Gå til innhold

Kommentar fra Tinderdate «det ansiktet der oser faenskap»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Minesveiper
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Være obs på flere slike.. ikke forstå hva man kan skrive til andre.. hjelpes! Så hårsår er det de færreste som er! Den spøken er faktisk helt uskyldig, ikke noe jeg ville reagert veldig på! Kanskje respondert morsomt tilbake. 

Snakk om å krisemaksimere!

Anonymkode: ad128...539

Spøken var sikkert uskyldig, men om den blir oppfattet som noe negativt eller positivt kommer an på hvilket miljø man kommer fra, og normene som gjelder i det miljøet. Som en AB sa: "Nøyaktig HVA er det som er humor med å åpne med å si noe negativt til en person?". Sånn blir det oppfattet av de som har en innstilling om at man skal være hyggelig mot hverandre. Ts og daten har ikke en gang møtt hverandre, og det "å si nøyaktig hva man vil og hva en tenker" til den man dater er som regel noe som kommer når man har blitt bedre kjent. De fleste oppfører seg ikke som de er i den innerste sirkel før de faktisk er i den innerste sirkelen.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg tok det litt feil, men reagerer egentlig mest på at han basically gjorde ingenting for å "redde" meg inn igjen. Også sluttet han selv å svare. Jeg føler heller ikke for å ta kontakt eller skrive noe mer.. Greit nok at det var et spøk, men han kunne jo ha kommet med noen søte ord når han så at jeg tok det litt feil? Istedenfor å bli stille, kanskje sur til og med haha? Han er heller ikke nordlending nei. 

TS

Anonymkode: 6a3ce...e2c

Hvorfor skal han gidde å komme med søte ord tilbake, når det tydeligvis er han som forstår at dere ikke er på samme bølgelengde.Han indirekte "dumpa" deg, fordi han forsto at dere ikke var type for hverandre. Ikke bry deg, og kom deg heller videre.

Vil også si, ikke frekt ment, men hvorfor så mange jenter her inne lager tråder om 5 minutters (settes på spissen), tinder samtaler som går inn på dem. Ærlig talt, da er man faktisk hårsår.

Anonymkode: 5ef56...8ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Humor my ass. Er det ut å være litt hyggelig og høflig første gang man sier noe til hverandre? 

Anonymkode: 5e759...b04

 

7 hours ago, AnonymBruker said:

Nøyaktig HVA er det som er humor med å åpne med å si noe negativt til en person? 

Jeg hadde kanskje tatt det som humor da jeg var yngre og selvrespekten ikke var på topp. Nå er jeg eldre og gidder ikke kaste bort tid på folk som skal være morsomme på min bekostning. Slike folk er heller ikke noe å bygge videre forhold på, for å si den slik! 

Anonymkode: 5e759...b04

Dette er vel ikke NEGATIVT eller UHØFLIG å si? Man er vel ikke på jobbintervju? 

Anonymkode: 561a9...40d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Drakan skrev:

Er ikke humor å si at noen oser av faenskap. 😕 

Han prøvde å si at det oste sex.

Anonymkode: f952f...122

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Han prøvde å si at det oste sex.

Anonymkode: f952f...122

Når noen oser faenskap, så er det noen som ser rampete ut.

Bikkja mi oser faenskap når jeg ser hun vil gjøre noe hun ikke får lov til, men jeg ser på hele hunden at hun kommer til å gå for det uansett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Når noen oser faenskap, så er det noen som ser rampete ut.

Bikkja mi oser faenskap når jeg ser hun vil gjøre noe hun ikke får lov til, men jeg ser på hele hunden at hun kommer til å gå for det uansett.

Halloooo, gutt 25 år på Tinder kommenterer et bilde hvor hun ser beskjeden ut med at hun ser ut som hun er full av faenskap. Det er stor sjanse for at den var seksuelle hentydninger. 

Anonymkode: 5e759...b04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Halloooo, gutt 25 år på Tinder kommenterer et bilde hvor hun ser beskjeden ut med at hun ser ut som hun er full av faenskap. Det er stor sjanse for at den var seksuelle hentydninger. 

Anonymkode: 5e759...b04

De utvekslet gamle bilder hvor TS var 'ganske sjenert'. Full av faenskap sies oftere om barn o.l. enn som seksuelle antydninger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

De utvekslet gamle bilder hvor TS var 'ganske sjenert'. Full av faenskap sies oftere om barn o.l. enn som seksuelle antydninger.

Du er ikke så god på kontekst og sånt du forstår jeg 🤦‍♂️

Anonymkode: f952f...122

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi vekslet noen gamle bilder med hverandre, jeg sendte et hvor jeg så ganske uskyldig ut (var ganske sjenert på den tiden). Så kommenterte Tinderdaten at jeg ikke så så veldig uskyldig ut, og at «det ansiktet der oser faenskap» på «tull». Synes den kommentaren var ganske frekt, så jeg svarte sarkastisk tilbake (sa: Takk..?😅) Han skjønte at jeg ble sur men sa ikke unnskyld heller.. Det har gått flere timer nå og han har ikke skrevet noe mer.

