Gå til innhold

Farmen 2018


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når begge finalistene innrømmer juks, dvs. at de fikk innbragt mat og drikke og snus, bør ikke begge rett og slett bare diskes? Synes det er for galt at man i en konkurranse skaffer seg soleklare fordeler som mat, når dette er forbudt. Det er direkte juks og bør straffes med diskvalifikasjon.

Når alt tyder på at de begge også fikk vite svarene fra finalen på forhånd, forsterker det bare mitt inntrykk. Disk begge to!

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/9mwPzr/farmen-deltagere-fikk-besoek-av-venn-paa-gaarden-ble-foret-med-mat-snus-og-12-oel

Anonymkode: 06096...66b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var jo tydeligvis enkelte spørsmål som ikke har noe som helst med gårdsdrift å gjøre da. Det var vel også ett spørsmål om den aller siste henrettelsen som fant sted i Oppland / Hedmark eller hva det nå var. 

Men hvordan kunne deltakerne egentlig vite det korrekte svaret på dette? Eller bare tipper de på ett eller annet alternativ, og kommer tilfeldigvis korrekt? Eller var det ganske mange bøker inne på Farmen-gården, og disse bøkene blant annet handler om detaljert historie eller geografi? :P        

Anonymkode: 58439...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2018 den 0.34, Lerkeliten skrev:

Noen som vet merket på Gaute sin boblejakke? Som ble brukt i dagens episode og som han har brukt i tidligere episoder :) 

Jeg lurer på det samme, har du fått svar?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke Tonje er en verdig vinner heller etter det siste som kom frem.. Det er en stor fordel for dem som har hatt bedre tilgang på mat og snus.. Kroppen fungerer nok bedre da, og de har mer å gå på enn de andre. Har tvilt helt til nå på at hun har jukset i finalen, men etter det som kom frem i dag skjønner jeg at hun kan være tilbøyelig for det og kanskje.. Håper tv2 graver dypt i denne saken slik at sannheten kommer frem.

Anonymkode: b8116...12c

Det også var jo Kjetil mer enn med på juksinga, helt til han ble holdt utenfor. 

Anonymkode: fe4d2...9c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det også var jo Kjetil mer enn med på juksinga, helt til han ble holdt utenfor. 

Anonymkode: fe4d2...9c2

Synes heller ikke Kjetil er en verdig vinner.. Som en annen sa, de burde bare diske begge to.

Anonymkode: b8116...12c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt jeg tror faktisk på Kjetil. Det eneste han har løyet om er at han fikk vite 3 spørsmål på forhånd. Dette har han sagt i ren panikk fordi han kan ikke bevise det på en annen måte enn hvis han også hadde fått vite 3 spørsmål. Så han dreit skikkelig på draget ved å si noe så dumt, og ikke kan han ta det tilbake heller. Husk at dette sa han i et intervju, og Kjetil er jo kjent for å snakke før hue tenker. Han har ikke nevnt dette før intervjuet som ble tatt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er festlig at Kjetil syns det var helt ok å jukse når vinden blåste hans vei! Ref; spise av innsmuglet mat med Lene og Tonje, og sabotere ukesoppdrag! Men at Tonje vær smartere enn han i en kunskapskonkurranse, det var ikke greit😂 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Torky skrev:

Jeg lurer på det samme, har du fått svar?

 

Nei. Rart at ingen her vet eller kjenner igjen det lille merket 🤔 Kjempefin jakke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har jukset med mat og kommunikasjon på Farmen alltid. Produksjonen er ikke der på natta. 

Anbefaler alle som er interessert i hvordan reality produseres å se serien Unreal på sumo. Det er fiksjon og selvsagt veldig på kanten, men gir et greit bilde på hvordan reality lages i dag. Det er produksjonen som bestemmer hvilke historier som skal fortelles og hvordan, ikke deltagerne. 

Anonymkode: 17347...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, for en elendig taper Kjetil er, og som han dummer seg ut for "hele" nasjonen! Furter, skriker og lyver, bare fordi han ble forelsket og forsmådd, og fordi han også tapte i finalen. Han driter seg virkelig, virkelig ut.

Anonymkode: f99a0...ee8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE vet selvsagt om datoen 11.11 😝 (?) Nå er det lenge siden jeg gikk på barne- og ungdomsskolen, så hvis jeg lærte dette så snakker vi at det er over 30 år siden. MÅ jeg dermed huske dette? Mannen er litt yngre enn meg, fikk 5 i historie, men husker heller ikke denne datoen. 

