Gå til innhold

Maskuline menn, hvilket parti stemmer dere på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med tanke på at alle tre partilederne i regjeringen og statsministeren, finansministeren og utenriksministeren er kvinner så synes jeg det blir helt feil å stemme på et parti med kvinnelig partileder.  Jeg er sikkert ikke den eneste som mener at menn også må bli representert i politikken. Så hvilke parti stemmer dere maskuline menn? 

SV, AP og Rødt  faller helt ut for meg. De har riktignok menn som partiledere, men de er selverklærte feministiske partier. 

Senterpartiet? De har en mannlig partileder. Samtidig så satt de jo i regjering med feministpartiene sist de hadde mulighet. Jeg tror det kunne vært aktuelt å stemme på partiet om de gikk over til borgerlig side. Jeg kan leve med at bøndene får høyere odelstrygd om det er prisen jeg må betale(gjennom skyhøye skatter og matpriser) for å sikre at menn også får være med å styre landet. 

MDG? Konseptet deres med en mannlig og en kvinnelig talsperson blir for feministisk for meg i et land som er styrt av kvinner.  Ideen om å ha talspersoner i stedet for ledere virker også for feminint for meg. 

KrF? Hareide virker egentlig som en OK mann. Han utfordret jo Harald Eia til håndbak etter Eias parodier av Hareide. Synes det viser at Hareide både har selvironi og er villig til å løse ting på en mandig måte. Jeg er ikke kristen selv, men synes kristendommen har i hvert fall aldri vært kjent for å støtte feministstaten. 

 

Anonymkode: cddaf...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns menn har fått styre landet mye fra før jeg. Føler du deg truet?

Anonymkode: 6669e...095

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke maskuline menn stemme på kvinner? Er det sånn at maskuline menn må mislike at det finnes kvinnelige ledere? Hva mener du maskulin betyr egentlig?

Regner med de fleste nordmenn er såpass smarte at de ser gjennom denne type appell til maskulinitet. Du gror ikke plustelig en vagina fordi du synes en kvinnelig leder er flink

Anonymkode: 69b2b...045

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du skikkelig mann. Så stemmer du blått eller mørkeblått. Alle andre farger er jentefarger. 

Anonymkode: ae2bc...2f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senterpartiet, Rødt og Arbeiderpartiet har jo mannlige partiledere. 

Dermed får de temmelig mange stemmer fra dumme kvinnfolk som mener at disse partilederne er så "kjekke" og flotte. Folk som stemmer med denne "begrunnelsen" er jo selvfølgelig idioter som har NULL peiling på politikk, og de burde blitt fratatt stemmeretten sin. 

Anonymkode: 3aef1...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, PeeWee skrev:

Norge er et lite maskulint land, så maskuline land får flytte et annet sted. 

Håper på regjeringsskifte neste valg,blått er for de rikeste,og de lager større fattigdom. 

Anonymkode: 5f87f...0ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Frp selvfølgelig.

Anonymkode: 27d92...8f8

Jeg kunne stemt FrP om de byttet partileder med en mann. 

4 hours ago, AnonymBruker said:

Senterpartiet, Rødt og Arbeiderpartiet har jo mannlige partiledere. 

Dermed får de temmelig mange stemmer fra dumme kvinnfolk som mener at disse partilederne er så "kjekke" og flotte. Folk som stemmer med denne "begrunnelsen" er jo selvfølgelig idioter som har NULL peiling på politikk, og de burde blitt fratatt stemmeretten sin. 

Anonymkode: 3aef1...a41

Trist, men sant. Var jo samme med Stoltenberg. Han ble valgt som partileder fordi han var "pikenes jens". 

TS

Anonymkode: cddaf...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne stemt FrP om de byttet partileder med en mann. 

Trist, men sant. Var jo samme med Stoltenberg. Han ble valgt som partileder fordi han var "pikenes jens". 

TS

Anonymkode: cddaf...e04

Du er jo likedan selv, som ikke vil stemme på parti ned kvinnelig leder.. 