Overreagerer jeg? Vi er begge 25, har ikke møtt hverandre ennå men hadde planer om det. 

Anonymkode: 6a3ce...e2c

 

Hadde jeg vært han, ville jeg nok tenkt at du ikke var så "cool". Ikke på bølgelengde. Interressen min hadde nok dalt ganske så kraftig hvis du ikke tok en slik spøk.

Anonymkode: de7c2...283

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hårsår du er. Synes sånn humor er helt innafor.

Anonymkode: 5d5e7...77d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke så god på kontekst og sånt du forstår jeg 🤦‍♂️

Anonymkode: f952f...122

 

Eventuelt er du så opphengt i seksualitet at du greier å finne det på helt ville steder. 

Begrepet "oser faenskap" har en spesifikk betydning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/26/2018 at 9:28 AM, puppi said:

Det er også et vanlig Asperger-trekk,

at man er veldig bastant i sine meninger.

Det er helt riktig.

Anonymkode: 59f06...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/26/2018 at 9:20 AM, puppi said:

Ja, det er jo ett av de klassiske kjennetegnene for Asperger, at man tar ting veldig bokstavlig,

 

Jeg tar ikke ting bokstavlig selv om jeg har asperger.

Anonymkode: 59f06...8c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 27.7.2018 den 10.35, Yme skrev:

 

Eventuelt er du så opphengt i seksualitet at du greier å finne det på helt ville steder. 

Begrepet "oser faenskap" har en spesifikk betydning.

Du mener det er ellevilt å finne seksualitet på tinder?😂🤦‍♂️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/26/2018 at 1:50 PM, AnonymBruker said:

Har man virkelig ikke lov til å reagere negativt på ET spøk, uten at det skal bety null kjemi, dårlig match, passer ikke sammen osv? Vi har chattet i 4 uker og dette er første jeg reagerte på noe! Bare til info så tok han kontakt idag, var kanskje ekstra søt også. Men vi har ikke snakket særlig mye, kun vekslet noen få snaps. Så vi får se hvordan dette går!

 

TS

Anonymkode: 6a3ce...e2c

Selvsagt har du lov til å reagere negativt på EN spøk, men da fant han jo ut at dere ikke passet sammen og så droppet det.

Anonymkode: 71263...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.8.2018 den 10.53, WCKD skrev:

Du mener det er ellevilt å finne seksualitet på tinder?😂🤦‍♂️

 

Det kommer litt an på hva du mener med "å finne seksualitet på tinder"... Jeg tenker at om du er nødt til å konstruere en så klønete setning, kan det hende du tar informasjonene du benytter deg av, en smule ut av kontekst.

Se an temaet i tråden, og måten jeg formulerte meg på, så kanskje du til slutt greier å fomle sammen hva det ganske tydelige innlegget mitt egentlig beskrev. Lykke til! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du skrev takk, med en smiley (klarer ikke å se smileyen på min gamle maskin, men antar den var positiv), hvordan skal han egentlig ha forstått at du ble sur?

Anonymkode: c982e...642

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Yme skrev:

Det kommer litt an på hva du mener med "å finne seksualitet på tinder"... Jeg tenker at om du er nødt til å konstruere en så klønete setning, kan det hende du tar informasjonene du benytter deg av, en smule ut av kontekst.

Se an temaet i tråden, og måten jeg formulerte meg på, så kanskje du til slutt greier å fomle sammen hva det ganske tydelige innlegget mitt egentlig beskrev. Lykke til! ❤️

Uhm, jeg vet ikke helt hva jeg skal si til dette, så vi tar det på nytt. Dette er ordrett hva DU skrev, som du er ansvarlig for å ha skrevet, sånn for å ikke ha noen misforståelser rundt det:

På 27.7.2018 den 10.35, Yme skrev:

Eventuelt er du så opphengt i seksualitet at du greier å finne det på helt ville steder. 

Begrepet "oser faenskap" har en spesifikk betydning.

Begrepet "oser faenskap" må leses i sammenheng, og i sammenhengen med en Tinder-flørt/chat er det innenfor rimelighetens grenser å si at man kan lese noe seksuelt ut av uttrykket. Det er på ingen måte et "vilt" sted å finne seksualitet.

Om en derimot tolker at en mann sier "det oser faenskap av det trynet der" om hunden sin som noe seksuelt, ja da vil jeg si man er på ville veier.

Kontekst og sånt vet du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis du skrev takk, med en smiley (klarer ikke å se smileyen på min gamle maskin, men antar den var positiv), hvordan skal han egentlig ha forstått at du ble sur?

Anonymkode: c982e...642

Fordi kvinner fortsatt ikke har fått med seg at menn ikke forstår hinting. Strengt tatt forstår de ikke hinting spesielt godt selv heller, så jeg forstår ikke hvorfor de konstant bedriver det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...