Anonymkode: ce808...07f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som 3 av deltakerne har innrømmet juks, burde noen av de som ble utslått saksøke TV2/produksjonsselskapet ?

Deltakerne har skrevet under på kontrakter, de har brutt. Farmen som program mister mye av sin troverdighet, når det viser seg at delltakerne med mest og best planlagt hjelp utenfra, har størst vinnersjanser.

Tv2 må rydde opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et rot! Hvis Tonje har jukset/fått hjelp så bør hun og tv2 skamme seg. Håper ingen er så feig at de må jukse for å vinne. 

Endret av Kvelertak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Ella1 skrev:

Kjetil sier jo selv at han visste tre av spørsmålene på forhånd. Mener han at det hadde vært helt greit at han vant selv om han jukset? Men, dersom Tonje vant med juks så var det ikke greit. 

Kjetil har egentlig ingenting han skulle sagt i denne saken siden han selv jukset. Han har vist seg som mer kynisk og sleip enn Tonje gjennom hele oppholdet og ikke minst under appellen sin, at han virket ydmyk rett før poengene skulle deles ut og ba om unnskyldning for at han svartmalte Tonje var også taktikk, det fikk han til å virke mer ydmyk ovenfor poengutdelerne.  

Så jeg vet hvem jeg tror mest på, selv om jeg i utgangspunktet ikke hadde noen av dem som min favoritt.

Hvor har han sagt det? Sjokkerende hele greia.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

ALLE vet selvsagt om datoen 11.11 😝 (?) Nå er det lenge siden jeg gikk på barne- og ungdomsskolen, så hvis jeg lærte dette så snakker vi at det er over 30 år siden. MÅ jeg dermed huske dette? Mannen er litt yngre enn meg, fikk 5 i historie, men husker heller ikke denne datoen. 

Anonymkode: ce808...07f

Jeg fikk 5 i historie på både ungdomsskolen og vgs, og jeg er nesten helt ute når det gjelder allmennkunnskap om historie, i hvert fall var jeg det den gangen jeg fikk 5. Man får 10-20 sider å pugge før en historieprøve på ungdomsskolen og vgs, og det er ingen sak for en med pugge-hode å pugge dette de siste 1-2 dagene før prøva å gjøre det bra. Like etter prøva er alt glemt. Dette var bare for å illustrere at man egentlig ikke trenger å være god i puggefag for å få god karakter. 

Anonymkode: 1772d...972

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk 5 i historie på både ungdomsskolen og vgs, og jeg er nesten helt ute når det gjelder allmennkunnskap om historie, i hvert fall var jeg det den gangen jeg fikk 5. Man får 10-20 sider å pugge før en historieprøve på ungdomsskolen og vgs, og det er ingen sak for en med pugge-hode å pugge dette de siste 1-2 dagene før prøva å gjøre det bra. Like etter prøva er alt glemt. Dette var bare for å illustrere at man egentlig ikke trenger å være god i puggefag for å få god karakter. 

Anonymkode: 1772d...972

Poenget er vel litt at folk påstår at dette ikke er allmennkunnskap bare fordi at de ikke husker det selv. Folk snakker som om det er nærmest umulig å vite når 1. verdenskrig slutta.

Anonymkode: fe4d2...9c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper Tonje får et eget tv2 program med kjæresten sin .

De kan være programledere i et nytt konsept tv2 har om homofile

Anonymkode: 407cd...42b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske flaut hvor mange som med fullt navn i kommentarfeltet på VG bruker argumentet at en 29 år gammel dame ikke burde visst at første verdenskrig endte 11.11 klokken 11. Seriøst? At de tør å si sånt. Til og med gamle gubber som sier de er «interessert» i historie sier at de ikke visste det. Da kan du umulig være så interessert i historie som du sier! Alle som har gått på skole burde ha fått det med seg. Har dere aldri lurt på hvorfor britene går med valmue på brystet i november? 

Endret av Chiyo
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper Tonje får et eget tv2 program med kjæresten sin .

De kan være programledere i et nytt konsept tv2 har om homofile

Anonymkode: 407cd...42b

Lesbekveld med Lene og Tonje?

(Ikke vondt ment, bare humoristisk!)😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...