planer om å skape scene. Men vi vet også at bruden blir blodig fornærmet om vi ikke dukker opp i kirken. Dessverre har vi ikke fått ordnet med barnevakt enda og vi har ringt rundt. 

Det tok 2,5år før vi ble tilgitt, da vi måtte melde avbud til bursdagen hennes grunnet syk barn. Vi var ikke velkomne i hennes hjem. Er det familieselskap, kom hun ikke hvis vi dukket opp osv. 

 

Anonymkode: ea315...a14

Må nå være en meget spesiell dame dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje sært å presisere det og ha vakter, men jeg kan også forstå henne etter å ha sett hvor inni helvete tafatte småbarnsforeldre er når ungene deres forstyrrer i dag.

På julaften var det unger som løp opp og ned kirkegulvet og gaulet med definitiv utestemme uten inngripen fra foreldre, en unge begynte, flere hengte seg på til de var en 5-6 stykker i alderen 3-8. De lekte sisten der det var om å gjøre å slå i døren ut til våpenhuset, foreldrene bare smilte. Ene ungen løpe frem og begynte å kravle på julekrybben ved alteret, den er ganske stor og hadde garantert skadet henne om den veltet, først da presten underveis i prekenen hadde løftet ungen ned for andre gang seeeeg mor fremover for å plukke opp gullet. Det var skriking av bæjs og promp under alle sangene, ingen foreldre grep inn. Hylingen var så høy at flere eldre slet med å høre hva som ble sagt. Hvis ungen din bråker så snakk til vedkommende, og ta dem med ut om det forsetter. All forståelse for at barn ikke syns det er kjekt i kirken, men ikke ødelegg dagen for alle andre. 

Har ellers opplevd barns som piller i stykker blomsterkranser ved begravelse, plukker blomster på kirkegården, går frem til alteret under viselse, prøver å fange slepet til bruden  når hun går og mye skriking fra unger underveis. Foreldrene smiller over arvingens påfunn, er hun ikke søt? Så ja jeg forstår bruden godt all den tid foreldre ikke klarer å oppdra ungene sine og ta ansvar for dem mer.

Anonymkode: fe324...3c4

Møkkaforeldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er brudeparets dag, en dag man har brukt mye penger, tid og planlegging til og dersom man har problemer med å etterkomme deres ønsker den ene dagen synes jeg man godt bare kan la være å komme. 

Anonymkode: dbf6e...85c

Ja en dag de selv har bestemt. Og en 16 åring ødelegger ikke et bryllup. En ting med små barn som bråker men å nekte nesyen voksne ungdommer å komme er bare sært. Hva om lillesøstra til bruda var 16 liksom? Aøle søsken velkommen bare ikke de under 18...

Nei. Det er greit at det er brudeparets dag, men å såre andre for å få bryllupet akkurat slik og sånn er ikke greit. Man er ikke fritatt fra å ta hensyn til medmennesker bare fordi man skal gifte seg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ingen planer om å skape scene. Men vi vet også at bruden blir blodig fornærmet om vi ikke dukker opp i kirken. Dessverre har vi ikke fått ordnet med barnevakt enda og vi har ringt rundt. 

Det tok 2,5år før vi ble tilgitt, da vi måtte melde avbud til bursdagen hennes grunnet syk barn. Vi var ikke velkomne i hennes hjem. Er det familieselskap, kom hun ikke hvis vi dukket opp osv. 

 

Anonymkode: ea315...a14

Hvorfor kommer dere i bryllupet hennes? Er dette en person dere ønsker å ha en god relasjon til av en spesiell grunn? Jeg hadde ikke giddi å opprettholdt kontakt med sånne mennesker...selv ikke om det var familie. Hvis hun ikke dukket opp i familieselskaper dere kom i, så synd for henne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje litt voldsomt å ha «vakter», men jeg synes ønsket om å ikke ha barn der er helt forståelig. Det er få små barn som klarer å sitte stille, og hvis det blir løping/gråting/støy, så er det ikke til å stikke under en stol at det kommer til å forstyrre seremonien. 

Anonymkode: 3c00d...02d

Små barn under 18?

Anonymkode: 23469...273

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hallstein skrev:

Hvem gifter seg i kirken i våre dager?

Ganske mange. Tre bryllup i år og minst et neste år som vi skal i. Alle mellom 27-37 år.

Anonymkode: dd7f3...8c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner henne godt jeg, selv om jeg synes kanskje 18 år var litt i meste laget. Men under ens egen vielse, vil man gjerne ikke at dagens uoppdragne barn skal løpe rundt i kirken og bråke og surve og leke... En vielse er tross alt litt mer privat enn en vanlig gudstjeneste, så det er helt innafor å "nekte" barn adgang.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal i bryllup i september og på invitasjonen står det med store bokstaver at barn under 18år ikke er velkommen i kirken og på festen. 

Jeg trodde at det var en misforståelse, men det vil visst bli satt opp folk til å passe på at barn ikke slipper inn i kirken. 

Er ikke det litt sært?

