Gå til innhold

Bruden vil nekte barn adgang i kirken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal i bryllup i september og på invitasjonen står det med store bokstaver at barn under 18år ikke er velkommen i kirken og på festen. 

Jeg trodde at det var en misforståelse, men det vil visst bli satt opp folk til å passe på at barn ikke slipper inn i kirken. 

Er ikke det litt sært?

Anonymkode: ea315...a14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal i bryllup i september og på invitasjonen står det med store bokstaver at barn under 18år ikke er velkommen i kirken og på festen. 

Jeg trodde at det var en misforståelse, men det vil visst bli satt opp folk til å passe på at barn ikke slipper inn i kirken. 

Er ikke det litt sært?

Anonymkode: ea315...a14

Det er kanskje litt voldsomt å ha «vakter», men jeg synes ønsket om å ikke ha barn der er helt forståelig. Det er få små barn som klarer å sitte stille, og hvis det blir løping/gråting/støy, så er det ikke til å stikke under en stol at det kommer til å forstyrre seremonien. 

Anonymkode: 3c00d...02d

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sært i det hele tatt....

Anonymkode: 0f44b...dc0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde barnefritt bryllup vi også. De var velkommen i kirken men ikke på festen. Det var det beste valget vi har tatt for etter min mening har ikke barn noe i bryllup å gjøre. Men å ha vakter var sært. Da vil jo bare foreldrene snu i døren og gå. 

Anonymkode: a9252...610

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt innafor. Brudeparet vil sikkert ikke at vielsen skal ødelegges av bråkete unger.

Anonymkode: 83f1d...6eb

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår bruden godt, det er få småbarn som orker å sitte i ro under en seremoni i kirken og det ødelegger når det ikke er stille under seremonien. På festen serveres det mest sannsynligvis alkohol og at man ikke vil ha noen under 18 der kan jeg godt forstå. Dette er brudeparets dag og da bestemmer de hvordan de vil ha det. 

Anonymkode: dbf6e...85c

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sært at de under atten ikke kommer inn og at det er vakter. Skal de stå som en dørvakt på pub og sjekke leg? 

Anonymkode: 6bf75...8af

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tts her. Takk for svar. 

Hva med barn fra 6år og oppover? Flere av barna har fått være med på planlegging av bryllupet og gleder seg til å se bruden i kirken. Hun har gladelig vist bilder, stoffprøver og kronen som hun skal ha i bryllupet.

Hun har ikke nevnt noe som helst at de ikke får lov å komme før vi fikk invitasjonen i posten. 

Anonymkode: ea315...a14

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde barnefritt bryllup vi også. De var velkommen i kirken men ikke på festen. Det var det beste valget vi har tatt for etter min mening har ikke barn noe i bryllup å gjøre. Men å ha vakter var sært. Da vil jo bare foreldrene snu i døren og gå. 

Anonymkode: a9252...610

På festen skjønner vi jo at barna ikke er velkomne, men i kirken syns jeg det blir for sært å nekte de adgang. 

Anonymkode: ea315...a14

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tts her. Takk for svar. 

Hva med barn fra 6år og oppover? Flere av barna har fått være med på planlegging av bryllupet og gleder seg til å se bruden i kirken. Hun har gladelig vist bilder, stoffprøver og kronen som hun skal ha i bryllupet.

Hun har ikke nevnt noe som helst at de ikke får lov å komme før vi fikk invitasjonen i posten. 

Anonymkode: ea315...a14

Litt spesielt. Vi hadde som sagt barnefritt men kun på festen. Sønnen vår var 5 år da og han ville vi ha med under seremonien. Det var null oppstyr og følte at alle barna klarte å holde seg rolig. 

Anonymkode: a9252...610

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tts her. Takk for svar. 

Hva med barn fra 6år og oppover? Flere av barna har fått være med på planlegging av bryllupet og gleder seg til å se bruden i kirken. Hun har gladelig vist bilder, stoffprøver og kronen som hun skal ha i bryllupet.

Hun har ikke nevnt noe som helst at de ikke får lov å komme før vi fikk invitasjonen i posten. 

Anonymkode: ea315...a14

Hvis hun ikke ønsker dem der så synes jeg at dere må respektere det. Hvilket annet alternativ finnes? Troppe opp med barn dere vet er uønsket, og skape en scene ved kirka?

Anonymkode: 3c00d...02d

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man tenker på hvor utrolig festlig (mange) barn syntes bryllup er, hvor fint og spennende og ivrige de er under selve vielsen,

syntes jeg det er utrolig sært, smålig, barnslig og umodent, å ikke la barn ta del i dette.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tts her. Takk for svar. 

Hva med barn fra 6år og oppover? Flere av barna har fått være med på planlegging av bryllupet og gleder seg til å se bruden i kirken. Hun har gladelig vist bilder, stoffprøver og kronen som hun skal ha i bryllupet.

Hun har ikke nevnt noe som helst at de ikke får lov å komme før vi fikk invitasjonen i posten. 

Anonymkode: ea315...a14

Er dette et rojalt brullyp..? Nei herrefred, synes bruden høres veldig usympatisk ut. 

Anonymkode: 6fdf1...3b1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje litt voldsomt å ha «vakter», men jeg synes ønsket om å ikke ha barn der er helt forståelig. Det er få små barn som klarer å sitte stille, og hvis det blir løping/gråting/støy, så er det ikke til å stikke under en stol at det kommer til å forstyrre seremonien. 

Anonymkode: 3c00d...02d

Det er ikke noe større problem enn at foreldrene går ut av kirken med barnet om barnet begynner å skrike, eller nekter å sitte rolig. Det er ikke et så stort problem som folj skal ha det til. 

 

Endret av tussi84
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, cherryl skrev:

Tviler på at noen nektes adgang i kirken. Kirken er åpen for alle.

De har nok lukket vielse, i og med at det er vakthold.

Anonymkode: d2dac...da5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...