For en kvalm dobbeltmoral.. selvinnsikt er en fin bil.. 

Anonymkode: c51ed...3a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2018 den 13.25, PeeWee skrev:

Norge er et lite maskulint land, så maskuline land får flytte et annet sted. 

Du må bli grovere i språket, mann! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liberalistene selvfølgelig. En mann klarer seg selv og vil ikke ha en stor stat som syr puter under arma på han, og han vil heller ikke at staten skal stjele alle pengene hans.

Anonymkode: 9b030...65d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en relativt maskulin mann både av utseende og personlighet og jeg jobber i et maskulint yrke. Personlig stemmer jeg AP, men har tidligere stemt venstre. Jeg er faktisk ikke så usikker på meg selv at jeg ikke kan stemme på partier med kvinnelige partiledere eller partier som tar kvinners rettigheter på alvor. Det må være slitsomt å ha det sånn.

Anonymkode: 1a6c0...650

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en relativt maskulin mann både av utseende og personlighet og jeg jobber i et maskulint yrke. Personlig stemmer jeg AP, men har tidligere stemt venstre. Jeg er faktisk ikke så usikker på meg selv at jeg ikke kan stemme på partier med kvinnelige partiledere eller partier som tar kvinners rettigheter på alvor. Det må være slitsomt å ha det sånn.

Anonymkode: 1a6c0...650

Så alle kvinnene som stemte på Clinton fordi hun var kvinne var usikker på seg selv altså? Og det samme med Brundtland?

Anonymkode: 9b030...65d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2018 den 14.57, AnonymBruker skrev:

Frp selvfølgelig.

Anonymkode: 27d92...8f8

Skriver undrer her.

Frp har den mest realistiske politikken. Politikk handler ikke om å være snill mot alt og alle men hva som er best og mest økonomisk gunstig for landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så alle kvinnene som stemte på Clinton fordi hun var kvinne var usikker på seg selv altså? Og det samme med Brundtland?

Anonymkode: 9b030...65d

Dersom de stemte på dem utelukkende fordi at de var kvinner? Et eller annet pussig med dømmekraften har de i alle fall hatt.

Men nå utelukker du faktisk en sentral del av (den noe fjollete) argumentasjonen til ts. Nemmelig at han ikke kan stemme på parti men kvinnelige partiledere fordi det ikke er en maskulin ting å gjøre. 

Dersom kvinner stemte på Clinton og Brundtland fordi de følte de måtte gjøre det for å føle seg feminine så vil jeg påstå at de sannsynligvis slet med en god dose indre usikkerhet, ja.

Anonymkode: 1a6c0...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer selvfølgelig for framtidas parti, MDG!

Anonymkode: a3773...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom de stemte på dem utelukkende fordi at de var kvinner? Et eller annet pussig med dømmekraften har de i alle fall hatt.

Har du bodd under en stein de siste 30 år? Det er da det suverent vanligste argumentet når man intervjuer folk om hvorfor de stemmer på Hillary, eller en hvilken som helst annen kvinnelig politiker.

 

Anonymkode: 9b030...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du bodd under en stein de siste 30 år? Det er da det suverent vanligste argumentet når man intervjuer folk om hvorfor de stemmer på Hillary, eller en hvilken som helst annen kvinnelig politiker.

 

Anonymkode: 9b030...65d

Ser at du fremdeles ignorerer resten av innlegget. Det får du ta på egen kappe.

Nei, jeg har ikke bodd under en stein de siste 30 årene. Jeg har heller ikke bodd på youtube og blitt påvirket til å tro at ALLE som stemmer på kvinnelige partiledere gjør det av samme grunn som mennesker som blir intervjuet av en eller annen konservativ youtube-kanal.

Når det er sagt så kan du, om du leser innleggene mine igjen, se ganske tydelig at jeg ikke har påstått at INGEN stemmer på kvinnelige partiledere av idiotiske grunner.

Personlig mener jeg at det beste argumentet for å stemme Clinton er at hun ikke var Trump, men det er irrelevant siden jeg ikke er fra statene.

Anonymkode: 1a6c0...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...