Gå til innhold

Kompis ble hengt ut på nett (instagram)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kompis av meg har svindlet et barn for 4 år siden. Så i dag dukket det opp en falsk instagramprofil med advarsel på at han svindler og bilder av han. 

Kan politiet finne ut hvem som står bak den profilen eller blir det vansklig? Vet at de ikke finner ut noe på ask.fm

Anonymkode: 08c0f...5be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håpern fikk bot og straff.. 

Anonymkode: 26c5e...539

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håpern fikk bot og straff.. 

Anonymkode: 26c5e...539

Han fikk ikke. Kan man spore opp instagram brukere?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kompis av meg har svindlet et barn for 4 år siden. Så i dag dukket det opp en falsk instagramprofil med advarsel på at han svindler og bilder av han. 

Kan politiet finne ut hvem som står bak den profilen eller blir det vansklig? Vet at de ikke finner ut noe på ask.fm

Du skriver at kompisen din svindlet et barn for 4 år siden. Så nå reagerer du på at han kanskje må stå til rette for det han gjorde? 

Hadde skjønt innlegget dersom kompisen din var uskyldig. 

Men du skriver at han er skyldig. 

Så hva er problemet? 

Anonymkode: 9bceb...06d

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan svindlet han dette barnet?

Anonymkode: f8cad...5dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han fikk vel som fortjent.

Anonymkode: 22312...c8b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at kompisen din svindlet et barn for 4 år siden. Så nå reagerer du på at han kanskje må stå til rette for det han gjorde? 

Hadde skjønt innlegget dersom kompisen din var uskyldig. 

Men du skriver at han er skyldig. 

Så hva er problemet? 

Anonymkode: 9bceb...06d

Han visste kanskje ikke at det var et barn den gangen. Ikke vet jeg. Men jeg bare lurer fordi han ville anmelde denne personen, men jeg tror ikke politiet kan finne det ut, men det tror han :) Jeg er imot at han skal anmelde det, fordi det er forferdelig tragisk det han gjorde. Derfor jeg spør om han kan lage et "helvete" for denne personen. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan svindlet han dette barnet?

Det var et barn som hadde en gammel iPhone versjon, alle vennene hadde iPhone 5 den gangen. H*n ville vel ha samme telefon som resten av vennene for å ikke skille seg ut. Valgte å kjøpe på finn til 4k isteden for å kjøpe helt nytt. H*n måtte også betale 300kr FØR pakken kom fordi han mente mange ikke hentet pakkene. Så pakket han vel inn en gammel nokia versjon. Dette ble anmeldt men saken ble henlagt. De 4k dette barnet hadde var vel lån fra skolen fordi som jeg forsto det kom dette barnet fra en familie med kjempe lite penger. Bodde vel nesten i et forfallende hus? Det fortalte han til meg. Jeg synes ikke dette var kult, jeg har et barn selv som har blitt svindlet, men med mindre summer da.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var et barn som hadde en gammel iPhone versjon, alle vennene hadde iPhone 5 den gangen. H*n ville vel ha samme telefon som resten av vennene for å ikke skille seg ut. Valgte å kjøpe på finn til 4k isteden for å kjøpe helt nytt. H*n måtte også betale 300kr FØR pakken kom fordi han mente mange ikke hentet pakkene. Så pakket han vel inn en gammel nokia versjon. Dette ble anmeldt men saken ble henlagt. De 4k dette barnet hadde var vel lån fra skolen fordi som jeg forsto det kom dette barnet fra en familie med kjempe lite penger. Bodde vel nesten i et forfallende hus? Det fortalte han til meg. Jeg synes ikke dette var kult, jeg har et barn selv som har blitt svindlet, men med mindre summer da.

Da synes jeg han er en dritt som ønsker å anmelde et barn som evt. har lagd en falsk IG konto, det er kompisen din som startet det hele, så at han plutselig skal lage et "helvete" er idiotisk!

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg han er en dritt som ønsker å anmelde et barn som evt. har lagd en falsk IG konto, det er kompisen din som startet det hele, så at han plutselig skal lage et "helvete" er idiotisk!

Ja det jeg også synes. Han sier han skal anmelde dette imorgen om det ikke blir fjernet innen da og påstår politiet kan gjøre noe, derfor jeg vil advare dette barnet om det kan spores opp så han ikke gjør mer skade enn han har gjort. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet om han kan finne ut hvem som har lagd falsk profil av han? :) 

Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Politiet kan vel be Instagram om informasjonen. Om de får den, eller at den er avslørende, vil jo vise seg.

Gjest BearMama
Skrevet

Og så kan han som lagde kontoen anmelde han for svindel 😃🤟🏻

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo sant, så kudos til den som prøver advare folk mot han, når politiet ikke har giddet straffe han engang. 

Anonymkode: 70830...a70

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Noe sier meg at det er selve svindleren som har skrevet denne tråden..

• Liker 12
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han visste kanskje ikke at det var et barn den gangen. Ikke vet jeg. Men jeg bare lurer fordi han ville anmelde denne personen, men jeg tror ikke politiet kan finne det ut, men det tror han :) Jeg er imot at han skal anmelde det, fordi det er forferdelig tragisk det han gjorde. Derfor jeg spør om han kan lage et "helvete" for denne personen. 

Det er ulovlig å svindle noen uansett alder.

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo sant, så kudos til den som prøver advare folk mot han, når politiet ikke har giddet straffe han engang. 

Anonymkode: 70830...a70

Det er ikke politiet som bestemmer en straff. Det er rettsvesenet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så denne skittstøvelen svindlet en fattig unge for 4000 kroner som ikke engang var hans men som han hadde lånt? Fra hvor? Skolen? :klo:

Håper uansett a din kamerat skammer seg; han har så inderlig godt av at karma bite ham i ræva. Håper finn-kontoen hans ble rapportert.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe sier meg at det er selve svindleren som har skrevet denne tråden..

Nei det er det ikke, men jeg vet mye informasjon rundt den saken. 😅 Noen av min familie kjenner til familien til det barnet. 

Nå bor vi et stykke fra hverandre, ganske tilfeldig det var barnet til noen i familien min kjenner til.

Skrevet

Får neppe vite hvem det er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...