Anonymkode: ea315...a14

Det er deres bryllup, deres regler. Har du store problemer med å forholde deg til slike enkle regler, er det kanskje best at du ikke går i bryllupet.

Anonymkode: 2928c...52f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tts her. Takk for svar. 

Hva med barn fra 6år og oppover? Flere av barna har fått være med på planlegging av bryllupet og gleder seg til å se bruden i kirken. Hun har gladelig vist bilder, stoffprøver og kronen som hun skal ha i bryllupet.

Hun har ikke nevnt noe som helst at de ikke får lov å komme før vi fikk invitasjonen i posten. 

Anonymkode: ea315...a14

Du må bare respektere at bruden ikke vil ha barn der, enkelt og greit. Er ikke rart at de setter opp vakter hvis alle skal komme med slike argument a la"Jammen, barna har gledet seg bla bla bla.." Det er brudgommen og bruden sitt bryllup, de bestemmer hvem som skal være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde glatt blitt hjemme med barna, synes ikke det er så spesielt å se folk lyve for presten uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, moroklompen skrev:

Er det i det hele tatt ett alternativ å ta med noen som ikke er invitert i ett bryllup?

Tja, jeg har reist i mange vielser hvor jeg ikke er invitert til hverken feiring eller kaffe. Typisk om det er en kollega eller naboen. Jeg hadde flere "bygdefolk" som kledde seg pent og kom i vår vielse, selv om de ikke var invitert til bryllupet. 

Om vi var invitert i et bryllup uten barn, hvor barna kjente de som giftet seg, så kunne jeg fort tatt de med til vielsen. 

Anonymkode: 7630d...089

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg har reist i mange vielser hvor jeg ikke er invitert til hverken feiring eller kaffe. Typisk om det er en kollega eller naboen. Jeg hadde flere "bygdefolk" som kledde seg pent og kom i vår vielse, selv om de ikke var invitert til bryllupet. 

Om vi var invitert i et bryllup uten barn, hvor barna kjente de som giftet seg, så kunne jeg fort tatt de med til vielsen. 

Anonymkode: 7630d...089

Hvorfor det egentlig?

Anonymkode: 6a5d8...8fe

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, Dannon said:
 

Vi har ingen planer om å skape scene. Men vi vet også at bruden blir blodig fornærmet om vi ikke dukker opp i kirken. Dessverre har vi ikke fått ordnet med barnevakt enda og vi har ringt rundt. 

Det tok 2,5år før vi ble tilgitt, da vi måtte melde avbud til bursdagen hennes grunnet syk barn. Vi var ikke velkomne i hennes hjem. Er det familieselskap, kom hun ikke hvis vi dukket opp osv. 

 

Anonymkode: ea315...a14

Hvis dere tar med ungene i bryllupet når de ikke er velkomne, så skaper dere en scene - så enkelt er det faktisk.

Anonymkode: a5092...6b6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner brudeparet godt, hvem gidder ha frekke, snørrete og bråkete drittunger i bryllupet sitt? Jeg liker ikke barn da, og hadde nok gjort det samme sjæl. Bryllup er for folk over 18 syns jeg. Og det ER forstyrrende med hylende skrikunger i kirken jo! Jeg opplevde det i et bryllup nylig. Sjukt irriterende, møkkaunge som skreik og skreik. Grrr. 

Virker som flere glemmer en annen ting: det er frivillig å komme i et bryllup, og i tillegg er det brudeparet sin dag og de bestemmer. Jeg forstår det er vanskelig for de som har småbarn og ammer etc, men det er da virkelig en situasjon man har satt seg selv i (med tanke på all prevensjon som fins i dag). Får man ikke barnevakt så la vær å dra. Så enkelt er det. 

Anonymkode: a7b61...b58

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner brudeparet godt, hvem gidder ha frekke, snørrete og bråkete drittunger i bryllupet sitt? Jeg liker ikke barn da, og hadde nok gjort det samme sjæl. Bryllup er for folk over 18 syns jeg. Og det ER forstyrrende med hylende skrikunger i kirken jo! Jeg opplevde det i et bryllup nylig. Sjukt irriterende, møkkaunge som skreik og skreik. Grrr. 

Virker som flere glemmer en annen ting: det er frivillig å komme i et bryllup, og i tillegg er det brudeparet sin dag og de bestemmer. Jeg forstår det er vanskelig for de som har småbarn og ammer etc, men det er da virkelig en situasjon man har satt seg selv i (med tanke på all prevensjon som fins i dag). Får man ikke barnevakt så la vær å dra. Så enkelt er det. 

Anonymkode: a7b61...b58

Dauer...du hadde nok ikke kommet inn i kirken du heller, hehe

Anonymkode: cea9d...0e4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dauer...du hadde nok ikke kommet inn i kirken du heller, hehe

Anonymkode: cea9d...0e4

Hva mener du? Jeg er 38 år, så laaangt over 18 år. Det er faktisk en del av oss som ikke liker hylende skrikunger. Jeg holder meg unna mest mulig. Og i et bryllup syns jeg man kan forvente at det kun er voksne. 

Anonymkode: a7b61...b58

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...